Niva Mara
Moderátor: Moderátoři
Re: Niva Mara
Pre uplnost dodajme, ze do SPI vseobecne (era pred OBD2) sa montoval podtlakovy splynovac, ale uz jeho "elektronicka" verzia, teda s elektrickym ventilom (namiesto podtlakoveho), takze start je mozny iba na benzin a az pri zvysenych otackach (pripadne dalsich podmienkach ako teplota vody, atd.) relatko prepne na LPG.
System s podtlakovym splynovacom vsak moze byt neriadeny aj riadeny. Neriadeny je velmi podobny systemu na karburatoroch s mechanickou skrtiacou clonou medzi sanim a splynovacom, cim sa pevne nastavi bohatost zmesi v roznych rezimoch otacok podla zlozenia vyfukovych plynov. Riadeny ma primitivnu RJ LPG, ktora vyhodnocuje signal z lambda sondy a dalsie veliciny a podla toho upravuje krokovy motorcek servoventilu skrtiacej clony bohatost LPG za jazdy.
Riesenie "odpojenia" original RJ vozidla moze byt tiez dvojake. Jednoduchsie riesenie iba relatkom odpaja lambda sondu od povodnej RJ, aby na zaklade signalu z LPG nemenila bohatost na benzin (povodna RJ "nechape", ze motor bezi na LPG) a tym padom pri jazde na LPG vzdy svieti kontrolka "check engine" a do RJ sa uklada chyba absencie signalu lambda sondy. Sofistikovanejsie riesenie vyuziva emulator signalu lambda sondy a pocas jazdy na LPG ide do povodnej benzinovej RJ falosny signal imitujuci stechiometricku zmes, povodna RJ sa tvari spokojne a nekoriguje bohatost benzinovej zmesi.
System s podtlakovym splynovacom vsak moze byt neriadeny aj riadeny. Neriadeny je velmi podobny systemu na karburatoroch s mechanickou skrtiacou clonou medzi sanim a splynovacom, cim sa pevne nastavi bohatost zmesi v roznych rezimoch otacok podla zlozenia vyfukovych plynov. Riadeny ma primitivnu RJ LPG, ktora vyhodnocuje signal z lambda sondy a dalsie veliciny a podla toho upravuje krokovy motorcek servoventilu skrtiacej clony bohatost LPG za jazdy.
Riesenie "odpojenia" original RJ vozidla moze byt tiez dvojake. Jednoduchsie riesenie iba relatkom odpaja lambda sondu od povodnej RJ, aby na zaklade signalu z LPG nemenila bohatost na benzin (povodna RJ "nechape", ze motor bezi na LPG) a tym padom pri jazde na LPG vzdy svieti kontrolka "check engine" a do RJ sa uklada chyba absencie signalu lambda sondy. Sofistikovanejsie riesenie vyuziva emulator signalu lambda sondy a pocas jazdy na LPG ide do povodnej benzinovej RJ falosny signal imitujuci stechiometricku zmes, povodna RJ sa tvari spokojne a nekoriguje bohatost benzinovej zmesi.
Re: Niva Mara
Dik za vysvetlenie. To by mohlo potvrdit slova toho mechanika, ze ked bajpasnem riadiace jednotky pred EK a chodil by som tak to bude viacej zrat, lebo ten system je nastaveny teraz sofistikovane na viac RJ. Na EK potrebujem aby som sa s nimi sparoval, lebo zase by ma poslali do servisu ze vadna elektronikaHenry píše:
Riesenie "odpojenia" original RJ vozidla moze byt tiez dvojake. Jednoduchsie riesenie iba relatkom odpaja lambda sondu od povodnej RJ, aby na zaklade signalu z LPG nemenila bohatost na benzin (povodna RJ "nechape", ze motor bezi na LPG) a tym padom pri jazde na LPG vzdy svieti kontrolka "check engine" a do RJ sa uklada chyba absencie signalu lambda sondy. Sofistikovanejsie riesenie vyuziva emulator signalu lambda sondy a pocas jazdy na LPG ide do povodnej benzinovej RJ falosny signal imitujuci stechiometricku zmes, povodna RJ sa tvari spokojne a nekoriguje bohatost benzinovej zmesi.
Re: Niva Mara
To je pekne popsane. Fakt je, ze v lanci tu malou rj nemam a v lade jo. Dneska jsem po dvou rozebranich motoru mopeda, jej zas rozjezdil, tak mozna vyjde jako nejlevnejsi provoz oproti autum pri hybajicich se cenach :/
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Niva Mara
Aha, tak kdyz se taha ven motor, neni spatne si nektere dratky popsat kam patri. A potom pri zpetne montazi se je treba divit, ze teplota motoru ukazuje chaos a budik tlaku oleje zacne ukazovat az po case jizdy. Takze kdyz uz teda dratky popsat, tak v lepsim pripade spravne
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Niva Mara
Treba narobit kopu fotiek pred rozoberanim a potom ked vznikne nahodou problem si to vies spatne pozriet
Re: Niva Mara
Tož po čase ma motor zajeti nejspis zasebou. Nalítlo se asi 6t. a dal se novy olej. Nejak to zvlada i kolem 130 po dalnici, ale v zavislosti na sklonu vozovky a větru. Zkusim ho naucit vic tocit, ale s rozumem. K cervenemu se mu 2x nechce, jestli je to vubec dosazitelne Hlavne uz memusim dolevat olej, tak snad dobre. Jednou pustila vodni pumpa kapalinu pres osu, ale nez jsem se odhodlal k vymene tak to prestalo.. Lopatky pumpy jsou v kovu, tak by mi bylo lito ji davat z auta.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Niva Mara
Zatisi s kozou
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10567
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva Mara
Hm, pěkný ... a kde je ta koza . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Niva Mara
Také jsem ji hledal, pak jsem došel k závěru, že je to ta konstrukce na střeše.Luděk Musil píše:Hm, pěkný ... a kde je ta koza . L.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva Mara
To budou asi ty kaťušeLuděk Musil píše:Hm, pěkný ... a kde je ta koza . L.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Niva Mara
Koza je na zahradce, kde patří (jsou tam i andulky, takova mobilni zoo). Na šrotu mi ji bylo líto, tak jsem se ji ujal. Na vikend to bylo Zatisi s kozou a po vikendu vyjimecne "ticho s kosou", ach jo
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Niva Mara
Kurňa furt se ladi. Obcas prohodim poloosu a vesmes vezmu nahradni horsi nez predchozi (pod srsnim hnizdem), rachta to jak kdyz se daval kelimek od jogurtu do špic, ale da se na to i zvyknout, kdyz to furt facha
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//