Scotova NIVA
Moderátor: Moderátoři
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 927
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scotova NIVA
2 Henry:
vyse jsem daval reseni toho kvileni...
ja vozil vzdy celej zadni kardan, zadni polosu, jednu predni poloosu a druhej vnitrni kloubek a z 1.6 krizek mezi prevodovky, jednu kratkou a dlouhou kost
Ja taky premyslim, co dava nejvic zabrat prevodovce, az nakonec zacne vypadavat 4, neni to prave ta kyvajici se pridavka, ktera taha za hlavni hridel? a to je zas od neklidnych kardanu? kdyz by dal na pridavku clovek 3. silent, nezacaly by zas odchazet treba loziska na vystupech na kardany?
Ono s jednou napravou se necha jet, teda pokud clovek neni nekde treba v pisku, to by byl pohon jen jedne napravy konecna. Ty zakryty homoklouby mi prijdou lepsi do pisku i na brodeni... ale jake vykrizeni zvladnou nevim, ja ji moc prizvedavat nechci, zatim nevim, jestli vubec predek, zadek jo, ten si seda uz ted a to tam nemam ani LPG zatim.
vyse jsem daval reseni toho kvileni...
ja vozil vzdy celej zadni kardan, zadni polosu, jednu predni poloosu a druhej vnitrni kloubek a z 1.6 krizek mezi prevodovky, jednu kratkou a dlouhou kost
Ja taky premyslim, co dava nejvic zabrat prevodovce, az nakonec zacne vypadavat 4, neni to prave ta kyvajici se pridavka, ktera taha za hlavni hridel? a to je zas od neklidnych kardanu? kdyz by dal na pridavku clovek 3. silent, nezacaly by zas odchazet treba loziska na vystupech na kardany?
Ono s jednou napravou se necha jet, teda pokud clovek neni nekde treba v pisku, to by byl pohon jen jedne napravy konecna. Ty zakryty homoklouby mi prijdou lepsi do pisku i na brodeni... ale jake vykrizeni zvladnou nevim, ja ji moc prizvedavat nechci, zatim nevim, jestli vubec predek, zadek jo, ten si seda uz ted a to tam nemam ani LPG zatim.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Scotova NIVA
Namiesto kriza so sebou povezies homoklb a vymenis ho v dielni bez lisu. Ale na dvihnute Nivy by som ho nedaval, zvladne zdvihnutie tak o 4cm.Henry píše: V expedicnych podmienkach vezies so sebou nahradny kriz, ktory ti v hocijakej dielni s lisom vymenia, ak sa vysype na kardane. Co spravis s homoklbom?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Scotova NIVA
@Jarda: Píšou tam výrobce Avtovaz. Když jsem objednával něco originál Avtovaz, obvykle mi to přišlo zabalené s hologramem, obrázek může být ilustrační. Nejlepší to bude koupit z druhé ruky od lidí jako Henry, kteří na novou nivu radši dají zpátky kardan Já to do Princezny určitě montovat nebudu, ale pokud mi jednou budou hvězdy nakloněny (hlavně ta co mám doma) a koupím si druhou, novější Nivu, tak bych o tom uvažoval.
@Henry: Nejsem asi typický uživatel Nivy, který sní denně jezdí do lesa na dřevo. Spíš jsem asi psychicky nemocný a důsledkem té nemoci mi jízda v ní dělá radost. Na žádnou expedici se zatím nechystám. Proto pokud něco jde vylepšit aby se přiblížila akustickým vlastnostem běžného auta z devadesátých let (+obvyklé kvílení převodovky), tak to udělám.
@Henry: Nejsem asi typický uživatel Nivy, který sní denně jezdí do lesa na dřevo. Spíš jsem asi psychicky nemocný a důsledkem té nemoci mi jízda v ní dělá radost. Na žádnou expedici se zatím nechystám. Proto pokud něco jde vylepšit aby se přiblížila akustickým vlastnostem běžného auta z devadesátých let (+obvyklé kvílení převodovky), tak to udělám.
Re: Scotova NIVA
Jarda: co presne myslis? Ja som to cital, ale pisal si v poslednych prispevkoch iba o tlmici kmitov/uchyteni pridavky, nie o kvileni vnutri oboch prevodoviek. S tym si neviem predstavit moc spravit bez kompletnej rozborky a vymeny a nastavenia vsetkeho a to sa malokomu chce robit "preventivne" bez nejakej konkretnej zavaznej zavady. Z vlastnej skusenosti uz viem, ze dify sa daju poskladat naozaj dobre (v 2 sa mi rozsypali loziska, inak by som ich neotvaral), ze sa nederu ani nehucia, ale je to narocne na presnost nastavenia vole/predpatia a treba mat po ruke podlozky. A naco cely kardan (ako najtazsi diel zo spominanych)? Bojis sa tisichranu? Ten ked je v dobrom stave, musi vydrzat dlho. A zosilnene kardany (u nas ich nedostat, asi jedine v RU) namiesto klasickych ta ako expedicna uprava nelaka? Pohon na jednu napravu je vylucne nudzova zalezitost, pri dlhsom pouzivani to vykrivi polohu pridavky (boli tu na fore aj fotky). K vykyvom pridavky sa vyjadrit neviem, ale urcite je klucova vyvazenost kardanov, ktoru malokto riesi.
Cory: nevedel som, ze to je taka skladacka, myslel som, ze to je z jedneho kusu. A ako je na tom zivotnost manziet? Predpokladam, ze ked sa roztrha, tak nasleduje rychly koniec homoklbu v tom prachu. Ja som sa s manzetami velmi potrapil na homoklboch na polosiach, vydrzali radovo mesiace, ta RU guma je total sracka, pisalo sa tu sice o PUR a neoprenovych nahradach, ale tazsie sa zhanaju.
scot: ludia ako Henry sice radi downgraduju homokardan za kardan s krizmi, ale az v momente, kedy homokardan zacne robit problemy Jasne, Niva musi byt aj hobby a pri obcasnom pouzivani jej vies aj ten hluk odpustit, ale ak by si mal ist na dlhu expediciu, tak je hluk vyznamny faktor psychickeho zdravia a pohody
Cory: nevedel som, ze to je taka skladacka, myslel som, ze to je z jedneho kusu. A ako je na tom zivotnost manziet? Predpokladam, ze ked sa roztrha, tak nasleduje rychly koniec homoklbu v tom prachu. Ja som sa s manzetami velmi potrapil na homoklboch na polosiach, vydrzali radovo mesiace, ta RU guma je total sracka, pisalo sa tu sice o PUR a neoprenovych nahradach, ale tazsie sa zhanaju.
scot: ludia ako Henry sice radi downgraduju homokardan za kardan s krizmi, ale az v momente, kedy homokardan zacne robit problemy Jasne, Niva musi byt aj hobby a pri obcasnom pouzivani jej vies aj ten hluk odpustit, ale ak by si mal ist na dlhu expediciu, tak je hluk vyznamny faktor psychickeho zdravia a pohody
Re: Scotova NIVA
Tie manzety su skor plastove ako gumove, resp. nie je to plast, ale nie je to ani makke ako obycajna manzeta na prednej naprave. Jasne, ak sa to nahodou prederie, klb skonci, ale nie zas zo dna na den. Odjazdi to aj par tisic km.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 927
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scotova NIVA
toto jsem myslel: https://www.youtube.com/watch?v=v105_DNZRe0 fakt je to znatHenry píše:Jarda: co presne myslis? Ja som to cital, ale pisal si v poslednych prispevkoch iba o tlmici kmitov/uchyteni pridavky, nie o kvileni vnutri oboch prevodoviek. S tym si neviem predstavit moc spravit bez kompletnej rozborky a vymeny a nastavenia vsetkeho a to sa malokomu chce robit "preventivne" bez nejakej konkretnej zavaznej zavady. Z vlastnej skusenosti uz viem, ze dify sa daju poskladat naozaj dobre (v 2 sa mi rozsypali loziska, inak by som ich neotvaral), ze sa nederu ani nehucia, ale je to narocne na presnost nastavenia vole/predpatia a treba mat po ruke podlozky. A naco cely kardan (ako najtazsi diel zo spominanych)? Bojis sa tisichranu? Ten ked je v dobrom stave, musi vydrzat dlho. A zosilnene kardany (u nas ich nedostat, asi jedine v RU) namiesto klasickych ta ako expedicna uprava nelaka? Pohon na jednu napravu je vylucne nudzova zalezitost, pri dlhsom pouzivani to vykrivi polohu pridavky (boli tu na fore aj fotky). K vykyvom pridavky sa vyjadrit neviem, ale urcite je klucova vyvazenost kardanov, ktoru malokto riesi.
Cory: nevedel som, ze to je taka skladacka, myslel som, ze to je z jedneho kusu. A ako je na tom zivotnost manziet? Predpokladam, ze ked sa roztrha, tak nasleduje rychly koniec homoklbu v tom prachu. Ja som sa s manzetami velmi potrapil na homoklboch na polosiach, vydrzali radovo mesiace, ta RU guma je total sracka, pisalo sa tu sice o PUR a neoprenovych nahradach, ale tazsie sa zhanaju.
scot: ludia ako Henry sice radi downgraduju homokardan za kardan s krizmi, ale az v momente, kedy homokardan zacne robit problemy Jasne, Niva musi byt aj hobby a pri obcasnom pouzivani jej vies aj ten hluk odpustit, ale ak by si mal ist na dlhu expediciu, tak je hluk vyznamny faktor psychickeho zdravia a pohody
pri zvednuti dochazi k vykrizeni zadniho kardanu, predniho ne, tam to zas odnaseji poloosy, ja uz to nechci prehanet - predek mozna 2-3 cm a zadek 4-5, ale ono kdyz vezmu, jak vysoky zadek ma kratka nezatizena oproti dlouhe, kde bude jeste LPG nadrz, tak by me mozna stacilo se dostat i na tu seriovou vysku kratke.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Scotova NIVA
Tak Princezna má nové prachovky homokinetických kloubů. Musel jsem jí dneska vzít do deště, nezbylo na mně žádné jiné auto, kterým bych mohl jet do práce. Chvíli jsem uvažoval, jestli nezaparkovat na invalidech, když jsem postižený tím ladavirem, ale parkoviště bylo prázdné, tak jsem to dal vedle.
Re: Scotova NIVA
Tak výfuk je připravený na výměnu. Doufám, že se zbavím toho brumu který se ozývá poslední dobou. Krom toho jsem zjistil, že mi na sedadle řidiče upadl jeden držák toho drátového výpletu spodního sedáku. Asi mi chce Niva naznačit, že bych měl zhubnout.
- Přílohy
-
- IMG_6366_result_result.jpg (1.21 MiB) Zobrazeno 1200 x
- Teepee
- Příspěvky: 4310
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scotova NIVA
Žádný lambda sondy, katalyzátor, rachtající krycí plechy na prvním dílu, nádhera.
Ale ten zvuk zkus najít, ať neměníš zbytečně celý výfuk. Zejména první díl vydrží nejdýl.
Ale ten zvuk zkus najít, ať neměníš zbytečně celý výfuk. Zejména první díl vydrží nejdýl.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Scotova NIVA
Ten první díl je asi původní cca 2 roky zpátky se na něm vařily dírky kousek od napojení na střední díl. Chci to vyměnit celé.
Re: Scotova NIVA
Mám auto v servisu.Ve středu večer jsme jel domů tátovou Nivou. Chytila mně ta největší bouřka, co jsem za volantem zatím zažil. Když se setmělo, tak jsme zjistil, že mu nesvítí osvětlení palubní desky. Včera jsem se na to podíval, byla přerušená vodivá cesta u první žárovky. Stačilo to propájet drátkem. Musel jsem to rozebrat dvakrát. Po opravě nešly kontrolky na pravé straně palubky. Během opravy se přerušila ještě jedna vodivá cesta. Naštěstí se u novější Nivy lépe montuje mechanický náhon tachometru. Během hledání návodu, jak se na novějších Nivách rozebírá palubní deska jsem na razil na dvě zajímavá videa.
1. https://www.youtube.com/watch?v=mhjgNO2pdCE&t=201s montáž centrálního zamykání
2. https://www.youtube.com/watch?v=LEHA9FxEMMo montáž pojistkové skříňky na nožové pojistky.
Zkoušeli jste to někdo na Nivě? Vím, že tady na fóru JmJ zkoušel podobnou pojistkovku do 2105 s karburátorem. Do svojí vrtat nebudu, ale uvažuju, že bych to pořídil do bílé. Do té MPI by to pasovat mohlo ne?
https://abc-autodily.cz/domu/761-pojist ... &results=8
1. https://www.youtube.com/watch?v=mhjgNO2pdCE&t=201s montáž centrálního zamykání
2. https://www.youtube.com/watch?v=LEHA9FxEMMo montáž pojistkové skříňky na nožové pojistky.
Zkoušeli jste to někdo na Nivě? Vím, že tady na fóru JmJ zkoušel podobnou pojistkovku do 2105 s karburátorem. Do svojí vrtat nebudu, ale uvažuju, že bych to pořídil do bílé. Do té MPI by to pasovat mohlo ne?
https://abc-autodily.cz/domu/761-pojist ... &results=8
Re: Scotova NIVA
Tak výfuk je vyměněn, teda krom prvního dílu, ten nepasuje, trubka je trochu kratší od příruby k prvnímu ohybu a pak možná i směrem k tomu dalšímu svaru. . Tam kde se to spojuje do jedné trubky se to opře o motor. Nepovedlo se to namontovat ani zkušenému automechanikovi. Když už to bylo na zvedáku, tak jsem nechal vyměnit i brzdové hadice k předním třmenům. Ve starém výfuku to mírně chrastí v obou dílech, ale díry tam nejsou. Zmizely pazvuky zezadu i rezonance výfuku při plném plynu. Teď se zaměřím na rezonanci v sedadle spolujezdce
Re: Scotova NIVA
Dneska jsem vzal Nivu po dlouhé době na pořádný výlet. S tím novým výfukem je radost jezdit. Taky jsem dneska zjistil, co mi při určitých otáčkách motoru drnčí v tom předním sedadle. Je to ta velká pružina polohovacího mechanismu. Nic jsem u sebe neměl, vypodložil jsem ji složeným účtem na benzín a je klid. Časem snad něco vymyslím, je to takové temporever řešení. Když jsem dneska fotil tachometr, tak jsem zjistil že za 4 roky vlastnictví jsem najel 2178 km. Budu muset jezdit častěji, abych mohl přetočit tachometr na přes 99999 a měl zase nový vůz.
Re: Scotova NIVA
Obul jsem včera kola s pneumatikami Voltyre, ať je Princezna na srazu šik. No to je teda hukot. Docela jsem si na ty Pirellky, co mám obuté běžně zvykl. NA druhou stranu hučení pneumatik přebíjí jiné pazvuky