Dobrý den,
S Nivou 1.6 1989 cuká přední náprava po 2km jízdě. V rychlostech 40-60 na 4-ku i 5-ku se něco zadrhává vpředu. Při zatáčení se nic nemění,jen na neutrál je klid. Před 15t.km,předchozí majitel,nechal vyměnit náplně v servisu Zikán. Stěžoval si na těžký chod až do zastavení. Při seznamovací jízdě měl na silnici zařazenou uzávěrku. Jako první jsem opravil přední brzdy, které dokázaly auto zablokovat. Oleje v diferácích
a přidavce jsou na hladině, čisté a v magnetické zátce žádný kov. Pro určení přičiny jsem demontoval přední kardan,spodní a přední kryt předního diferencíálu.Talíř i hruška se mi zdá vpořádku viz obr.1,2 a 3. Při kontrole poloos není konec pojistného drátu vnitřního klouby v drážce
viz obr.4. Může to být přičina ?
Dále jsem zjistil,že nesouhlasí převodové poměry difů. Zadní má 4.1 a přední 4.3. Dá se sehnat přední 4.1(2003) nebo musím vyměnit oba ?
Niva-cukající přední náprava
Moderátor: Moderátoři
Niva-cukající přední náprava
- Přílohy
-
- Hruška.rar
- (2.31 MiB) Staženo 97 x
-
- Talíř detail.rar
- (1.8 MiB) Staženo 95 x
-
- Taliř.rar
- (3.3 MiB) Staženo 99 x
-
- Kloub.rar
- (2.13 MiB) Staženo 83 x
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva-cukající přední náprava
Základní chyba bude v rozdíle převodových poměrů v difech.
Mmch. jak jsi zjistil, že máš rozdílné dify?
L.
PS: téma přesunu do správné sekce, Niva, Hnací soustava
Mmch. jak jsi zjistil, že máš rozdílné dify?
L.
PS: téma přesunu do správné sekce, Niva, Hnací soustava
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Niva-cukající přední náprava
Zablokoval jsem jedno kolo,druhým jsem otčil 10x ,napočítal otáčky příruby bez kardanu vynásobil dvěma a vydělil deseti.Spíš se divím,že to mělo auto servisované ve značkovém servisu.
Dnes jsem vrátil drát v kloubu na své místo i když moc nechápu na co tam je,ale nic se nezměnilo.Ve vnějšich to asi není,když to nereaguje na zatočení.
Dnes jsem vrátil drát v kloubu na své místo i když moc nechápu na co tam je,ale nic se nezměnilo.Ve vnějšich to asi není,když to nereaguje na zatočení.
Re: Niva-cukající přední náprava
Skor je otazka, ktory z tych prevodovych pomerov zozenies skor na Bazosi v rozumnom stave za rozumne peniaze. Ale lahsie sa meni predny dif, aj castejsie byva v ponuke, akurat castokrat s utrhnutymi stiftami uchytenia. S roznymi prevodovymi pomermi to nebude dobre, dif nie je stavany na stale otacanie planetovych kol a satelitov, takze pridavna prevodovka sa nepotesi, ale nemyslim si, ze by to mal byt dovod na akekolvek zadrhavanie. Kazdopadne je pre teba takto uzavierka medzinapravoveho difu nepouzitelna.
Predne homoklby som mal rozobrate az prilis velakrat kvoli rozkladajucim sa manzetam a na tej fotke tu poistku homoklbu v tom mazive vobec nepoznavam, ale sluzi to iba na to, aby sa ti gulicky z homoklbu nevysypali do manzety pri prilisnom vytiahnuti polosi z telesa klbu (co by pri normalnej prevadzke nemalo nastat, ak to nemas extremne zdvihnute).
Predne homoklby som mal rozobrate az prilis velakrat kvoli rozkladajucim sa manzetam a na tej fotke tu poistku homoklbu v tom mazive vobec nepoznavam, ale sluzi to iba na to, aby sa ti gulicky z homoklbu nevysypali do manzety pri prilisnom vytiahnuti polosi z telesa klbu (co by pri normalnej prevadzke nemalo nastat, ak to nemas extremne zdvihnute).
Re: Niva-cukající přední náprava
4,1 a 4,3 asiaz taky velky rozdiel nebude, hol sa budu satelity tocit. Chvilku to vydrzi.
Zohnat jazdeny 4,1 a prrhodit creba do hlinika. Bude to vsak chciet niekoho kto vie co robi a nastavi to.
Zohnat jazdeny 4,1 a prrhodit creba do hlinika. Bude to vsak chciet niekoho kto vie co robi a nastavi to.
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 929
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva-cukající přední náprava
2 Jaja:
rozdilne dify a uzaverka na silnici, ten tomu teda daval...
no ja bych rekl, ze to muze byt v pridavne prevodovce, total se vybeha cep mezinapravovyho difu a pak se to uplne kouse, taky jsem neco s ruznyma difama najel, ale pouze se vic hrala pridavka, samo jsem jezdil jen bez uzaverky - predek 4.1 a zadek 3.9
rozdilne dify a uzaverka na silnici, ten tomu teda daval...
no ja bych rekl, ze to muze byt v pridavne prevodovce, total se vybeha cep mezinapravovyho difu a pak se to uplne kouse, taky jsem neco s ruznyma difama najel, ale pouze se vic hrala pridavka, samo jsem jezdil jen bez uzaverky - predek 4.1 a zadek 3.9
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Niva-cukající přední náprava
Děkuji, všem za podněty dalšího hledání,ale hlavně za přesunutí z testu. Zatím jezdím jen zadokolku, bez předního kardanu a modlím se, aby nenasněžilo.
Zítra dojede syn po dálnici točit nabízeným difem.
Zítra dojede syn po dálnici točit nabízeným difem.
Re: Niva-cukající přední náprava
Cukání odstraněno výměnou přidavné převodovky a až vyměním diferáky z vraku 1.7, rozeberu starou ,abych zjistil co jí bylo.
Re: Niva-cukající přední náprava
Bude tomu to co na obrazku, az budes dlho jazdit na rozdielnych diferakoch osucha sa oska a zacnu sa vzpriecat satelitne kolieska. Ved rozober prevodovku a ubidis, budu tam hrkat tie satelity. V kazdom pripade daj fotky.