VAZ 2107

Moderátor: Moderátoři

Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Cory »

Tlaky si uz nepamatam, bolo to 2,5 mesiaca dozadu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Henry »

Kazdopadne pre mna zaujimave zistenie, ze problemy s ventilmi maju aj Zigule jazdiace iba cisto na benzin. Problemy s vydretymi vackami a voditkami ventilov su notoricky zname a tykaju sa vsetkych Zigulov bez ohladu na palivo.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Cory »

Myslim, ze po 200tis. km na to narok ma akekolvek auto. A nikde som nepisal, ze to nepreslo cez EK kvoli ventilom. Mozno by to preslo, ale po demontazi vacky nemalo prakticky zmysel stracat cas neistym vysledoom prace.
Skor som prekvapeny, ze sacie voditka boli v tolerancii montazneho rozmeru.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1249
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ 2107

Příspěvek od mušketýr »

Henry píše:Kazdopadne pre mna zaujimave zistenie, ze problemy s ventilmi maju aj Zigule jazdiace iba cisto na benzin. Problemy s vydretymi vackami a voditkami ventilov su notoricky zname a tykaju sa vsetkych Zigulov bez ohladu na palivo.
dovolím si nesouhlasit. Viděl jsem mnoho motorů a měly velký nájezd, vačku původní a jak novou. Kdysi jsem slyšel o špatné serii vaček a tomu by mému zjištění odpovídalo. Taktéž ventily jsou podle mě téměř nezničitelné. Najezdil jsem s žigulama něco mezi 500.000-1.000.000km a nikdy jsem s ventilama problém neměl a to byla většina na LPG. Tím samozřejmě netvrdím že jsou nerozbitný. Jen já prostě mám takovou zkušenost že se neserou.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Nulašestka »

Taky docházelo k úpravám. V 80. letech přišla série odolnějších vaček a vahadel (jsou to ty, co jsou jako nové matně tmavé). Nicméně celý systém ovládání ventilů je od 90. let zastaralý a s velkými ztrátami. Ideální řešení jsou vahadla s rolnami - tichý, spolehlivý motor s nízkou spotřebou. Na Fabii po čtvrt milionu km to vypadalo, jako by to vyrobili včera.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Cory »

A vela zalezi od pouzitych olejov a este viac od toho, ci niekto niekedy riesil ventilovu volu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Sid »

mušketýr píše:
Henry píše:Kazdopadne pre mna zaujimave zistenie, ze problemy s ventilmi maju aj Zigule jazdiace iba cisto na benzin. Problemy s vydretymi vackami a voditkami ventilov su notoricky zname a tykaju sa vsetkych Zigulov bez ohladu na palivo.
dovolím si nesouhlasit. Viděl jsem mnoho motorů a měly velký nájezd, vačku původní a jak novou. Kdysi jsem slyšel o špatné serii vaček a tomu by mému zjištění odpovídalo. Taktéž ventily jsou podle mě téměř nezničitelné. Najezdil jsem s žigulama něco mezi 500.000-1.000.000km a nikdy jsem s ventilama problém neměl a to byla většina na LPG. Tím samozřejmě netvrdím že jsou nerozbitný. Jen já prostě mám takovou zkušenost že se neserou.
Dobre, ale ako vieš, že motor, ktorý má veľký nájazd kilometrov má ešte pôvodnú vačku, vahadlá, ventily, vodítka, alebo dokonca hlavu? Prípadne že to už nieje nájazd kilometrov, ktorý spravili len doklady od vozu, lebo v priebehu tej doby už bola karoséria aj motor vymenené komplet? Boli snáď tie, čo sa montovali vo Fabrike značené nieakou raznicou inak, ako tie, ktoré sa predávali v mototechne ako náhradný diel? Alebo malo každé to auto vedený nieaký zošítok opráv, kde bolo možné spätne pozrieť, čo kto kedy vymenil?
Lebo osobne sme mali a mám tých Vazov viacero a keď odmyslím 21061 s nájazdom 31000 km, na ktorej som nikdy nevidel vačku a nemôžem posúdiť, tak všetky do jedného mali a majú minimálne vačku ošľahanú. Nezáleží, či to bolo po prvom, druhom, alebo X tom majiteľovi a to boli a sú vozy s nájazdom okolo plus mínus 100 tisíc km.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Vašátor »

Všechno je to pouze o kvalitě a pravidelné výměně motorového oleje. Moje 2101 má najetých 210.000km a za to, že na motoru nebylo nic měněné, dám ruku do ohně. Od bývalého majitele jsem dostal seznam vážnějších oprav a z věcí na motoru to byly pouze gufera ventilů. Vačka i vahadla jako nová, motor naprosto bez karbonových úsad. Já s tímto autem najel nějakých 50.000km a krom běžné údržby jsem na motoru nic nedělal. A proč je motor v takové kondici? Bývalý majitel pravidelně měnil motorový olej, jedině Texaco. Já v pravidelnosti pokračuji a dávám Divinol.

I z pohledu na Žigulíky, co jezdí k nám na dílnu, je naprosto zřejmé, že za poškození vačky a vahadel může nekvalitní olej, zanedbaná výměna, či špatně nastavované ventily. Zpravidla motor plný karbonových úsad, či úsad v podobě silného vazelínovitého šlemu, rovná se vydřená vačka.

Proto prosím, nelejte do svých motorů žádné levné sračko oleje. Žádná úspora to není :!:

P.S. Kdysi dávno kamarád blbě nastavil jeden ventil. Po 500km byla vačka smetená o 1mm. ....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Vašátor píše: P.S. Kdysi dávno kamarád blbě nastavil jeden ventil. Po 500km byla vačka smetená o 1mm. ....
Přesně tak. Táta se přiznal, že kdysi tátovi, mému dědovi, na autě (2102) seřizoval ventily a povedlo se díky příliš malé vůli zničit na tehdy ještě zánovním motoru vačku. Tehdy to byl prý strašný problém sehnat. Od té doby auto nalétalo přes dvě stě tisíc kilometrů bez problémů s motorem - teď auto stojí v garáži a čeká kvůli výměně spojky a gufer ventilů (už pár let)
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1249
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ 2107

Příspěvek od mušketýr »

Sid píše:
mušketýr píše:
Henry píše:Kazdopadne pre mna zaujimave zistenie, ze problemy s ventilmi maju aj Zigule jazdiace iba cisto na benzin. Problemy s vydretymi vackami a voditkami ventilov su notoricky zname a tykaju sa vsetkych Zigulov bez ohladu na palivo.
dovolím si nesouhlasit. Viděl jsem mnoho motorů a měly velký nájezd, vačku původní a jak novou. Kdysi jsem slyšel o špatné serii vaček a tomu by mému zjištění odpovídalo. Taktéž ventily jsou podle mě téměř nezničitelné. Najezdil jsem s žigulama něco mezi 500.000-1.000.000km a nikdy jsem s ventilama problém neměl a to byla většina na LPG. Tím samozřejmě netvrdím že jsou nerozbitný. Jen já prostě mám takovou zkušenost že se neserou.
Dobre, ale ako vieš, že motor, ktorý má veľký nájazd kilometrov má ešte pôvodnú vačku, vahadlá, ventily, vodítka, alebo dokonca hlavu? Prípadne že to už nieje nájazd kilometrov, ktorý spravili len doklady od vozu, lebo v priebehu tej doby už bola karoséria aj motor vymenené komplet? Boli snáď tie, čo sa montovali vo Fabrike značené nieakou raznicou inak, ako tie, ktoré sa predávali v mototechne ako náhradný diel? Alebo malo každé to auto vedený nieaký zošítok opráv, kde bolo možné spätne pozrieť, čo kto kedy vymenil?
Lebo osobne sme mali a mám tých Vazov viacero a keď odmyslím 21061 s nájazdom 31000 km, na ktorej som nikdy nevidel vačku a nemôžem posúdiť, tak všetky do jedného mali a majú minimálne vačku ošľahanú. Nezáleží, či to bolo po prvom, druhom, alebo X tom majiteľovi a to boli a sú vozy s nájazdom okolo plus mínus 100 tisíc km.
Jdeš na to moooc konspiračně. Proste pokud ten motor dostane co má a vačice není zmetek, potažmo vahadla, tak vydrží neskutečný km. To je prostě fakt.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Byzanth
Příspěvky: 9
Registrován: ned kvě 11, 2014 12:21

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Byzanth »

co sa tyka konkretne nasho auta tak viem isto ze ma nabehane 201 500km nakolko ho dedo vlastnil od nova. Za cias ktore si ja ale uz nepamatam viem ze ho pozical a dotycny ignoroval kontrolku mazania a motor pridrel. Takze uz vnom bolo nieco robene, co vsak uz nemam od koho zistit... Ked sme teraz zlozili veko tak motor bol dost zakarbonovany (az taky cierny maglajz) takze je mozne ze olej sa tam naozaj posledne roky nemenil pravidelne. (dedo mal svoj vek a zigulik uz nebola priorita)
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Henry »

Je to sice pochybna informacia na urovni klebiet, ale predsa len: jeden dedo mi raz spolu s inymi dielmi na Zigula ponukal vacku a k tomu povedal, ze ked ju preventivne zhanal na 2103 za socializmu, kupil ju v Mototechne a z nejakeho dovodu ju daval overit tusim do Vyskumneho ustavu zvaracskeho ci kam, kde zistili, ze kaleny ci tvrdochromovany povrch vacky mal nedostatocnu kvalitu. Vacku sa mu podarilo v Mototechne zreklamovat (!) a dali mu inu, ktora uz podla naslednej expertizy mala vyhovujuce vlastnosti. Takze s tou nepodarenou seriou by to mohla byt pravda.

Pravidelne vymeny oleja su samozrejmostou, ale znackove nabozenstvo je nezmysel (isty cas napr. velmi oblubena a vtedy velmi draha znacka Castrol). Smerodajne su vykonnostne specifikacie API Sx. Motor Zigula vznikal a tym padom pocital s vykonnostnou specifikaciou API asi SE, takze cokolvek modernejsie (SF a neskorsie) je viac ako ten motor vyuzije. Dnes v podstate akykolvek olej v rozumnej viskozite (10W-40, 15W-40), ktory dostat bezne kupit, bude vyhovujuci (okrem niektorych anachronickych olejov Mogul/Trysk API SB/SC, ktore sa z mne nepochopitelneho dovodu este vyrabaju), samozrejme nie lahkobezne long-life oleje 0W-30 a podobne!
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Cory »

S vydretymi vackami sa stretavam aj na novych Nivach. Okrem toho su zozrate aj vahadla, aj stopky ventilov. Uplne rovnako ako na starych Žiguloch. A vzdy je to tym, ze majitel se*e na vymenu oleja, cim sa okrem ineho zadru aj hydrostely. Takze tu mame kombinaciu nedostatocnej vymeny oleja a zle nastavenej ventilovej vole. Rovnako, ako na starych Žiguloch. Takže ano, prvych par rokov od spustenia vyroby mali problem s vackami a vahadlami, ale povedal by som, ze najst v sucasnosti vydretu vacku s vahadlami a ventilmi je skor nasledkom zanedbania servisu a vymeny oleja.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1109
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Jan Vaníček »

Já patřím ke šťastlivcům, který má vačku v pořádku. Když se dělala GO motoru v ca 170tis, nebylo na ní nic vadného. Takže dvě rezervní nové vačky zůstaly ve skladu :).
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Dusan »

Kolko km nabehala 2103 na oleje vypustene z fabii a podobne, olej sa dolieval lebo ten motor troska zral olej. Obcas sa vymenil olejovy filter. Vacke ani ojnicnym loziskam nic nebolo. Tak ze je jedno aky olej tam bude (ked splni minimalne poziadavky) hlavne tam musi byt a nesmie byt z neho vazelina tj musi sa vediet dostat tam kam. Ma
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“