Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Moderátor: Moderátoři
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Ano, to je bohužel častý problém. Motory TDI s technologií PD jsou na kvalitu a výměnné intervaly oleje mimořádně náročné. Nejen tím, že dlouhé intervaly výměny oleje jsou "špatně" obecně, ale především tím, že motory s technologií PD mají vlastní specifikaci, kterou je bezpodmínečně nutné dodržovat. Stačí jednou při výměně oleje tuto specifikaci nedodržet a je založeno na problém. Na druhou stranu jsou tyto motory velmi dobré a vydrží. To nové moderní motory se tomu moc rovnat nemohou.
Při dodržení předepsané specifikace oleje je třeba nastavit výměnný interval oleje na maximálně 15000 km nebo 1 rok, podle toho, co nastane dříve, u vozu používaného v městském provozu nebo na kratší cesty bych dokonce uvažoval i o intervalu kratším, řekněme 10-12 tisíc km. V dnešní době olej je cenově velmi dostupný, i s filtrem komplet nevyjde na víc než tisíc korun, tak nemá smysl riskovat. Chápu, že v době, kdy tyto motory přišly a olej do nich stál tisíc korun litr, by to mohl být řekněme větší problém.
Do motoru PD lze použít v zásadě dva typy olejů, resp. oleje dvou specifikací. Původní specifikace pro standardní interval výměny 15000 km je VW 505.01 (ta jednička na konci je nezbytná, právě ta totiž identifikuje olej pro motory PD). Toto jsou obvykle oleje 5W/40 a cenově jsou velice dostupné. Nabízí je většina výrobců. Druhou možností jsou oleje specifikace VW 507.00. Jedná se o univerzálně použitelný olej pro všechny motory VW, včetně motorů PD, s filtry částic, pro standardní i LongLife intervaly. To jsou oleje 5W/30 a jsou považované za jedny z nejkvalitnějších typů olejů na trhu.
Dříve se pro motory PD používaly oleje specifikace VW 506.01. Tato specifikace je dnes prakticky nahrazena právě zmíněnou specifikaci VW 507.00. Byly to oleje 0W/30 určené právě pro motory s prodlouženým, tedy LongLife intervalem výměny. Ovšem jejich používání bylo poněkud úzce specifikované a byly to oleje určené pouze do určitých typů motorů - pokud by byly použity do motorů jiných než k tomu určených, mohlo dojít (a taky docházelo) k závažným poškozením pohonné jednotky. Proto byl tento typ oleje postupně vytlačen z trhu.
Takže buď 505.01 nebo 507.00 (podle mého názoru je to jedno) a interval výměny max. 15000 km. A bude to značka ideál.
Při dodržení předepsané specifikace oleje je třeba nastavit výměnný interval oleje na maximálně 15000 km nebo 1 rok, podle toho, co nastane dříve, u vozu používaného v městském provozu nebo na kratší cesty bych dokonce uvažoval i o intervalu kratším, řekněme 10-12 tisíc km. V dnešní době olej je cenově velmi dostupný, i s filtrem komplet nevyjde na víc než tisíc korun, tak nemá smysl riskovat. Chápu, že v době, kdy tyto motory přišly a olej do nich stál tisíc korun litr, by to mohl být řekněme větší problém.
Do motoru PD lze použít v zásadě dva typy olejů, resp. oleje dvou specifikací. Původní specifikace pro standardní interval výměny 15000 km je VW 505.01 (ta jednička na konci je nezbytná, právě ta totiž identifikuje olej pro motory PD). Toto jsou obvykle oleje 5W/40 a cenově jsou velice dostupné. Nabízí je většina výrobců. Druhou možností jsou oleje specifikace VW 507.00. Jedná se o univerzálně použitelný olej pro všechny motory VW, včetně motorů PD, s filtry částic, pro standardní i LongLife intervaly. To jsou oleje 5W/30 a jsou považované za jedny z nejkvalitnějších typů olejů na trhu.
Dříve se pro motory PD používaly oleje specifikace VW 506.01. Tato specifikace je dnes prakticky nahrazena právě zmíněnou specifikaci VW 507.00. Byly to oleje 0W/30 určené právě pro motory s prodlouženým, tedy LongLife intervalem výměny. Ovšem jejich používání bylo poněkud úzce specifikované a byly to oleje určené pouze do určitých typů motorů - pokud by byly použity do motorů jiných než k tomu určených, mohlo dojít (a taky docházelo) k závažným poškozením pohonné jednotky. Proto byl tento typ oleje postupně vytlačen z trhu.
Takže buď 505.01 nebo 507.00 (podle mého názoru je to jedno) a interval výměny max. 15000 km. A bude to značka ideál.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Teepee
- Příspěvky: 4300
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Marku, ta "naprosto obyčejná, ničím výjimečná" 1,6ka? (CLHA, 77kW, rok 2013). Tu považuješ za ještě velmi dobrý a vydrží a nebo už za ten nový moderní motor?Marek píše:Ano, to je bohužel častý problém. Motory TDI s technologií PD jsou na kvalitu a výměnné intervaly oleje mimořádně náročné. Nejen tím, že dlouhé intervaly výměny oleje jsou "špatně" obecně, ale především tím, že motory s technologií PD mají vlastní specifikaci, kterou je bezpodmínečně nutné dodržovat. Stačí jednou při výměně oleje tuto specifikaci nedodržet a je založeno na problém. Na druhou stranu jsou tyto motory velmi dobré a vydrží. To nové moderní motory se tomu moc rovnat nemohou.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Motor 1,6 TDI jako takový je obecně velmi podařený. Dokonce jsem přesvědčen, že je kvalitnější než dvoulitr. Konstrukčně je totiž vychytanější. Navíc nemá dlouhý zdvih, jako měly předchozí motory 1,9 a taky 2,0, což mu dává předpoklady k lepšímu využití vyšších otáček.
Tím, že se nejedná o PD, ale o CR technologii, není tam takový nárok na olej (i když vlastně se používá olej stejný, a sice VW 507.00 - to ovšem není kvůli motoru, ale kvůli DPF, protože motoru by klidně stačil "obyčejný" olej).
Jak je to s příslušenstvím, jako třeba DPF, případně SCR, to je odvislé do jisté míry od způsobu užívání.
Tím, že se nejedná o PD, ale o CR technologii, není tam takový nárok na olej (i když vlastně se používá olej stejný, a sice VW 507.00 - to ovšem není kvůli motoru, ale kvůli DPF, protože motoru by klidně stačil "obyčejný" olej).
Jak je to s příslušenstvím, jako třeba DPF, případně SCR, to je odvislé do jisté míry od způsobu užívání.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1392
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Přesně tak. Výměny tedy nebyly přesně okolo třiceti, ale jak se zdá o dost později než to chtělo.Luděk Musil píše:Nějakej "longlife" s výměnným intervalem 30.000Panthymaeus (Honza) píše:… . Podle všeho za část problémů může trvalá víra v předepsané výměny oleje v autorizovaném servise. ...
To je jedna z věcí, které nevěřím Možná, kdyby to auto jezdilo denně +200 km mimo město . L.
Po domluvě s techniky u DieselPower se bude vyměňovat při +- 10.000 až 12.000 km.Marek píše:... u vozu používaného v městském provozu nebo na kratší cesty bych dokonce uvažoval i o intervalu kratším, řekněme 10-12 tisíc km. ...
Zajímavé je, že se vačka zásadně obrousila jen nad jedním hydroštelem nikoliv nad všemi.
Na doporučení servisu se nakonec turbo dávalo úplně nové, nerepasované, určené pro motory 2.0. Po odladění má tedy auto výkon 127kw.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Hoď sem graf z brzdy. To mě zajímá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1392
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Graf z brzdy mám pocit skončil jen v tištěné podobě někde u faktury (auto už je po opravě asi dva měsíce). Jak bude chvíle, najdu (pokud nezapomenu).Marek píše:Hoď sem graf z brzdy. To mě zajímá.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1392
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Tak jsem ho vyhrabal. Kecal jsem s těmi 127kW. Je to 125kW a to ne na kolech, ale na motoru (jak to změří, když motor nebyl venku? Přepočtem?)Panthymaeus (Honza) píše:Graf z brzdy mám pocit skončil jen v tištěné podobě někde u faktury (auto už je po opravě asi dva měsíce). Jak bude chvíle, najdu (pokud nezapomenu).Marek píše:Hoď sem graf z brzdy. To mě zajímá.
Protože část informací je z foto nečitelná, tak přepisuji...
Na kole je to 98kW při necelých 3995 otáčkách/min. Točivý moment 386 Nm při 2215 otáčkách/min.
Stav před opravou je ze zřejmých důvodů nezměřen, auto pod zátěží (od cca 1800 otáček) běželo na tři válce (vstřikovač nevstřikoval kvůli ojeté vačce a hydroštelu).
P.S.: K ladění podotýkám, že bylo řečeno, že nejde o maximální výkony, ale spíš o pružnost a praktické využití na běžné ježdění. Navíc zůstali původní vstřikovače, které by pro vyšší výkony měli být větší.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Průběh jak z učebnice. Oni kluci to umějí, to se ví.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Inak k tomu 507.00 5W-30. Neviem, či nastala nejaka oficialna zmena, ale po novom chodia do autorizakov pod oznacenim 507.00 oleje 0W-30. Je to tak cca 9 mesiacov dozadu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Ach jo. V tom případě, pokud to není nezbytně nutné, bych Honzovi doporučil používání olejů VW 505.01. No a protože ASZ je motor bez filtru pevných částic a olej se plánuje měnit po 10-12 tisících, není k používání oleje VW 507.00 vůbec žádný důvod.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1392
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Zatím to vidím tak, že doma se budeme starat o žigulíky a Octavii se nám budou starat u DieselPower. Máme jen jedny ruce a žigulíky dáváme bez větších problémů. Navíc pro Octavii by jsme museli kupovat nějakou diagnostiku, aby se vynulovala výměna oleje...Marek píše:Ach jo. V tom případě, pokud to není nezbytně nutné, bych Honzovi doporučil používání olejů VW 505.01. No a protože ASZ je motor bez filtru pevných částic a olej se plánuje měnit po 10-12 tisících, není k používání oleje VW 507.00 vůbec žádný důvod.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
A proč to? To přece jde tlačítkem na přístrojích.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1392
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Pak něco neumím Ale to je teď fuk. Teď máme na rok olej vyměněn.Marek píše:A proč to? To přece jde tlačítkem na přístrojích.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Docela rozumně a srozumitelně vysvětleno .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!