Alternátor - napětí, dobíjení atd
Moderátor: Moderátoři
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Už sa to tu na fóre riešilo x krát v rôznych vláknach. Je úplne jedno(v bežných autách s klasickými olovenými batériami) aký je alternátor. Vesta má napr. 14V, ten na väčšine Vest drží cca 13,8-14V na PC, podľa záťaže/nabitia batérie. Vždy musí dodávať 13,6-14,5V a to bez ohľadu na záťaž, otáčky, nabitie batérie,... Tieto hodnoty nevychádzajú až tak zo samotného alternátora, ale hlavne z batérie! Lebo batéria sa ma udržiavať v nabitom stave min. na 13,6V a nesmie sa nabíjať väčším napätím ako je 14,5V. Tieto hodnoty platia pre trvalé nabíjanie. Samozrejme, že "drobné" výkyvy jej skoro vôbec nevadia. Samozrejme, že záleží od toho aké veľké sú tieto výkyvy a ako dlho trvajú. Ideálny stav okolo 14V je dosť problém dosiahnuť po celý čas jazdy od naštartovania až po vypnutie. A to hlavne u aut ktoré majú len regulátor na alternátore a ináč nijako neriadi auto nabíjanie. Na dnešných "inteligentných" riadeniach dobíjania síce napätie vyzerá, že drží skoro na jednej úrovní, ale tam zasa trpí batéria, lebo sa nedostatočne dobíja. Lepšie je keď ju občas dobije viac ako stále ju držať nedostatočne nabitú. Dnes dokonca niektoré autá riadia dobíjanie štýlom, že keď auto potrebuje výkon, tak stiahnu dobíjanie na nevyhnutné minimum a maximálne dobíjanie povolia až keď auto brzdi motorom(čiže má nadbytok výkonu). V takomto prípade životnosť batérie 2-3 roky. V starých autách čo dobíjali "od buka do buka" životnosť batérie viac ako 5 rokov a dosť často sa objavovali aj 10 ročné batérie. Lebo batéria pri nízkom dobíjaní sulfátuje a tým sa jej skracuje životnosť. No a keď je raz podbitá(čiže sa z nej ťahá veľa energie a málo dodáva) a následne jemne prebitá, tak týmto sa usadený sulfát odstraňuje a tým je aj životnosť batérie vyššia. Dnes sa na "moderných" autách odporúča raz za čas(aspoň raz za mesiac) dať batériu na nabíjačku a nabiť ju na 100%. Tým sa aspoň časť sulfátu odstráni a predĺži aspoň o niečo životnosť.
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Nahradne diely alternator lada vesta, ake ložiská.
https://www.drive2.ru/l/583069917771752774/
https://www.drive2.ru/l/583069917771752774/
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Urobili mi poznámku, že regulátor Valeo 599316 nám nebude vyhovovať, keďže máme 1 kontakt a na Valeo 599316 sú 2 ... Ale tak naše rodné Valeo 599469 nie je na predaj (čudné, však?) . A keďže pinout je rovnaký, môžete nainštalovať aj 2-pinový regulátor Valeo 599316.
Ale štetce Valeo 300821 som zrejme kupoval márne
Odkaz na pôvodný zdroj: voltag.ru/components/list/?q=ALV9997
Doplnenie ložísk:
pre fanúšikov Koyo (existujú recenzie, že prejde iba 40 000 km, ale tieto čísla možno použiť na výber analógov alebo vyšších čísel. Výber je na vás - "Práve som uverejnil oznámenie"):
6303-2RS (obj.číslo: 63032RSC3), rozmer 17X47X14
6202-2RS (obj. číslo: 62022RSC3), rozmer 15x35x11 mm
Ale štetce Valeo 300821 som zrejme kupoval márne
Odkaz na pôvodný zdroj: voltag.ru/components/list/?q=ALV9997
Doplnenie ložísk:
pre fanúšikov Koyo (existujú recenzie, že prejde iba 40 000 km, ale tieto čísla možno použiť na výber analógov alebo vyšších čísel. Výber je na vás - "Práve som uverejnil oznámenie"):
6303-2RS (obj.číslo: 63032RSC3), rozmer 17X47X14
6202-2RS (obj. číslo: 62022RSC3), rozmer 15x35x11 mm
- sickwokmove
- Příspěvky: 285
- Registrován: ned kvě 20, 2018 18:48
- Bydliště: Bratislava
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Ahojte
tiez mam jeden napad k tomu alternatoru:
https://www.lada24.sk/lada-vesta/altern ... 7-TG12C209
a stary zahodit do smeti.
tiez mam jeden napad k tomu alternatoru:
https://www.lada24.sk/lada-vesta/altern ... 7-TG12C209
a stary zahodit do smeti.
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Ok kedy mi pošleš 400E? Vies ja doplatim len tych 21E co stoja loziska actyvten zvysok.
- sickwokmove
- Příspěvky: 285
- Registrován: ned kvě 20, 2018 18:48
- Bydliště: Bratislava
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Uz si kupil stetce, riesis regulator a odo mna chces rozdiel? Nemyslel som to nijak ironicky, na novy alternator ziskas zaruku 2 roky pocas ktorej ho budes moct reklamovat ak prestane fungovat. Podla mna je to vyhodnejsie riesenie.
Na stare auto sme kedysi s tatkom tiez robili repas alternatoru a vzdy po roku znova odislo nieco dalsie. (Skoda Felicia 1.3MPI r.v. 2000). Nakoniec sa oco rozhodol kupovat nove aftermarkety a ked zhebli po roku a pol tak sa reklamovali a bud vratili prachy alebo poslali dalsi...
Ak uz chces zachovat povodny altik z prvovyroby (comu rozmumiem pretoze je mozne, ze bude o nieco lepsi ako tie nove) tak by som aj tak kupil jeden novy a tento nechal spravit na komplet a nachystal ho do zalohy.
Nechcel som ta urazit, takze prepac ak sa ta moj predosly prispevok dotkol.
Na stare auto sme kedysi s tatkom tiez robili repas alternatoru a vzdy po roku znova odislo nieco dalsie. (Skoda Felicia 1.3MPI r.v. 2000). Nakoniec sa oco rozhodol kupovat nove aftermarkety a ked zhebli po roku a pol tak sa reklamovali a bud vratili prachy alebo poslali dalsi...
Ak uz chces zachovat povodny altik z prvovyroby (comu rozmumiem pretoze je mozne, ze bude o nieco lepsi ako tie nove) tak by som aj tak kupil jeden novy a tento nechal spravit na komplet a nachystal ho do zalohy.
Nechcel som ta urazit, takze prepac ak sa ta moj predosly prispevok dotkol.
- hipoforlakus
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř črc 11, 2018 08:46
- Bydliště: Bratislava - Petrzalka
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Ahojte
Otazka trosku mimo aktualnej temy. Ale viete povedat ci treba nejak “nakodovat” novu bateriu v RJ?
Dakujem
Otazka trosku mimo aktualnej temy. Ale viete povedat ci treba nejak “nakodovat” novu bateriu v RJ?
Dakujem
Lada Vesta SW cross Luxe - MARS
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Nic sa nekoduje
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Je to rus, v jednoduchosti je síla. Netřeba kodovat, jen vyměnit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/