Naftovy motor VAZ

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Marek »

U těch převodovek je jiný problém. Pokud jsou se stejnými převody, auto s naftovým motorem s nimi nedosahuje zdaleka takové maximální rychlosti, jako by tomu bylo v případě benzínové verze, protože nedosahuje tak vysokých otáček. I kdybyste vzali nejrychlejší sériovou rezvodovku 3,9, nebude to stát za nic.
Jak známo, běžný benzínový motor Lada není problém provozovat i v 6000 otáčkách. U toho naftového bych řekl, že když se dostane někam na 4200, bude na pokraji sil a konstrukční spolehlivosti.

Při standardním rozměru pneu pro Ladu, tedy 165/80-13, a použití pětirychlostní převodovky bude auto s naftovým motorem dosahovat maximální rychlosti někde kolem 130 km/h. Na 80. léta by to možná stačilo. Jenže to nebyly pětirychlostní převodovky. Takže na čtyři rychlosti by to bylo maximálně kolem 105 km/h, a to už opravdu moc není.

Na druhou stranu, co bychom chtěli po 96 Nm a 48 koních....... Pokud to mělo být určeno pro jezedáky na pole, tak to asi stačilo. Doma byste to ale určitě nechtěli. Při kompresním poměru 23:1 se jistojistě jednalo o motor s nepřímým vstřikováním nafty do vířivé předkomůrky. Viz starý motor AEF ve Felicii 1,9D. Kdo s tím někdy jel, jistě vzpomíná na šíleně problematické starty, velice hlučný chod, vibrace a kouřivost. Při výkonu 48 koní tomu odhaduji zrychlení na stovku kolem 30 sekund, spíš více. Zapomeňte na plynulou jízdu, protože při najetí do sebemenšího kopce jde rychlost okamžitě dolů. Dlouhodobě udržitelná rychlost, s ohledem na spotřebu, životnost a především hlučnost toho motoru, by byla někde kolem 70 km/h. Takže opravdu traktor pro kolchozníky. Jinak naprosto k ničemu.

Myslím, že sto pětka Škodovka by byla lepší volbou.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dusan
Příspěvky: 3925
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Dusan »

Ja myslim ze v casti ruska by sa to neujalo, pac pri - 20 to nenastartovalo res asi velmi tazko. A ktovie aka by bola zivotnost. Benzinu je tam vsade dost aspon v tej dobe.

Benzinak aj ked sa prevaloval velmi tazko naskocil, uz to vidim ako v 80 rokoch tam je nejaky olej v motore co pri - 15 ma byt riedky aby motor mal svih a naskocil, a stym starterom co tam je....

Obavam ze z narocnosti vyrobi dielov a zimam v casti ruska by to hit nebol, navyse kto by to opravoval, bolo by to par exotickoych kusov, nahradne diely asi tiez problem.
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od tajga »

v tej dobe ked to bolo aktualne sa to neurobilo a dneska sa s tym nebude nikto zaoberat. Staty uz nemaju vlastne automobilky a vyraba sa to co sa rozhodne v Renaulte, Volkwagne alebo Mercedesi.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Marek »

Jasně, protože je mnohem levnější překupovat kvalitní motory odjinud, než je vyvíjet.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Luděk Musil »

Dovolil bych si nesouhlasit :idea: .
Vývoj jde stále dál, nezávisle na tom, co si v obecenstvu myslí, obzvláště Těch, kteří si myslí, že vyvíjet už není co :idea: .
Příkladem budiž třeba japonci, kteří vyvíjí zcela nový spalovací motor. Nebo Švédi (?), kteří zdokonalují časování a řetěz s vačkou zahodili.
Nebýt vizionářů, objevitelů a vynálezců - možná bychom dnes nelétali do vesmíru, ale žili bychom v jeskyni a obživu lovili kyjem.
L.
PS: bez urážky kohokoliv
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Marek »

Totiž vývojáři motorů stále věří a doufají, že elektro šílenství se samo zabije, protože nemůže fungovat (v čemž s nimi do puntíku souhlasím), a proto stále pracují na zdokonalování spalovacích motorů. Až přijde jejich čas, budou mít navrch.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od tajga »

vyvijat za kazdu cenu neznamena ze sa to komercne zacne vyuzivat, alebo ze to bude mat nejaky prinos. Ked raz dali mantinely na spalovaci motor tak bez ohladu co si obecenstvo mysli, cely vyvoj sa presmeroval na elektromobily. Kolko vyvoja skoncilo v trezoroch, alebo odkupeni patentov velkymi firmami. Aj ked ako pises ten spalovaci budu vyvijat tak cim dalej sa bude menej komercne pouzivat a skonci len v specialnom alebo vojenskom pouziti.
Cory
Příspěvky: 11603
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Cory »

Ja viem tiez o niecom, co sa tyka spalovacich motorov a uz to mam aj rozpracovane, konkretne na to pripravujem blok 2106 o objeme 1,8l a mal by to byt motor s pomerne velkou ucinnostou. Ci to bude fungovat, neviem, ale povedal som si, ze to skusim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Saša »

Zkusit se má všechno . A nejednou se stalo že za velký objev vděčíme nějakému omylu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12127
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Laďuša »

Přesně. Dokud nevyfoukneme cigaretový kouř brčkem do vody, nemůžeme bezpečně říct, že nevznikne zlato.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Dusan
Příspěvky: 3925
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Dusan »

https://youtu.be/WDy36D0_QRc?si=g9B9VPelmFam6RXy
V 0:40 pohlad na motor s prevodovkou vaz
8:42 motory vaz
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“