svařování na voze

Moderátor: Moderátoři

Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

svařování na voze

Příspěvek od Rankl »

zas asi jeden pitomý dotaz z mé strany:
je možné svařovat přímo na pojízdném voze ve kterém je i plynová nádrž?
přetrhl jsem pravý držák přední rozvodovky a moc se mi nechce do rozborky celé jedné strany náhonu, určitě se musí vyndat poloosa. Odspodu se k tomu dí dobře dostat, pár bodů by to možná podrželo do generálky předku, který plánuju na další sezonu.

viděl opakovaně jsem viděl sváření blatníku atd, jen myslím odpojovali baterku. mam z toho ale strach. poraďte prosím.
2107 a 21214
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7276
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: svařování na voze

Příspěvek od valda1971 »

Pokud bys vařil autogenem, tak bez problémů, u elektriky odpojují i altík kvůli diodám. U CO nevím...
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: svařování na voze

Příspěvek od Dusan »

Staci varistor na baterku, ale jed das kostro na spravne miesto, tak teoreticky aj bez opatreni, hlavne neodpajaj baterku.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: svařování na voze

Příspěvek od Mara »

O neodpojovani baterky jsem slysel, ale nevim duvody. Jsem uz svaroval hodne na aute a mam i Lpg. Vetsinou teda jen odpojim baterku a nekdy i zapomenu, ale mam nejak navykle jeji odpojeni (byť to nemusi byt spravne reseni). Kostra by mela byt cista v blizkosti svarovani a delam cockem. I elekrodu na zadni naprave to sneslo a altik jsem zatim neodpojoval, ale jestli se nekdy odporoucel, tak bych uz nevedel co se mu nelibilo. Nevim presne co se urvalo, jestli uchyceni predniho difu.. Jak se par veci zesili, tak je vesmes klid od toho. Na netu uz jdou relativne snadno koupit veci, ktere jeste chvili zpatky bylo narocnejsi sehnat..pevnostni predni obal difu atd., ale dostat to na auto taky nekdy neni hracka.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: svařování na voze

Příspěvek od Saša »

U svařování samonosné karosérie nebývá problém když se dodrží zásada mít ukostření co možná nejblíž svařovanému místu . Je to proto že svařovaným materiálem teče velký proud (cca 100A) a železo není dobrý vodič proudu a tudíž mezi zemí a svařovaným místem vzniká kvůli odporu jisté napětí které za nepříznivých podmínek dosáhne takové výše které může zničit diody v altíku nebo i elektroniku .
U aut s rámem je situace horší a musí se pečlivě dbát na to kam připojíme kostru . Když vaříme rám tak kostru na rám a když kastli tak kostru na kastli . Je to proto že rám a karoserie je oddělena silentbloky a s karosérií je spojena jen tenkým uzemňovacím páskem a ten by nemusel vydržet svařovací proud a přehořel by . Poté by se obvod uzavřel třeba přes lanko ručky nebo kardan a mohly by nastat velké škody .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: svařování na voze

Příspěvek od Dusan »

Pokial yo neda na vyfuk alebo prevodobku ked zvaruje kastly, alebo na kastlu ked zvaruje vyfuk nic sa na 99,9% nestane. Kostra ma byt spolhaliva a co najblizsie zvaraneho miesta.

Kto sa boji nech kuli zazracnu krabicku co sa zacvakne na baterku.
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: svařování na voze

Příspěvek od Rankl »

díky! výhledově zkusíme, uvidíme.
no ten držák jsem urval myslim když jsem jel rychleji po poli na výzkumu po strništi a vlítnul jsem do nějaké strouhy, skákal jsem jak žába.
2107 a 21214
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4312
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: svařování na voze

Příspěvek od Teepee »

Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: svařování na voze

Příspěvek od zdd »

zkoušel jste někdo svařovat obalovanou elektrodou poloosu, kardan, nebo třeba stabilizační tyč zadní nápravy ?
samozřejmě, že to je jako nouzovka, na dojetí, jestli je to vůbec reálný
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: svařování na voze

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Kardan na dojetí, kost úplně vpohodě, poloosu jen génius nebo blázen...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: svařování na voze

Příspěvek od zdd »

jednou jsem byl přítomen svařování poloos, ale jak to dopadlo nevím a vařili do normálně elektrodou
takže s tím se počítat teda nedá
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: svařování na voze

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Ale dá, ale něco tím zničíš, ložisko difu, nebo jiné, ale krokem dojet třeba pár km asi dobrý...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: svařování na voze

Příspěvek od zdd »

a co v terénu, kde to je potřeba občas trochu víc zatížit, to by vydrželo, když pominu opotřebení něčeho, nebo se to při kolchozním svařování hned utrhne
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: svařování na voze

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

No pokud se to povede svařit dobře, tak věřím že to pojede, ale trefit na koleni rovinu??? Pokud jí netrefíš tak to ulitne... Za nedlouho... Myslím...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: svařování na voze

Příspěvek od zdd »

rovinu na koleně netrefíš, ale jde o nouzi, v lese je dobrej každej postup, co tě dostane ven
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“