od Henry » stř zář 02, 2020 16:53
Pozri, ja ten fix nikomu nenutim, len som ho sem zavesil. Kazdy nech sa rozhodne sam. Ak niekto radsej bude zhanat original lambda sondu alebo modifikovat RJ, je to jeho vec. Ale rozhodne sa neda povedat, ze by ten fix nijako nepomohol: emisie vo zvysenych otackach pred fixom CO okolo 10 % a lambda vyrazne pod 1 a emisie po fixe CO 0,5 % a lambda presne 1, to je teda poriadny rozdiel. Na volnobehu to "stiahlo" CO z 1,6-2 % "iba" na 0,8-1 %. Uz druha vec je, ze stale to emisne limity nesplna, lebo tie su velmi prisne (CO vo zvysenych otackach max. 0,3 %), ale sa to tomu dost priblizilo a zrejme to bude sposobene dalsou zavadou ako napisal Marek.
Reagoval som tak preto, ze Cory ma presne tento fix na svojej vlastnej FB stranke umiestneny (nebudem to sem davat, lebo respektujem jeho autorske prava, ale kto chce si to najde, ak to tam este je), co som vsak nasiel az dodatocne potom, co som dlhe hodiny hladal kde a ako zohnat lambda sondu pre RJ GM, ktora je zohnatelna akurat v Rusku a na Ukrajine, u nas a v EU vacsinou ponukaju Bosch. Uplnou nahodou som pritom natrafil na nejake ruske forum, ktore som si musel prekladat cez Google Translator, kde bol tento fix detailne popisany, pretoze zrejme aj u nich je bezne pouzivat lambda sondu Bosch namiesto originalu.
Georgius: katalyzator by som musel zhanat tak ci tak, pretoze RJ a lambda sonda funguju tak, ze dosahuju hodnotu lambda = 1. Viac uz RJ ani lambda sonda z principu fungovania urobit nedokazu, na RJ sa ziadna lambda "nenastavuje". Znizenie surovych emisii pod emisne limity je uz vylucne vec katalyzatora, aj ked ja som si myslel, ze by to este mohla byt chyba vstrekovania (kvoli tym vyssim HC), ale Marek zrejme bude mat pravdu.