Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Moderátor: Moderátoři
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Tady je o tom článek: https://www.auto.cz/skoda-120-s-prednim ... dili-72108
Škoda se třemi šrouby má nápravu co vím snad z Renaultu R12, tedy pro nás mladší z Dacie.
Škoda se třemi šrouby má nápravu co vím snad z Renaultu R12, tedy pro nás mladší z Dacie.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
OT, tohle mi dneska přišlo jako spam, když jsme u toho pálení škodovek
https://www.drive2.ru/b/559256145181540 ... m_term=URL
https://www.drive2.ru/b/559256145181540 ... m_term=URL
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Dobrý peklostroj, len aby sa nestala v týchto dňoch obeťou za Koňeva
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Protože jsem před časem změnil práci a dojíždím dál, došlo k obměně škodaparku. Dosavadní jedničková naftová oktávka byla nahrazena trojkovou, taky v dieselu (ročně najedu cca 50000 km). Konkrétně 1,6 tdi ve výbavě style plus a najetými 15000 km. Takže s automatickou klimou, ledkovými světly, vyhřívaným předním sklem, vyhřívaným volantem a spoustou dalších příjemných věcí. S autem jsem najel zatím 4000 km a rozhodně spokojenost. Roční servis bez výměny oleje byl za 1300, spotřeba je pod pěti litry nafty na sto při poloviční dálnici, desetině ve městě a zbytku na okreskách. Jo a kdybyste n2kdo chtěl tu jedničkovou, ozvěte se.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Doporučuji aditivum do nafty, u tohoto motoru to vstřikovací systém ocení. Zejména vysokotlaké čerpadlo, kde pak bývá mrzuto. Ty totálky stály za to. Vždycky oprava přes 100 000,- Kč. Při takovém nájezdu ani nebudeš muset externě dobíjet baterku kvůli "inteligentnímu" dobíjení. Ať slouží.
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Protože mám prakticky stejný motor jak Vodis (mám CLHA 77kW), zajímá mě, co to znamená, to zdánlivě jednoduché "aditivum do nafty" ?
Je na výběr:
A. obyčejná nafta B7 s biosložkou + vlastní aditivace
B. Verva/MaxxMotion atp. (obyčejná nafta B7 s biosložkou + jejich aditivace). U Benziny by to měl být VIF.
C. Verva/MaxxMotion atp. (obyčejná nafta B7 s biosložkou + jejich aditivace + vlastní aditivace)
D. nafta bez biosložek = Eurooil + vlastní aditivace
E. lepší nafta bez biosložek = Eurooil + jejich aditivace
F. vylepšená lepší nafta bez biosložek = Eurooil + jejich aditivace + vlastní aditivace
Chvíli jsem u benzínky blbnul s injekční stříkačkou a dávkou VIFu, ale nejjednodušší je vzít buď Vervu a nebo ten Eurooil Optimal +.
Samotnou obyčejnou naftu jsem v tom nikdy neměl. Když už jsem párkrát měl neznámý zdroj, tak vždycky max. 10 litrů + dvojitou dávku VIFu před tankováním Vervou do plné (cca 30 litrů, z prázdné do plné je tak 40-43).
Další možnost je, s tím raději nejezdit. Protože v autorizovaném servisu mi na Vervu bylo řečeno, že na tuzemském trhu kvalitní nafta prostě není.
Je na výběr:
A. obyčejná nafta B7 s biosložkou + vlastní aditivace
B. Verva/MaxxMotion atp. (obyčejná nafta B7 s biosložkou + jejich aditivace). U Benziny by to měl být VIF.
C. Verva/MaxxMotion atp. (obyčejná nafta B7 s biosložkou + jejich aditivace + vlastní aditivace)
D. nafta bez biosložek = Eurooil + vlastní aditivace
E. lepší nafta bez biosložek = Eurooil + jejich aditivace
F. vylepšená lepší nafta bez biosložek = Eurooil + jejich aditivace + vlastní aditivace
Chvíli jsem u benzínky blbnul s injekční stříkačkou a dávkou VIFu, ale nejjednodušší je vzít buď Vervu a nebo ten Eurooil Optimal +.
Samotnou obyčejnou naftu jsem v tom nikdy neměl. Když už jsem párkrát měl neznámý zdroj, tak vždycky max. 10 litrů + dvojitou dávku VIFu před tankováním Vervou do plné (cca 30 litrů, z prázdné do plné je tak 40-43).
Další možnost je, s tím raději nejezdit. Protože v autorizovaném servisu mi na Vervu bylo řečeno, že na tuzemském trhu kvalitní nafta prostě není.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Moc to dramatizuješ. Máš naprosto obyčejný, ničím výjimečný motor. Takových po světě jezdí miliony. A jezdí..... Většina lidí žádnou naftu, natož aditivaci vůbec neřeší. Prostě přijedou, natankují a odjedou. A taky jezdí. A paradoxně často mají méně problémů než ti, co se s autem serou jak s malovaným hovnem.
Osobně nespoléhám na jejich aditivaci. Tankuji u jedné čerpačky, vždy přidávám VIF a víc neřeším.
Osobně nespoléhám na jejich aditivaci. Tankuji u jedné čerpačky, vždy přidávám VIF a víc neřeším.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Tak super. Jezdím na Vervu, 1x za rok pro štempl do autorizáku, dvakrát ročně přehodím kola a víc NEŘEŠÍM. Ale hlavně nechci řešit opravu za 100 000,-!!! jen kvůli tomu, že tankovat Vervu (asi taky) nestačilo.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Opakuji znovu, řešíš nesmysly. Naše nafta, tedy nafta prodávaná v Česku, má jednu nepatrnou vadu, a sice horší mazivost. Je to dáno vlastnostmi vstupní suroviny. Tento nedostatek velmi úspěšně odstraňuje právě VIF, který mazivost výrazně zvyšuje. Ostatní vlastnosti motorové nafty u nás jsou nadstandardní, máme velmi kvalitní paliva.
Jezdím na ONO, přidávám VIF. První auto na naftový pohon jsem prodal při stavu 384 tisíc km na tachometru, kolik bylo stočené, nemám zdání. Motor včetně jeho příslušenství bylo ve stavu prakticky nového vozu. Můj služební Master se prodal při stavu přes 300 tisíc km. Nikdy, podotýkám nikdy do nafty nikdo nic nepřidal. Jezdil s tím každý, kdo měl doprdeledíru, dostávalo to čoudy jako máloco. Motor dodnes novému majiteli šlape jako švýcarské hodiny. Má přes 550 tisíc km.
Na svém autě mám nyní 220 tisíc. Mám nesmírně citlivý systém piezo vstřikovačů Common Rail od Siemens. Motor má zvuk jako benzínový motor a kdo neví, že to je diesel, nepozná to, kouřivost prakticky nulová a celkový stav 1A.
Opravdu si myslíš, že právě Tvoje auto bude požadovat opravu za sto tisíc?
Moc čteš......
Jezdím na ONO, přidávám VIF. První auto na naftový pohon jsem prodal při stavu 384 tisíc km na tachometru, kolik bylo stočené, nemám zdání. Motor včetně jeho příslušenství bylo ve stavu prakticky nového vozu. Můj služební Master se prodal při stavu přes 300 tisíc km. Nikdy, podotýkám nikdy do nafty nikdo nic nepřidal. Jezdil s tím každý, kdo měl doprdeledíru, dostávalo to čoudy jako máloco. Motor dodnes novému majiteli šlape jako švýcarské hodiny. Má přes 550 tisíc km.
Na svém autě mám nyní 220 tisíc. Mám nesmírně citlivý systém piezo vstřikovačů Common Rail od Siemens. Motor má zvuk jako benzínový motor a kdo neví, že to je diesel, nepozná to, kouřivost prakticky nulová a celkový stav 1A.
Opravdu si myslíš, že právě Tvoje auto bude požadovat opravu za sto tisíc?
Moc čteš......
Naposledy upravil(a) Marek dne pon dub 19, 2021 16:43, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Bud tankuju na Benzine obycejnou naftu, pripadne Robin Oil aditivovanou a v obou pripadech pridavam VIF do paliva.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Úplně stačí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Jeje, Marku, copak je nesmysl, pěkně se starat o svoje vlastní auto? A pindat tady o tom?Marek píše:Opakuji znovu, řešíš nesmysly. ... ...
Opravdu si myslíš, že právě Tvoje auto bude požadovat opravu za sto tisíc?
Moc čteš......
Jak mi přijde Oktávka robustní a šikovná, tak čekám, že DPFko, vstřiky, nebo čerpadlo mě jednou pozlobí. Jestli ne, tak super!
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Už jsem to psal X krát, jezdím na ONO, najeto statisíce, ob nádrž dávám VIF a nikdy problém. Vstřiky i DPF jednou na paškál přijdou, prostě to je opotřebitelná věc, stejně jako kola a brzdy. Jen díky přísadám o něco později. Ohledně toho nabíjení, pokud se odpojí na baterce kablík měření napětí, nabíjí to jako standardní alternátor. Od té doby, co jsem to udělal, nedobíjím. Jsem zvyklý jezdit 4-6tis. km měsíčně, bohužel teď jezdím i méně než 1000km/měsíc. Už se mi od podzimu několikrát stalo, že jsem celý měsíc netankoval. Tak holt budu mít drahé, ale málo ojeté auto , až ho budu příští rok kupovat.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Tak naše Octavia 1.9TDI PD 96kw teď vyžadovala trochu péče v servisu. Podle všeho za část problémů může trvalá víra v předepsané výměny oleje v autorizovaném servise. Při přibližně 400 tis. km (najezděno především kratšími přesuny v Praze) výměna vačky, hydroštelů, turba a repase vstřikovačů. Krátce předtím vyměněn EGR ventil. Teď zase jezdí jak za mlada (vlastně lépe, neb turbo se dalo o fous větší a motor prošel doladěním u odborníků v dieselpower). Výměny oleje budou častější a auto snad najezdí další porci kilometrů...
A celé to stálo do sta tisíc i s prací. Moc ale už k téhle magické hranici nescházelo. Nakonec padlo rozhodnutí opravit, jen protože je auto v rodině koupeno jako necelé roční, nestočené, v roce 2005 (+- rok) a protože v momentální situaci množství práce nechceme závazek v podobě leasingu.
A celé to stálo do sta tisíc i s prací. Moc ale už k téhle magické hranici nescházelo. Nakonec padlo rozhodnutí opravit, jen protože je auto v rodině koupeno jako necelé roční, nestočené, v roce 2005 (+- rok) a protože v momentální situaci množství práce nechceme závazek v podobě leasingu.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Nějakej "longlife" s výměnným intervalem 30.000Panthymaeus (Honza) píše:… . Podle všeho za část problémů může trvalá víra v předepsané výměny oleje v autorizovaném servise. ...
To je jedna z věcí, které nevěřím Možná, kdyby to auto jezdilo denně +200 km mimo město . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´