Autobusy a vše okolo - part two
Moderátor: Moderátoři
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Teď jsem se dočetl, že troleje jsou i v Prosecké ulici mezi Palmovkou a Letňanama. Praxe je taková, že v zimě občas jezdí bez topení, protože by to prostě neutáhl a když jdou jeho řidiči na školení, tak nejezdí.
https://www.auto.cz/praha-ma-po-46-lete ... nku-122916
Ten elektrobus snad jezdí bez problémů. Jeden z jeho řidičů jezdí do práce hybridem, takže to už je taky takový srdcař, něco jako dobrodruzi na Karosách
https://www.auto.cz/praha-ma-po-46-lete ... nku-122916
Ten elektrobus snad jezdí bez problémů. Jeden z jeho řidičů jezdí do práce hybridem, takže to už je taky takový srdcař, něco jako dobrodruzi na Karosách
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Re: Autobusy a vše okolo - part two
no u toho elektrobusu je zajímavější ukazatel než dojezd na nabití baterky dojezd mezi dvěma poruchama
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
co se na tech elekrobusech kazi?
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Já to sice vůbec nevím, ale tipuji to elektroniku a věci okolo.....uha2324 píše:co se na tech elekrobusech kazi?
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Vseobecne by mel byt elektromobil mnohem jednodussi a tudiz mene poruchovy. Ptam se ze zvedavosti, docela by me zajmalo ktere soucastky jsou kriticke..
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10495
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Všechny.
Doby, kdy se elektromobil skládal pouze z elektromotoru, akumulátoru a plynového pedálu … pardon reostatu … jsou nenávratně pryč.
Poruchami (asi) nebude trpět karoserie pneumatiky nebo řídící ústrojí L.
Doby, kdy se elektromobil skládal pouze z elektromotoru, akumulátoru a plynového pedálu … pardon reostatu … jsou nenávratně pryč.
Poruchami (asi) nebude trpět karoserie pneumatiky nebo řídící ústrojí L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Jak píše Valda, elektronika, dveře, dobíjení, sem tam kompresor, chladící a topný okruhy plus další věci co se standartně serou i na jiných sorkách.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Mám tady takovou lahůdku pro milovníky autobusů a železnice zároveň
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Kam se jelo ?
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Autobusy a vše okolo - part two
To nevím, byla na servise či TK.
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Měl bych otázku na kolegy šoféry nebo na technicky znalé či technicky zdatné.
Dokážete mi někdo polopaticky vysvětlit, proč výlisky JZD Libchavy (čti autobusy SOR) zejména roku výroby 2009 či jen o málo novější škubou při brzdění a podřazování?
Zatím jsem se s tím jinde nesetkal...není to ani o stáří, ani o délce vozu, ani o počtu náprav nebo kol, ani o nájezdu kilometrů.
Zajímal by mě technický důvod této neřesti.
Málokdy jsem měl dříve možnost jezdit služebně s něčím skutečně novým a moderním, spíše jsem odkojen na starých šlupkách s pochybným servisem , ale zatím nikdy jsem se nesetkal se škubáním při brzdění a podřazování (u automatů) a to dokonce ani u aut, s kterými jsem dojížděl při úniku vzduchu, vysypaném spojkovém ložisku, prokluzující spojce a neurekom dalších poruch a závad.
Vaše názory?
Dokážete mi někdo polopaticky vysvětlit, proč výlisky JZD Libchavy (čti autobusy SOR) zejména roku výroby 2009 či jen o málo novější škubou při brzdění a podřazování?
Zatím jsem se s tím jinde nesetkal...není to ani o stáří, ani o délce vozu, ani o počtu náprav nebo kol, ani o nájezdu kilometrů.
Zajímal by mě technický důvod této neřesti.
Málokdy jsem měl dříve možnost jezdit služebně s něčím skutečně novým a moderním, spíše jsem odkojen na starých šlupkách s pochybným servisem , ale zatím nikdy jsem se nesetkal se škubáním při brzdění a podřazování (u automatů) a to dokonce ani u aut, s kterými jsem dojížděl při úniku vzduchu, vysypaném spojkovém ložisku, prokluzující spojce a neurekom dalších poruch a závad.
Vaše názory?
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
- Crocodile
- Příspěvky: 3535
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Co bys čekal od kolchozu, do kterého se trhli v divokých 90. dělníci z Karosy a založili si vlastní sdružení a značku někde v dílnách JZD pod názvem Opravárenství a rozvoje.
Co v tom je za převodovku?
Co v tom je za převodovku?
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Převodovky ZF. V těch bych problém nehledal, pokud vím, tak v letech 2010, 11, 12 (vlastně možná všechny Euro 5) to jsou totožné převodovky a řadí i brzdí to skoro normálně. Teprve někde od roku 2013 jde mluvit o slušném průběhu brzdění
Každopádně s převodovkama Voith v Irisech se to nedá absolutně srovnávat, ta po 1mkm řadila bez problému.
Zajímala by mě zkušenost kolegů od Arrivy a jiných dopravců, kteří provozují manuály mnohdy starší roku 2009. Jaké mají zkušenosti, jestli to s manuálem tyhle brikule nedělá, nebo to je stejnej škopek.
Nedávno jsem se vezl kusem od Arrivy a to bylo to samý, rány při řazení jak když to tam někdo řadí kladivem a při brzdění měli i držící se chlapi problém se udržet na nohou, fakt zážitek. Následně jsem dohledal, že to byl rok 2012, takže ani to nebyl úplný veterán.
Každopádně s převodovkama Voith v Irisech se to nedá absolutně srovnávat, ta po 1mkm řadila bez problému.
Zajímala by mě zkušenost kolegů od Arrivy a jiných dopravců, kteří provozují manuály mnohdy starší roku 2009. Jaké mají zkušenosti, jestli to s manuálem tyhle brikule nedělá, nebo to je stejnej škopek.
Nedávno jsem se vezl kusem od Arrivy a to bylo to samý, rány při řazení jak když to tam někdo řadí kladivem a při brzdění měli i držící se chlapi problém se udržet na nohou, fakt zážitek. Následně jsem dohledal, že to byl rok 2012, takže ani to nebyl úplný veterán.
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Re: Autobusy a vše okolo - part two
- sou to už starý krámy v různým stupni opotřebení a rozkladu a i jako nový krámy se jednotlivý kusy navzájem lišily
- teoreticky i stejná převodovka ve stejným typu busu může mít sw nastaven jiný režim řazení
- silentbloky motoru a převodovky jsou na novějších ročnících jiný
- novější ročníky mají vyšší hmotnost a to ne úplně zanedbatelně, což už se může na nějaký setrvačnosti ve zmírnění rázů v hnacím řetězci projevit
- nejstarší ročníky mají jiný zadní nápravy, to by asi teoreticky moc vliv mít nemělo, ale kdo ví, nějaký setrvačný hmoty zvlášť rotující nakolik se liší, a myslim že ani výrobce se tím nezabejval, tomu obvykle stačí to, že daná součást jde na daný místo zastavět a chvíli funguje a širšíma souvislostma se nezabývá.
- teoreticky i stejná převodovka ve stejným typu busu může mít sw nastaven jiný režim řazení
- silentbloky motoru a převodovky jsou na novějších ročnících jiný
- novější ročníky mají vyšší hmotnost a to ne úplně zanedbatelně, což už se může na nějaký setrvačnosti ve zmírnění rázů v hnacím řetězci projevit
- nejstarší ročníky mají jiný zadní nápravy, to by asi teoreticky moc vliv mít nemělo, ale kdo ví, nějaký setrvačný hmoty zvlášť rotující nakolik se liší, a myslim že ani výrobce se tím nezabejval, tomu obvykle stačí to, že daná součást jde na daný místo zastavět a chvíli funguje a širšíma souvislostma se nezabývá.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Kazí se i to co podle výrobce nemá . Někdy do autobusů (Solaris) opravuji MUX jednotky , odchází tam integrované obvody o kterých výrobce tvrdí dle katalogového listu že mají ochranu snad před vším snad krom kladiva . A přesto doslova shoří .
Pokud se dnes podíváte do autobusu na elektriku tak vás musí napadnout jen jedna věc - složitěji to snad ani nejde udělat , aneb jak je možné že to ještě dokáže jakš takš spolehlivě fungovat . Zmáčknete li nějaký spínač povel "běží" do Řj odněj již datově do zmiňovaných MUX a pak přes pojistky a relé k dané věci a to je ta jednodušší varianta . "Oblibou" je také že věc co je v palubní desce má svoje ovládání na opačném konci třeba ve stropě nad zadnímy sedadly .
Pokud se dnes podíváte do autobusu na elektriku tak vás musí napadnout jen jedna věc - složitěji to snad ani nejde udělat , aneb jak je možné že to ještě dokáže jakš takš spolehlivě fungovat . Zmáčknete li nějaký spínač povel "běží" do Řj odněj již datově do zmiňovaných MUX a pak přes pojistky a relé k dané věci a to je ta jednodušší varianta . "Oblibou" je také že věc co je v palubní desce má svoje ovládání na opačném konci třeba ve stropě nad zadnímy sedadly .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!