Jen aby neměli toto: http://www.karma-as.cz/produkty/karma-b ... comfort-4/Marťas píše:Stačí ta elektrika. Dneska už si kvůli jejich eko chujovinám s plynem bez elektriky nezatopí
Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Moderátor: Moderátoři
- Teepee
- Příspěvky: 4306
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavé zajímavosti
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Zajímavé zajímavosti
Tak od 2020 mozeme sa ist past, elektro auta sa nubudu predavat, tym padom vyroba ide dole, a slovac pojde zobrat, a vsetko to pojde rychlo. Tak ze kriza dost mozna.
Re: Zajímavé zajímavosti
Na to jsi přišel kde/jak ?Dusan píše:...... elektro auta sa nubudu predavat, tym padom vyroba ide dole...
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Zajímavé zajímavosti
Dokud elektromobil nebude pri rozumnych parametrech stat jako nynejsi fosilozroti tak se moc prodavat nebudou. Tedy mezi normalnimi lidmi urcite ne.
Jinak tady par zajimavych informaci z jineho odvetvi dopravy. Pekne je tam osvetlena "eko" repky a s temi elektromobily to bude stejna blamaz: https://vts.cd.cz/documents/168518/1955 ... 32001fc329 .
Jinak tady par zajimavych informaci z jineho odvetvi dopravy. Pekne je tam osvetlena "eko" repky a s temi elektromobily to bude stejna blamaz: https://vts.cd.cz/documents/168518/1955 ... 32001fc329 .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Zajímavé zajímavosti
Ten trend AD Blue a močoviny do naftových motorov veľmi skoro japoncov prešiel a prestali to používať, keď začali klepať na čelo v zmysle že to vymyslel a hlavne presadil imbecil alebo podvodník. S E-autíčkami to bude akosi podobne.
PS: Nahlas spoločne popremýšľajme, prečo tak tlačí EU na presadenie CNG a nie LPG pri ktorých máme všade na pumpách už stanice, koľko staníc CNG máme alebo máte a poznáte okolo seba?
PS: Nahlas spoločne popremýšľajme, prečo tak tlačí EU na presadenie CNG a nie LPG pri ktorých máme všade na pumpách už stanice, koľko staníc CNG máme alebo máte a poznáte okolo seba?
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Zajímavé zajímavosti
Tak úvaha je podle mne docela jednoduchá:valda1971 píše:Na to jsi přišel kde/jak ?Dusan píše:...... elektro auta sa nubudu predavat, tym padom vyroba ide dole...
1) nastaví se pokuta za ne-eko auta (čti skoro všechna konvenční), která zvýší jejich cenu a nepřinese zvýšenou užitnou hodnotu (spíš naopak, viz Euro6d-temp motor ve Vestě)
2) jako alternativa se nabídnou e-auta za podobnou cenu jako benzín s pokutou (viz e-Up! za cca 490 tisíc po slevě) a s krátkým dojezdem
3) soukromník bude mít možnosti:
a) koupit podle bodu 1 řekněme Logana za 400 000 (cena+úpravy motoru + pokuta)
b) koupit e-Citigo za 400 000 (nástřel - zaváděcí cena, pobídky atd, reálně má být dražší)
c) koupit si za 400 000 nějakého lehce jetého Pašíka nebo Supa z firmy s normálním motorem
Mně z toho dává smysl víceméně fakt jenom céčko, to má ale za následek pokles prodejů nových automobilů v EU, které budou kupovat jenom firmy.
Možná řešení podle jevrosajůzu (lze samozřejmě kombinovat):
a) zvýšíme spotřební daň na PHM (tím taky zvýšíme inflaci, ale who cares, hlavně že to pomůže ekologii) aby se z provozu ropného auta stal zase luxus pro horních deset tisíc (ono u Maseratti je asi jedno, jestli je v ceně zahrnuta emisní pokuta pár stovek tisíc)
b) dáme pořádné dotace na e-auta, takže Citigo bude za 350 s parkováním zdarma atd, jenom ten dojezd bude elektrický (ale vysvětlíme lidem, že na chatu vlastně můžou jet autobusem). A zadotujeme firemní e-auta. Prudce klesá procento prodeje ropných aut. Ekologové hýkají nadšením.
c) pořádně zdaníme stará auta, aby se tu někdo nevozil v "neekologické" €5
Jdu blejt, velebnosti ...
Jinak pumpu s CNG mám přímo u nosu
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Zajímavé zajímavosti
Samozrejme všetko smeruje k tomu aby nás šoférov podojili ešte viac, to CNG som dal len ako príklad ale ako tak sa to LPG rozchodilo - uplatnilo a už to chcú zarezať.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Zajímavé zajímavosti
Jednoducho, kazdy kto mal trocha rozumu kupil auto este teraz za cca 400tczkvalda1971 píše:Na to jsi přišel kde/jak ?Dusan píše:...... elektro auta sa nubudu predavat, tym padom vyroba ide dole...
To znamena ze normalny clovek najblisich cca 8 rokov auto nekupi, nebude mat zaco.
Hlavne ked auto teraz. Stalo 400tczk a po novom bude stat 450t a uzivatelovi nic nepriniesie, len vydaj navyse 50t.
Vyroba pre automobilku uz aj tak klesa, je stale volnych viac a viac strojarskych kapacit. Studovany inziniery a doktory z afriky v nemecku musia z niecoho zit a zrovna praca to nebude.
Zvysenim dani, sa len viac ozobraci lud a spirala sa bude krutit rychlejsie a rychlejsie.
A kto a kde tie auta bude nabijat ked nieje infrastruktura? A kto tu vystavbu zaplatí. Vyzera to proste blbo.
Tak kto si kupi toto CITIGOe iV bratu 17590E za mini auto. Aj to v akcii, inac 21190E
Vybava je sproste slovo, ale dostanete dazdnik no.
A zabudnite ze sa jazdenky oplatia, ked bude treba novu baterku.
Re: Zajímavé zajímavosti
A zabudnite ze sa jazdenky oplatia, ked bude treba nobu baterku.
Ano, s bateriema začnou časem problémy, to už jsem tu někde psal. To si někdo neuvědomuje.
Ano, s bateriema začnou časem problémy, to už jsem tu někde psal. To si někdo neuvědomuje.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Zajímavé zajímavosti
Přečetl jsem si ten článek o drahách a uvědomil jsem si, že možná je skrytý smysl elektromobility ještě jiný - budou-li se auta dobíjet v rámci "chytré sítě", síť rozhodne kdy a jak moc se auto nabije a tak se dají využít na optimalizaci zátěže. Z čehož vyplývá, že se spíš budou nabíjet přes den než přes noc, protože přes den bude nadbytek energie ze solárů, která se bude prioritně akumulovat v akumulátorech aut ... resp. přes den nabíjení třeba za třetinu noční ceny. Čímž se zase prohloubí nerovnost ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Zajímavé zajímavosti
Tak mi přišel od Rekola mail který se krásně hodí k tématu:
a) 5 cyklistů vyprodukuje (každý na svém kole) dohromady 105 g CO2/km. Takže by se měli stydět, protože kdyby jeli společně průměrným vozem, který splňuje nové normy, tak by zanechali menší uhlíkovou stopu. Proto navrhuji zakázat současnou jízdu pěti a více cyklistů jedním směrem a nařídit jim, aby místo toho jeli elektromobilem
b) průměrný cyklista váží dejme tomu 70 kg, průměrné kolo max do 15 kg, tedy kolo+cyklista 85 kg. 1380-85=1295, tedy 44g dolů, 95-44=51. Takže jeden cyklista normu splňuje. A co dva cyklisti ? 1380-2*85=1210, tedy 41g dolů, 95-41=54g což je více než 42g. Pokud ale spolu jedou tři cyklisti ... 1380-3*85=1125, tedy 38g dolů, 95-38=57g což je méně než 63 !!! Takže, pokud bereme tři cyklisty na kolech o váze 15 kg, nesplňují emisní normu !
Pominu teď ty dvě hausnumera na konci. Pokud cyklista na běžném kole vyprodukuje 21 g CO2/km, vyplývá z toho, že:Rekola píše: cyklista na běžném kole vyprodukuje 21g CO2 na ujetý kilometr
cyklista na elektrokole vyprodukuje 22g CO2 / km
autobus vypustí do ovzduší 101g CO2 / km
osobní auto zatíží životní prostředí 271g CO2 / km
a) 5 cyklistů vyprodukuje (každý na svém kole) dohromady 105 g CO2/km. Takže by se měli stydět, protože kdyby jeli společně průměrným vozem, který splňuje nové normy, tak by zanechali menší uhlíkovou stopu. Proto navrhuji zakázat současnou jízdu pěti a více cyklistů jedním směrem a nařídit jim, aby místo toho jeli elektromobilem
b) průměrný cyklista váží dejme tomu 70 kg, průměrné kolo max do 15 kg, tedy kolo+cyklista 85 kg. 1380-85=1295, tedy 44g dolů, 95-44=51. Takže jeden cyklista normu splňuje. A co dva cyklisti ? 1380-2*85=1210, tedy 41g dolů, 95-41=54g což je více než 42g. Pokud ale spolu jedou tři cyklisti ... 1380-3*85=1125, tedy 38g dolů, 95-38=57g což je méně než 63 !!! Takže, pokud bereme tři cyklisty na kolech o váze 15 kg, nesplňují emisní normu !
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavé zajímavosti
Hele, to je zase zavádějící statistika o hovně. Autobus tuto vypustí sám o sobě, středně, anebo plně obsazenej? Jak to je? Údaje, sakra, potřebujeme údaje! Když už si tady chcete hrát na ňáký ekosoudce, udávejte aspoň podmínky, za kterých platí vaše výsledky!
Upřímně nechápu vaší zabedněnost a vaše nekritický přijímání ekohovadin (na jednu stranu proti Grétě, ale hned nato s ní souhlasíte). Na srdíčko lze působit všeljak, ale fyzikální měření údajů je poněkud jinde, ale hlavně se dá měřit! Účinnost elektrických pohonů je prostě mnohem dál, jejich využitelnost a řiditelnost je skoro na hranici dokonalosti, při brzdě se dá energie rekuperovat, lze odbourat plno mechanických zařízení při zachování, ba předčení výkonových parametrů. Elektropohony jsou technicky dál, než zastaralý benzínový. Doplácí jenom na politický a finanční hry. Sakra, před sto lety nikdo nikomu žárovku nenutil, ale teď svítíme, topíme i poháníme stroje elektricky. Protože to je prostě ze současných alternativ nejlepší. Kdo před sto lety bojoval proti benzínu a stavil se za koně? Byl to zpátečník?
Upřímně nechápu vaší zabedněnost a vaše nekritický přijímání ekohovadin (na jednu stranu proti Grétě, ale hned nato s ní souhlasíte). Na srdíčko lze působit všeljak, ale fyzikální měření údajů je poněkud jinde, ale hlavně se dá měřit! Účinnost elektrických pohonů je prostě mnohem dál, jejich využitelnost a řiditelnost je skoro na hranici dokonalosti, při brzdě se dá energie rekuperovat, lze odbourat plno mechanických zařízení při zachování, ba předčení výkonových parametrů. Elektropohony jsou technicky dál, než zastaralý benzínový. Doplácí jenom na politický a finanční hry. Sakra, před sto lety nikdo nikomu žárovku nenutil, ale teď svítíme, topíme i poháníme stroje elektricky. Protože to je prostě ze současných alternativ nejlepší. Kdo před sto lety bojoval proti benzínu a stavil se za koně? Byl to zpátečník?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Zajímavé zajímavosti
Jirko, Dobře jsem se pobavil.
Laďo, mám pocit, že jsi asi ne úplně pochopil sarkasticky-ironický Jirkův příspěvek. Tady nejde o žádná exaktní čísla, ale o vtipnou glosu. Aspoň takhle to čtu já.
Laďo, mám pocit, že jsi asi ne úplně pochopil sarkasticky-ironický Jirkův příspěvek. Tady nejde o žádná exaktní čísla, ale o vtipnou glosu. Aspoň takhle to čtu já.
- radek mb
- Příspěvky: 5188
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavé zajímavosti
Můj autobus asi toho svinstva vyprodukuje víc, neboť je starý, omšelý a má hodně najeto.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Zajímavé zajímavosti
Tez jsem stary a omsely a kdyz se naperu lusteninou nebo syrovou cibuli to jsou pak teprve emise . To by Greta neustala .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107