Poistku č.10, 8A som samozrejme pozrel, vyzerala OK, ale aj tak som dal novú (vyskúšal som pre istotu dve), originál keramické.
K detailnej kontrole vodičov a konektorov som sa ešte nedostal, ale kabeláž v blízkosti altíka a reglera je bez viditeľných a v ruke citeľných zlomov či poškodení izolácie. Pozriem ešte pripojenie k poistkovej skrinke, ktorú som musel prečistiť od nánosov prachu asi pred 10 rokmi.
V r.2007 som "provizórne" pred zrazom (a je to tak doteraz) ukostroval ľavý predný svetlomet (všetko svietilo ako malo, len viditeľne slabšie ako pravá strana)
V r.2013 som menil orech spínačky (preto ten názov témy- blblo to aj s dymovými efektami a zo Šíravy som prišiel bez možnosti spoľahlivo štandardne štartovať, Lukáš roztláčal
).
To sú všetky moje skúsenosti s elektrikou a preto sa pýtam:
- na pravom vnútornom blatníku je budiace relé alternátora? Nehreje sa
- relé kontrolky dobíjania je niekde pod palubovkou? Tú budem aj tak rozoberať, lebo sa porúčalo lanko tachometra... (aby toho nebolo málo
a chcem skontrolovať aj kabeláž pri poistkovej skrinke)
JmJ píše:Zkousel si merit, jake napeti je na vodici zpetne vazby u regulatoru?
- kde a ako?
Vašátor píše:Ještě taková blbá otázka, čím to meris? Multimetrem? Baterka v multimetru je v pořádku?
Rovněž by mě zajímal stav autobaterie, protože mi přijde divný, že by napětí na baterii po zapnutí světel kleslo na 11V. Běžně i když to nedobiji, napětí na nabité baterii po zapnutí světel neklesne pod 12V.
Používam bežný multimeter, väčšina meraní je na baterke, ale urobil som si "predlžovačku" do zásuvky (nad pedálmi) a trošku sa previezol (cca 3 km) a sledoval stav napätia v sieti počas jazdy a státia na semaforoch. Myslím, že je jedno, či je multimeter pripojený priamo na baterku alebo k zásuvke. V podstate boli všetky hodnoty rovnaké. Všetky merané na naštartovanom aute.
Baterka je nová AKUMA 45Ah, kupovaná po Jedovnici. Trochu sme jej dali s Vikom zabrať (viď vyššie), ale potom bola cca 12 hod na nabíjačke 2A a do včera nepripojená v garáži (nemrzne tam). Kým som ju pripojil k nabíjačke mala 12,5V , ale pre istotu bola cca 2hod. oživená 2A. Mala by byť OK, ale nevylučujem, že sme jej dali KO.