Karburátor do 2101

Moderátor: Moderátoři

Vojtěch
Příspěvky: 21
Registrován: úte pro 10, 2013 18:57

Re: Karburátor do 2101

Příspěvek od Vojtěch »

jezdím z 99% na LPG, tak jsem si říkal, jestli by mu to neprospělo... :)
comforin2101
Příspěvky: 13
Registrován: pát bře 23, 2018 22:28

Re: Karburátor do 2101

Příspěvek od comforin2101 »

Zdravím a abych nezakládal nové vlákno tak se prám zda je víko karburátoru z 2106 použitelné na 2101? Děkuji
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor do 2101

Příspěvek od Luděk Musil »

Můžeš to zkusit, ale v kladný výsledek nevěřím.
Už asi jen proto, že 2101 měly v drtivé většíně Weber a 2106 měly v drtivé většině Ozon. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Karburátor do 2101

Příspěvek od Mikeš »

Rozhodně bych se toho nebál, ale chce to menší úpravy a záleží také na typu Weberu 2101(na původní typ s odvětráním plovákovky to pasovat nebude).
Rozdíl mezi víky karburátorů novějších typů 2101 a 2106 je ten, že víko typu 2106 nemá osazený/vyvrtaný obohacovač na druhé komoře karburátoru.
To znamená že pokud dáš víko 2106 na karbec 2101 a osadíš ho na motor 2101 :P ,tak poklesně výkonová špička motoru (nad 4500ot./min).
Dá se to doladit zmenšením vzdušníků na druhé komoře, tzn.osadit 1,70 nebo 1,50.
Trochu o tom počti v Tůmovi, měl bys tu úpravu pak zvládnout. 8)
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
comforin2101
Příspěvky: 13
Registrován: pát bře 23, 2018 22:28

Re: Karburátor do 2101

Příspěvek od comforin2101 »

ten z 2106 je z 80 roku a neno to ozon
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor do 2101

Příspěvek od Marek »

V tom případě máš karburátor s označením 2106-1107010 na přírubě. Difuzory 23 (8) / 24 (8), trysky 130 / 140 a vzdušníky 150 / 150. Tento typ karburátoru jako jediný z WEBERů nemá ekonostat.

Bohužel, karburátory pro motory 2101/21011 od WEBERu všech tří generací ekonostat měly, takže víčko, které nemá ekonostat, použít nemůžeš.

Ekonostat má dvojí účel. Neslouží jen jako obohacovač směsi v plném výkonu (jak se tu někteří mylně domnívají), nýbrž i jako ochuzovač směsi ve výkonu nižším - proto je nazván ekonostat, nikoli pouze obohacovač. Takže dát na karburátor, který ekonostat má mít, víčko z karburátoru bez ekonostatu, prostě není správné. Motor nikdy nepůjde správně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Karburátor do 2101

Příspěvek od Mikeš »

Resumé je tedy použít buď příslušný díl 2101-XXXX -jediné správné řešení(pokud seženeš funkční nezkřivené víko,ale smysl příspěvku...) nebo ještě je možnost použít víka z karburátorů typů 2105 a 2107,jsou snadno dostupné, pasují bez úprav a obohacovače/ekonostaty jsou velmi podobně osazeny jako u karburátorů typu 2101(u r.v.1977 a výš jsou osasazeny dokonce stejně).
Jinak co napsal Marek je fakt, proti tomu žádná, idea je vyřešit situaci dostupnými a sehnatelnými díly, v dnešní době je to s díly na Webry už bída.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“