od Cory » ned říj 15, 2017 18:43
Auto uz jazdi ako pila.
V prvom rade sme merali tlaky: 15-15,5-15 14,5. Skusali vselico mozne, stale to naskocilo na 2 valce, potom RJ vyhodila chybu zapalovania na 1. a 4. valci. Tak sme sli po druhy zapalovaci blok. Prva teoria bola tá, ze nova sviecka je v skrate a vdaka nej Ger odpalil zapalovaci modul. Vyhodnotili sme to aj z toho, ze 4. sviecka bola uplne cista, ako keby ani jeden cyklus nezapalila. Vymenili sme zapalovaci modul a situacia ta ista. Este sme skusali odpajat vsetky mozne cidla, samozrejme, skontrolovali sme aj casovanie, aj to, ci je zosynchronizovane cidlo kluky s cidlom vacky. Rozhodli sme sa teda, ze hlava pojde dole. A potvrdilo sa to, co som v podstate tvrdil uz na zaciatku. Nasvedcovalo tomu aj to, ze to strielalo do sania.
Spalovacie komory na prvych 3 valcoch boli cierne. Na 4. valci uplne cista. S Drobkom sme vo zveraku postlacali hydrostely tak, ze sme z nich vytlacili vsetok olej, aby piestik chodil volne a pružil na pružinke. Zalozili sme hydrostely a vacky a zistili, ze jeden hydrostel, konkretne na sacom ventile na 4. valci nema ziadnu volu. To znamena, ze ventil podfukovalo, aj ked namerana kompresia tomu nenasvedcovala. Hydrostel uz stlacit vaic nesiel, tak sme problem vyriesili skratenim ventilu. Este sa mi nezdal prvy vyfukovy ventil, hydrostel mal velmi malu volu. Tiez sme ho skratili. Inak rozdiel v dlzke medzi ventilmi bol skoro 1mm. Tomu vravim presnost vyroby. A este sa k tomu priratali zafrezovane sedla... Dnes sme to zalozili, nastartovali a auto ide fakt neskutocne. Inak tlaky na teplom motore su: 14,5-14,5-14,5-14,5.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)