Mňa by tiež zaujímalo ako mám správne nafúkať gumy. Lebo výrobca by mal napísať presný tlak potrebný na konkrétne auto na základe nejakých skúšok, prepočtov,... Lenže v pneuservise mi hovoria vždy, že treba od výrobcu fúkať cca o 0,2-0,3 viac, no a to isté tvrdia aj odborníci na dopravu..., lebo, že jedna vec je, že výrobca udáva nejaký divný údaj a druhá vec je, že dlhšie nebudete kontrolovať tlak a tým budete časom jazdiť pod výrobcov tlak... No a ja čo som odsledoval na autách je, že keď som dlhodobo udržiaval tlak na výrobcom stanovenej hranici(max. mi to kleslo o 0,1-0,2), tak časom som mal zodraté boky pneumatík a stred bol relatívne dobrý. No a toto svedčí o tom, že ten tlak od výrobcu je nízky a preto guma sedí na bokoch a tie derie. Alebo jazdím rýchlo do zákrut.
Čiže aj na Veste, keď som mal 2,1(ako písal výrobca), tak to tiež dralo boky. A teraz som prifúkol na 2,2(ako píšu po novom) a aj jazda sa zlepšila aj ich to už toľko nederie na bokoch... Takže musím ešte skúsiť ísť aspoň o 0,1-0,2 vyššie a uvidím. Takže podľa odporúčaní odborníkov by sa mala Vesta podľa nového fúkať na 2,4-2,5. Aj keď sa dosť obávam ísť s tlakom vyššie, lebo keby sa niečo stalo a poisťovňa zistí, že nebol dodržaný tlak..., tak bude prúser.
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko
(04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská
(06_2019 - )