Po dvou měsících od montáže motoru do auta jej lze považovat za dokončený
. Motor dostal nové olejové čerpadlo, tedy to se zvýšeným výkonem, ale nezadřené. Mazací tlak volnoběhu 1,5baru, od 2tis. otáček 4 bary, od 3,5tis. 5 barů a maximum je kolem 6,5 baru. Přesně taková byla moje představa, že by to mohlo fungovat.
Konečně také dorazily z Ruska nové budíky mazání, teploty oleje a dobíjení, takže vše ihned namontováno. Dobíjení funguje jak má, tam jsem nic extra nečekal, samozřejmě jde pěkně vidět jak při zapínání spotřebičů napětí klesá. Teplota oleje už mě zajímala více, trošku jsem měl obavy o chlazení motoru, ale bylo to zbytečné. Olej se drží mezi 80-90 stupňi. Nečekal jsem, že až o tolik déle trvá ohřátí oleje oproti vodě, kdy voda má už 90 a ručička oleje se ještě ani nehne k 50. S budíkem mazání to bylo trošku zajímavější, po připojení ukazoval velmi zajímavé hodnoty, odchylka byla v různých částích stupnice různá a značná
. Takže proběhlo rozebrání budíku, jeho přesná kalibrace s daným čidlem a hotovo
. Nyní vím, že co ukazuje budík je opravdu skutečný tlak oleje.
S výměnou čerpadla takové došlo na výměnu oleje - novým motor má už přes 5 tisíc km, nyní dostal olej PENRITE plná syntetika 10W-50.
Po půl roce opět popraskala benzínová hadička MADE IN EU u benzínového čerpadla. Výměna za vitonovou leteckou a bude klid. Důrazně varuji před použitím těch klasických benzínových hadic, zejména na místech, kde nejsou vidět.
Spolu s budíky ještě dorazilo odvětrání bloku s Chevrolet Nivy, takže konečně hadice odvětrání nepřekrývá krásný štítek motoru s označením
. Konečně jsem takové dotáhl motor na obou silentblocích.
Spotřeba se v průměru stále drží kolem 8 litrů/100km.
Co se týká kombíku, tak proběhla výměna všech olejů, do převodu šel hustý olej PP44 říznutý PP90 a PP90H v diferáku z důvodu hlučnosti, do motoru pak klasika M8AD. V rozdělovači byl byl úplně zhořelý odpor v palci, nechápu, že to vůbec jelo. Takže výměna palce, seřízení odtrhu, seřízení odstředivé regulace, promazání a nastavení předstihu. Pak ještě karburátor ven, vyčistění, z důvodu rozpadu zinkoslitiny nefukční podtlak II.komory, takže výměna a zpětná montáž.
Potom jsem sundal prahové lišty, že očistím prahy od nástřiku gumoasfaltu...což se ukázalo jako zásadní chyba. Vidím kousek koroze, rýpnu, a po chvíli už tluču kladivem kusy auta pryč
. Majitel sice říkal, že přední blatníky budou chtít časem udělat, ale že až tak
. Takže objednáno ke karosáři, proběhne výměna předních blatníků, sekyrek, atd. Dopasování dveří, oprava konzoly řidičovy sedačky, která je komplet vytrhlá z podlahy a pak do laku. No, co se dá dělat
.
Jinak mě překvapil pozitivně stav brzd a dalších mechanických dílů auta. Vše vypadá dobře, jen to chce rozhýbat, promazat, vyčistit, seřídit
.