Navijak, diferencialy, poloosy

Moderátor: Moderátoři

Síla navijáku 2,7 t na Nivu?

Stačí
25
71%
Chtělo by to víc
10
29%
 
Celkem hlasů : 35

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát dub 28, 2017 10:03

Ok, díky za typ, už se nemůžu dočkat až se oteplí abych to mohl natřít a nandat na auto... Kus drátu který vozím na zapojení startéru na přímo bude stačit :mrgreen: začínám chápat, že na nivu fakt není potřeba nic složitýho, kladivo, klíč, drát a dostatek oleje :lol: jo a lepicí páska :lol:
Kdyby se někomu chtělo popsat jak o takovej naviják pečovat, tak to uvítám... Třeba co se maže, kontroluje a tak... Nebo na co si dát při používání pozor... Prostě základy pro někoho z města :roll: ...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » úte kvě 16, 2017 21:27

Tak konkrétněji, dnes jsem po dlouhé přestávce zprovoznil naviják, co nebyl můj... U mototu navijáku se hodně hřál takže na hřídely k převodovce navijáku nešla udržet ruka, je tam nějáká brzda? Dost rachotil, prostě randál, až po několika minutách to přestalo... Musí se to někde rozebrat a namazat? Celý problém vypadal spíš na motor než na převodovku se spojkou... Naviják je to Electric Winch 12000 lb... Díky za rady....
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » stř kvě 02, 2018 05:50

Chtě, nechtě jsem se dohrabal instalaci toho plechoveho difu na silentblocich dizlackych drzaku. Tak jednoduse to nepasovalo a chtelo poladit vysku ulozeni na tycku stabiku (ten si vyzadal rozdmychani uhli horkovzduskou a malou vlnku pro pruchod kardanu). Taky jsem zjistil, ze mam 1 homokynetak ne s temi kulickami, ale s nejakymi tremi drazkami. Tak nevim ktere jsou necim lepsi. Jinak jizda kdy neni dif na motoru je o necem jinem, prijde mi lepsi odezva na volant v zatacka a jistejsi prujezd (mozna pritlakem litinove hrušky:). Taky asi je zmena v zaberu, Majo nekde myslim psal, ze u Nivy predni naprava zabira vic nez zadni, a tim ze tam je takhle zadni hruska vpredu, tak by to i melo byt teoreticky nastejno.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Majo » čtv kvě 03, 2018 08:57

Nie ze by predok zaberal vyslovene viac permanentne, ale ako uz vyplyva z funkcie diferencialu, vzdy ide viac na to odlahcene koleso a v pripade difu medzinapravoveho na tu odlajcenejsiu napravu. A prave ked pridas, zadok sadne, predok sa nadvihne a dokonca tak dokazes predne kolesa rozhrabat, pricom zadne stoja... :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » čtv kvě 03, 2018 10:26

Aha, tak to jo. V zime, i kdyz jsem chtel auto na kluzkem rozhodit a i plynem si pomoct, tak Niva vesměs jela rovně. To ted neodzkousim jestli to bude lepsi, ale i tak se ridi lepe nez predtim.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod valda1971 » čtv kvě 03, 2018 18:29

Majo píše: A prave ked pridas, zadok sadne, predok sa nadvihne a dokonca tak dokazes predne kolesa rozhrabat, pricom zadne stoja... :-)

Proto tvrdím, že správný pohon je zadokolka (u běžného auta) :D Jenže přední náhon je výrobně jednodušší a levnější :(
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » čtv kvě 03, 2018 20:17

Maluch :mrgreen: :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Teepee » pát kvě 04, 2018 07:44

A co si udělat z NIVY zadokolku? Stačí nasadit tohle: http://www.promolada.com/angles/kit.php
Doporučuji i na snižení vibrací ve vyšších rychlostech, s odpojeným předkem je klidnější.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » pát kvě 04, 2018 12:04

To si spise odpustim, kdyz jsem procetl tema 4x2 a i zkusenost jizdy jen na zadni napravu byla zajimava. Niva hrabala jak divá, tak se spokojim s 4x4. Ty vibrace ale jsou vyreseny tim uchycenim difu k podvozku pres silentbloky a na tyci stabiku je to pres silenty na 2x, takze jizda byla hodne rozdilna. Rikam si, jestli vibrace motoru na dif a poloosy (v origo upevneni) mirne nesnizovaly přilnavost předni napravy. Ale to je u Nivy trochu zanedbatelne, kdyz je to auto polniho ražení :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » pát kvě 11, 2018 11:28

2 Mara: me pevnostni dif uchycenej na 6 uchytech sroubovanych k napravnici nijak nevibruje, horsi to je s pridavkou - rozhodne ji chci uchytit do ramu a odpojovani predku taky planuju, no a asi i torsen na predek...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 864
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » pát kvě 11, 2018 11:50

Na pridavce bych to u sebe videl hlavne na vyvazeni kardanů, ale do toho se mi hnedtak asi chtit nebude. Dal jsem pridavce i silnejsi uchyceni ke kastli, tak to asi staci, at se nekde neurve. Spise se mi ozyva v zatackach 1 homokynetak hlavne pri zaběru, ale třeba se to casem jeste usadi.
Ten Torsen je 100% uzaverka? To me i zajima jak se to napasuje do toho plech. obalu a jak to je na 24ky poloosy, ktere bych nejak planoval postupne.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Majo » pát kvě 11, 2018 20:11

Najsilnejsi torsen je 8.5kg/cm2. Je to lepsie ako nic, ale 100% to neni ani zdaleka.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » pát kvě 11, 2018 21:46

2 Mara:
ne 70%, mam ho na zadku a parada, akorat to teda ma snahu driftovat... mam na nem najeto 25tis.km, olej od castrolu slip limited 75W-140 pro samosvory
dela se na oboje poloosy http://www.val-racing.ru/shop/product/d ... iya-turizm a jemnej: http://www.val-racing.ru/shop/product/d ... iya-turizm
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 864
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » ned srp 12, 2018 22:58

Zajimalo me ktery typ homokynetaku je lepsi na prednich poloosach. 1 homokynetak poloosy jsem mel s tremi drazkami a v nich chodily valecky na jehlickovych loziscich. Myslel jsem, ze to jen tak lupe, jak se ruzne popisuje a ze si to sedne (delalo to jen pri zaberu do zatacky). Rozborka pri meneni prachovky ukazala vysypane jehlicky, takze kloub je vymeneny za ten kulickovy a ty snad vydrzi vic. Potom se proti me spiknuly stare gufera, takze zabava :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » ned lis 04, 2018 11:18

Mel jsem moznost kouknout na predni poloosy 2004 a porovnat silnejsi a starsi. Nevim jestli to byl nejaky namixovany kus, ale nejdelsi poloosy byly šuplerou jen o 1mm silnejsi a ty kratke do difu byly zda se stejne jak mam na starsi nive o 1mm mene nez ty dlouhe. Drazek tisicihranu difu jsem napocital asi 22 a ma stara poloosa do tisicihranu zapadla jak mela..
Tak si lamu hlavu co znamenaji silnejsi poloosy od 2003? Jsou rozdilne tehlice s jinym tisicihranem a maji byt komplet predni polosy asi o ten 1mm silnejsi? Ma mit i dif jine drazkovani?
Rad bych casem na svoji ty silnejsi sehnal, ale tohle mi tak rozdilne neprislo, az na ten 1mm dlouhe poloosy. :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků