od martas » sob bře 10, 2018 18:42
Měl bych k těm palivovým čerpadlům taky jednu příhodu co se mi stala v loni a stála mě nemalé problémy a do dneška nemám kloudné vysvětlení...
V loni na jaře mi odešla membrána na starém čerpadle, koupil jsem nové v Krči značka Rekardo made in Russia.
V létě jsme vyrazili do Asie, čerpadlo šlapalo naprosto v pohodě, začalo to v Tadžikistánu, když jsem se dostali do nadmořských výšek 3500 m.n.m.. Při přechodech z LPG na BA se čerpadlo dlouho nechalo přemlouvat, musel jsem dlouho ručně pumpovat naž se chytla a začala podávat, místní vždy radily polívat vodou aby se čerpadlo ochladilo a začalo fungovat...
Ve výšce přes 4000 m.n.m při stoupání do průsmyku to začalo i za jízdy, čerpadlo prostě přestalo dávkovat benzín.
Byl jsem sám a do další " vesnice" to bylo asi 50km zemí nikoho jednou za hodinu projelo auto, místní radily polívat čerpadlo, nadávali, že nové ruské díly nestojí za nic a čínu nekupovat... Vždy se snažili pomoci, jestli máme vodu a jídlo a popřáli hodně štěstí...
Po dlouhám pumpování jsem vždy dokázal popojet cca 1 až 5km a pak znovu... několikrá jsem rozebral čerpadlo... a takhle jsem bojoval celý den abych ujel těch 50 km. Zkusil jsem i motorek ostřikovačů na čerpání benzínu aby to jelo...
Zrychlím to ve vsi zase všichni chtěli pomoci bohužel čerpadlo kaput, ventilky prostě propouštěli benzín a nedostali ho do karburátoru...
Prodejna dílů ve "městě" 100 km zemí nikoho... Místní ve vsi mi darovali dlouhý kus hadičky a auto jsem zprovoznil na samospád s kanistrem na střechu, druhý den jsem ujel těch 100 km a koupil jsem novou pumpu značky Daaz russia.
A vyrazil jsem směr Kyrgyzská hranice k jezeru Karakol a sedlo AK-Baital 4656 m.n.m.
A ouha při velkém stoupání opět auto přestalo jet, pumpa nedávala benzín, ventilky jako by propouštěli benzín, vždy bylo třeba dobu pumpovat a auto zase jelo, sedlo jsem přejel asi na šestkrát... Ale fungovalo mnohonásobně lépe než staré. Pak už jsme jenom klesali a pumpa fungovala normálně v Kyrgystánu jsme se dostali do max. 3500 m.n.m. a tam už pumpa problémy nedělala a fungovala až domů a funguje dál...
Jediné vysvětlení je, že ventilky v pumpě při nízkém tlaku vzduchu ve vysoké nadmořské výšce začnou " klouzat" a propouštět benzín...
Co byste na to řekli...?
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121