Georgius píše:Blbá kacířská myšlěnka - nešlo by teoreticky ze starých budíků kuchnout "teploměr" a nacpat do nových ? Je mi jasné, že by se to muselo dovléct odněkud ze Svazu, ale spíš jestli vám to dává smysl ? Nebo upravit FW budíků (když se musí už stejně přehrát kvůli vybíjení ... ale to by asi úplně neprošlo, nechat si do budíků nahrát "vlastní" fw ...
Ja si myslím, že "kuchať" budíky by bolo zbytočné. Lebo celá prístrojovka vyzerá, že je elektronická, čiže vyzerá že ju celú ovláda iba RJ. Lebo keď si zapneš test budíkov, tak behajú všetky ručičky hore dole... Ja si myslím, že najjednoduchšie by bolo zistiť či sa dá táto vec nastaviť cez originál diagnostiku, alebo na to treba zmeniť celý softvér a cez tú diagnostiku to tam len nahrať... Ak by to šlo len zmenou softvéru, tak na to by trebalo maníka čo sa vyzná v programovaní.... no a potom to už "len" cez diagnostiku nahrať do budíkov. Ale ešte je aj malá šanca, že to skákanie ručičky môže robiť aj teplotné čidlo, ktoré je tak vyrobené aby takto skokovo reagovalo a tým vlastne "oznamuje" zlú hodnotu RJ a tým pádom nám RJ posunie ručičku takto skokovo... Treba to skúsiť napichnúť na diagnostiku a previesť sa s tým, či diagnostika ukazuje stále reálnu teplotu, čiže postupne stúpajúcu teplotu po jednotkách stupňov, alebo to tiež ukazuje skokovo... Ak pri takomto teste na Veste
bude diagnostika ukazovať reálne hodnoty, tak je to otázka zmeny softvéru, ale ak ukáže diagnostika tiež skokovú zmenu, tak to bude robiť na 99 percent teplotné čidlo. Čiže celé je to hlavne o tom,že Renault sa takto snaží rýchlo zničiť motor, aby ľudia nadávali na Ladu, že aké zlé motory začali vyrábať....
Ale každý normálny vodič jazdí hlavne v "optimálnych" otáčkach bez ohľadu na teplotu motoru, a nejaké to "vytočenie" motora robí len po dlhšej jazde keď je už motor naisto zohriaty a to len keď je to fakt nutné kvôli bezpečnosti... no a vtedy by mu mal motor vydržať čo najdlhšie aj keď ručička ukazuje čo chce. A samozrejme k tomu pravidelný servis a údržba s kvalitným materiálom. Vytáčanie motora(myslím také nárazové) za akýchkoľvek podmienok mu škodí a nám to neprináša nijaké extra plusy a ešte k tomu sa aj spotreba zvýši...
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko
(04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská
(06_2019 - )