Niva Ondra

Moderátor: Moderátoři

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Majo » ned bře 04, 2018 13:54

Nie. Velka cast prevodovky, do ktorej sa sroubuje starter sa vola spojkovy kos. Ked ho demontujes z prevodovky tak okrem toho ze zacne tiect olej, vypadne pritlacny kruzok. Tento kompenzuje axialnu volu. Ovsem len do urcitej miery...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned bře 04, 2018 18:57

Já to kolo kterým otáčí startér nechal, dal novej talíř a jinej ten přítlačák... Nic kromě spojkového ložiska tam nebylo...
Pokud tam něco má být uvítám foto nebo popis(kde a co)... Nikdy dříve jsem to nerozebíral...
Předem omluva ale s ladama začínám... Nejsem žádnej mechanik, jen se snažím zaručit... :mrgreen:
Po opakovaném přečtení, rozumím, odmontuji ten trychtýř z převodovky a uvidím... Díky
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Luděk Musil » pon bře 05, 2018 07:12

Ondra1,7mpi píše:... trychtýř z převodovky ...
radši říkej spojkový koš :idea: :D . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon bře 05, 2018 08:30

Díky, jasný, to jen pro začátek abych to pochopil.... Teprve se zaučuji :D takže spojkový koš!!!
Kdyby mi někdo řekl když jsem si kupoval před 3 lety první nivu, že se v tom budu takle šťourat tak bych mu nevěřil... Vždyť pro mě byla jen výměna gufera úplně nepochopitelná věc... No a časem díky lidem tady na fóru stále posouvám hranice oprav a úprav...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát bře 09, 2018 21:27

Tak přecejen posun, zavařeno, přenechal jsem to odborníkovi, jen jsem to doma napřesno bodnul. Žel mám pocit, že ta příruba blíže u diferu není úplně ve stejné vzdálenosti jako u hliníku. Asi 4mm, snad to nebude tak velkej problém... Kdyby někdo věděl co s tím, tak prosím napište...
Přílohy
IMG_20180309_174454_1520627001151.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Standa niva » sob bře 10, 2018 06:48

Co třeba udělat ještě mezikus 4 mm, pokud to potřebuješ rozšířit + těsnění.
Lada niva 2121spi
Standa niva
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv lis 09, 2017 13:53
Bydliště: Velký Osek

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob bře 10, 2018 08:04

Právě naopak, je o 4mm dál... Ta poloosa se nezasune tak hluboko, sice tam je ale nevím zda až to složím nebude problém u těhlice...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Majo » sob bře 10, 2018 12:33

Ja mam na tej strane mensie lozisko a mensiu prirubu prave kvoli tomu aby to mohlo byt blizsie. Ale nerobil som to sam, mam yo z Nivaklubu Ceska Lipa.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob bře 10, 2018 14:17

Nevím zda by mi to takto hotové někdo ještě stočil... Uvidím, kdyby to měl někdo taky takle, a napsal že je to ok, tak by to bylo fajn...
Přílohy
IMG_20180310_141635_1520687823112.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Standa niva » sob bře 10, 2018 17:21

Na nějaké velke freze by to asi šlo ubrat pokud bys vyndal štefty
Lada niva 2121spi
Standa niva
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv lis 09, 2017 13:53
Bydliště: Velký Osek

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát bře 16, 2018 16:34

Druhá výměna převodovky už vypadá lépe, vyzkoušeno jen na zahradě s redukcí a kvalty drží...
A honem zvednout i zadek, pak už jen vyřešit altík a bude to plnohodnotný vozidlo :mrgreen:
Diferáky odloženy, už mě to ležení pod autem nebaví, přecejen 2 měsíce úplně stačí... Musí se taky do práce...
Přílohy
IMG_20180316_135542_1521214157457.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Majo » pát bře 16, 2018 21:39

Sranda ze tie horne kosti predlzujes, ja som ich naopak skracoval :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát bře 16, 2018 22:18

Mě připadá, že se náprava zakloní a sníží se zalomení kardanu, navíc to není z mojí hlavy, ale někdo tady na fóru to radil.
Pokud zkrátit tak leda i s těma dlouhýma, ty ale nechávám stejné...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Majo » sob bře 17, 2018 12:23

Jj niekto to pisal, myslim, ze to bol Vik2, alebo dokonca mozno aj ja kedysi :)
Ale dobre to nie je pretoze je na plynuly prenos sily extremne dolezite aby uhol zalomenia kardanu pri prevodovke bol totozny s uhlom zamolenia kardanu pri diferenciali. Inak ke prenos sily trhany. Niekde bolo k tomu perfektne video, samozrejme ho teraz nenajdem.
Ale na druhu stranu, ja pozadujem aby kazda moja Niva chodila viac ako 140km/h a s takymi poziadavkami som sa este nestretol skoro u nikoho :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob bře 17, 2018 17:31

Taky jsem viděl ty držáky kostí na nápravě prodloužené aby se nemuseli prodlužovat kosti.
Mě úplně stačí, když se rozjede na 110. Víc bych si netrouf a ani nevyužil...
Taky jsem teď viděl uchycení tlumiče na delším šroubu s tou kratší kostí, jakoby směrem k difu, ale přídě mi to dost blízko osy auta, možná to vyzkouším...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 0 návštevníků