Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon úno 12, 2018 19:07
- Bydliště: Cadca
Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Dobry den mam problem s volnobehom po starte otacky su velmi nizke a po cca 5 sekundach trapenia si motor prida a zasvieti check. Vyblikana chyba je kod 33 Absolutni tlak (zvysene napeti signalu) neviete mi prosim poradit? Nove sviecky,kable,filtre,snimac teploty..
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Preposielam to, co som napisal na FB
Tato chyba nemusi byt primarne chybou snimaca. Moze ist o vydedukovanu chybu RJ, napriklad, ked je krokovy motorcek volnobehu zaseknuty na zaciatku drahy a v sani vznika vysoky podtlak (za predpokladu, že charakteristika snimaca funguje na principe (čím väčší podtlak, tým vyššie vystupne napatie zo snimaca) Hod sem cislo snimaca absolutneho tlaku. To vsak nevylucuje, ze je vadny samotny snimac absolutneho tlaku, alebo hadicka k nemu. V prvom rade by som vyskusal vybrat krokovy motorcek volnobehu a vycistit obtokovy kanal okolo klapky. Potom vymazat chyby atd...
Tato chyba nemusi byt primarne chybou snimaca. Moze ist o vydedukovanu chybu RJ, napriklad, ked je krokovy motorcek volnobehu zaseknuty na zaciatku drahy a v sani vznika vysoky podtlak (za predpokladu, že charakteristika snimaca funguje na principe (čím väčší podtlak, tým vyššie vystupne napatie zo snimaca) Hod sem cislo snimaca absolutneho tlaku. To vsak nevylucuje, ze je vadny samotny snimac absolutneho tlaku, alebo hadicka k nemu. V prvom rade by som vyskusal vybrat krokovy motorcek volnobehu a vycistit obtokovy kanal okolo klapky. Potom vymazat chyby atd...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon úno 12, 2018 19:07
- Bydliště: Cadca
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Co by si mi doporucil vycistit celu klapku? Neviem si stym rady a rad by som sa uz aj povozil auto som take kupil a nikdy som nemal nivu tak si necham poradit dik
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Ano, na FB som ti to pisal, ze aspon vycistit klapku. Skontrolovat hadicku k cidlu absolutneho tlaku atd... Ak by si si nevedel rady, viem aj prist, robim "pojazdny servis".
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon úno 12, 2018 19:07
- Bydliště: Cadca
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Dnes som zistil ze mam v nadrzi cerpadlo ktore tlaci 3 bary.. kedze mam SPI nieje to vela?? Moze to spoosobovat moju chybu? Vdaka za.odpovede
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon úno 12, 2018 19:07
- Bydliště: Cadca
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Takze zavada odstranena.. po vycisteni klapky a napojenim hadicky na snimac absolutneho tlaku sa problem odstranil.. Takze chcem podakovat Corymu za ochotu a za najdenie chyby.. Dik
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Ja som to pisal hned v prvom prispevku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Sice to není spi ale MPI, ale dal jsem to do tohoto tématu...
Po go hlavy, výměně oleje, a 100A alternátoru nízké otáčky volnoběhu... Houpou pravidelně mezi 500-700 po lehkém ohřátí v 1sekundových intervalech. Po 90stupních už jen 400- 700 někdy po puštění plynu zdechne...
Klapka, čidlo klikovky, váhu vzduchu jsem dal z jiného motoru co chodil a je to vpodstatě stejné. Klapka i ventil volnoběhu čistý. Víko ventilů utěsněno. Benzín čerstvý, filtr palivový i vzduchu nový. Hadice nedávno nové, nic neteče, nic není zpuchřelé...
Jede normálně, chladí normálně, Check nesvítí.
Delší dobu stála.
Jak vypadá to čidlo absolutního tlaku? A kde je?
Check zhasl po výměně váhy, to bylo uděláno jako první.
Lambda nezkoušena nejde mi povolit... Ten černý velký válec dole u chladiče je nač? Zkusil jsem ho vyměnit za jiný i s tím čidlem a stále stejné. K tomu čidlu klikovky jsem neodborně napojoval drátky, byly skrz posilovač nalámané... A když lehounce zmáčknu plyn tak otáčky klesnou z 500 na 400 a zdechne někdy když šlápnu víc tak odezva má cca 1sec zpoždění a lehce otáčky jakoby taky nejdříve klesnou.
Na co ještě kouknout??? Cory Majo Maro Jardo a spol
Po go hlavy, výměně oleje, a 100A alternátoru nízké otáčky volnoběhu... Houpou pravidelně mezi 500-700 po lehkém ohřátí v 1sekundových intervalech. Po 90stupních už jen 400- 700 někdy po puštění plynu zdechne...
Klapka, čidlo klikovky, váhu vzduchu jsem dal z jiného motoru co chodil a je to vpodstatě stejné. Klapka i ventil volnoběhu čistý. Víko ventilů utěsněno. Benzín čerstvý, filtr palivový i vzduchu nový. Hadice nedávno nové, nic neteče, nic není zpuchřelé...
Jede normálně, chladí normálně, Check nesvítí.
Delší dobu stála.
Jak vypadá to čidlo absolutního tlaku? A kde je?
Check zhasl po výměně váhy, to bylo uděláno jako první.
Lambda nezkoušena nejde mi povolit... Ten černý velký válec dole u chladiče je nač? Zkusil jsem ho vyměnit za jiný i s tím čidlem a stále stejné. K tomu čidlu klikovky jsem neodborně napojoval drátky, byly skrz posilovač nalámané... A když lehounce zmáčknu plyn tak otáčky klesnou z 500 na 400 a zdechne někdy když šlápnu víc tak odezva má cca 1sec zpoždění a lehce otáčky jakoby taky nejdříve klesnou.
Na co ještě kouknout??? Cory Majo Maro Jardo a spol
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Az tak moc neporadim, jen z Spi jsem zmercil, ze cidlo absolutniho tlaku je to hranate namontovane u motorku steracu. A ten valec u chladice by mel byt absorber par z nadrze. Nepotrebuje si to Mpi ty "nove" cidla nejak znova nacist, sladit? Nejakou tou mi neznamou metodou odpojeni baterky, potom nekokrate otoceni klicku do 1. polohy, proslapnuti plynu a nejak to opakovat? Ale to jen tak tipuju, neznam to.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
No já taky ne jen zkouším prohazovat věci co s tím mohou souviset... Zatím beze změn...
Jo a 15000km to najelo s obráceným pal. filtrem...
A také to začalo startovat tak po 8-10 otočení, ale to až dnes, čidlo klikovky a ten absorber jsem vrátil, když to bylo stále stejné... Ale je možné že to chce nějak tu RJ zrestartovat... Svíčky všechny stejné, černé...
Ještě mě napadá zda to nemohou způsobovat vstřiky? Třeba u BMW 530i se projevují kolísáním otáček... Jestli třeba neodešli tím že jsem jel na starý benzín a bylo ho v nádrži málo, jestli třeba rez a bordel...
Jo a ta krabička u motorku stěračů v té druhé MPI nejni... Tak nevím k čemu je, odpojil jsem to a žádná změna...
Jo a 15000km to najelo s obráceným pal. filtrem...
A také to začalo startovat tak po 8-10 otočení, ale to až dnes, čidlo klikovky a ten absorber jsem vrátil, když to bylo stále stejné... Ale je možné že to chce nějak tu RJ zrestartovat... Svíčky všechny stejné, černé...
Ještě mě napadá zda to nemohou způsobovat vstřiky? Třeba u BMW 530i se projevují kolísáním otáček... Jestli třeba neodešli tím že jsem jel na starý benzín a bylo ho v nádrži málo, jestli třeba rez a bordel...
Jo a ta krabička u motorku stěračů v té druhé MPI nejni... Tak nevím k čemu je, odpojil jsem to a žádná změna...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
A když se podaří lehounce přidat plyn na třeba 900ot tak to pravidelně houpe po 1s na 1100 a zas 900, vždy 1sekunda drží, pak přechod a zas 1sekunda druhá poloha otáček... Kdo to rozluští má na Vysočině lahvinku, nebo něco ze zásob dílů na na nivu
Aj čidlo teploty nové a nic beze změny, jen se někdy rozsvítí Check, ale asi těmi všemi změnami, po chvilce odpojení zhasne a třeba 4 starty nesvítí, jen stále točí dlouho než chytne... To je změna k horšímu...
Aj čidlo teploty nové a nic beze změny, jen se někdy rozsvítí Check, ale asi těmi všemi změnami, po chvilce odpojení zhasne a třeba 4 starty nesvítí, jen stále točí dlouho než chytne... To je změna k horšímu...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Jak jsem ted mel svicky venku tak 3 byly tak do medene barvy nakarbonovane a to bych rekl, ze je asi v norme. A 4. svice byla jak ty tvoje, jeste mozna vic a mela zvetsenou mezeru na jiskru tak jsem ji zmensil asi na 0.8mm. Jeste mam v planu na ni znova kouknout.
Jestli jsi pustil filtr naopak, tak jsi jej zrejme docela procistil, to se hodi. Ale jak jsi ten bordel pustil do jednotlivych vstrikovacu, ktere maji asi fakt malou propusť paliva, tak to muze byt potíž. Jsem ty vstriky nevidel, ale nejdou nejak sundat a profouknout vetsim tlakem naopak? Nevim jak jsou otviratelne, jestli tak jdou procistit.
Jestli jsi pustil filtr naopak, tak jsi jej zrejme docela procistil, to se hodi. Ale jak jsi ten bordel pustil do jednotlivych vstrikovacu, ktere maji asi fakt malou propusť paliva, tak to muze byt potíž. Jsem ty vstriky nevidel, ale nejdou nejak sundat a profouknout vetsim tlakem naopak? Nevim jak jsou otviratelne, jestli tak jdou procistit.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
Ten filtr jsem vyhodil dal nový a koukám na tu šipku a trubky a zjišťuji že ten původní byl obráceně...
Našel jsem toto: Je to dobre mazat pri zamene cidiel, akymi su vaha vzduchu a lambda sonda. Dajme tomu, ze vaha vzduchu dlhsi cas ukazuje zle hodnoty. RJ preto k hodnote pretekaneho vzduchu pripocita konstantu, cim sa zmeni aj multiplikativna adaptacia. Nasledne sa cidlo vymeni, absoutna adaptacia sa zmeni, ale multiplikativna ostava a postupne sa prisposobuje. Niekedy dokonca takym stylom, ze motor s novou vahou vzduchu vobec nejde, dusi sa a neda sa ani rozbehnut. Bezny clovek chyti vahu vzduchu, pojde ju reklamovat a potom bude tyzden pisat na fore o kvalite novych ND Ten kto vie, spravi plnyj sbros (staci bez inicializacie) a vsetko bezi ako ma, pretoze sa vynuluje okrem absolutnej adaptacie aj multiplikativna.
Sbros s inicializaciou sa pouziva pri odpojeni RJ, odpojeni pedalu plynu alebo po zamene RJ a pedalu plynu. Potom sa musi kalibrovat pedal plynu a rezim brzdenia motorom (kvoli katalyzatoru). Prebieha to tak, ze v prvom rade sa kalibruje nulova poloha plynu. Teplota motora a teplota okoliteho vzduchu musi byt vyssia ako 7°C. Zapneme a vypneme zapalovanie. Znova zapneme zapalovanie a cakame 30s. Prebehne kalibracia nulovej polohy (pri zapojenom palubaku, alebo diagnostike, prebehne klapka z nulovej polohy na cca 62% a spat). Potom vypneme zapalovanie, zapneme, nastartujeme a RJ ucime jazdit jemnym sposobom. Odporucana dlzka ucenia je cca 20km. Proces kalibracie brzdenia motorom prebieha nasledovne. Rozbehneme sa, zaradime 2-ku. Plyn na podlahu, vytocime motor na 4000ot, pustime plyn a nechame auto brzdit motorom do (a teraz si nie som isty) 2000ot. Znovu stlacime plyn na podlahu a vsetko opakujeme 6x.
To je i na Nivu????? Ten závěr 1. Odstavce mě zajímá blíž, ale nic víc k tomu nemohu najít...
Našel jsem toto: Je to dobre mazat pri zamene cidiel, akymi su vaha vzduchu a lambda sonda. Dajme tomu, ze vaha vzduchu dlhsi cas ukazuje zle hodnoty. RJ preto k hodnote pretekaneho vzduchu pripocita konstantu, cim sa zmeni aj multiplikativna adaptacia. Nasledne sa cidlo vymeni, absoutna adaptacia sa zmeni, ale multiplikativna ostava a postupne sa prisposobuje. Niekedy dokonca takym stylom, ze motor s novou vahou vzduchu vobec nejde, dusi sa a neda sa ani rozbehnut. Bezny clovek chyti vahu vzduchu, pojde ju reklamovat a potom bude tyzden pisat na fore o kvalite novych ND Ten kto vie, spravi plnyj sbros (staci bez inicializacie) a vsetko bezi ako ma, pretoze sa vynuluje okrem absolutnej adaptacie aj multiplikativna.
Sbros s inicializaciou sa pouziva pri odpojeni RJ, odpojeni pedalu plynu alebo po zamene RJ a pedalu plynu. Potom sa musi kalibrovat pedal plynu a rezim brzdenia motorom (kvoli katalyzatoru). Prebieha to tak, ze v prvom rade sa kalibruje nulova poloha plynu. Teplota motora a teplota okoliteho vzduchu musi byt vyssia ako 7°C. Zapneme a vypneme zapalovanie. Znova zapneme zapalovanie a cakame 30s. Prebehne kalibracia nulovej polohy (pri zapojenom palubaku, alebo diagnostike, prebehne klapka z nulovej polohy na cca 62% a spat). Potom vypneme zapalovanie, zapneme, nastartujeme a RJ ucime jazdit jemnym sposobom. Odporucana dlzka ucenia je cca 20km. Proces kalibracie brzdenia motorom prebieha nasledovne. Rozbehneme sa, zaradime 2-ku. Plyn na podlahu, vytocime motor na 4000ot, pustime plyn a nechame auto brzdit motorom do (a teraz si nie som isty) 2000ot. Znovu stlacime plyn na podlahu a vsetko opakujeme 6x.
To je i na Nivu????? Ten závěr 1. Odstavce mě zajímá blíž, ale nic víc k tomu nemohu najít...
Naposledy upravil(a) Ondra1,7mpi dne pon srp 27, 2018 20:30, celkem upraveno 1 x.
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
To som pisal ja. Je to pre RJ s el. pedalom plynu, teda s elektronickou klapkou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh
A po výměně váhy vzduchu u MPI se musí něco řešit? Check zhasnul ale volnoběh je furt nízko a kolísá...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD