Dmatejova Laďka - krize

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Zachránit Laďku?

Spravit, projít TK
54
83%
Rozebrat, odhlásit
11
17%
 
Celkem hlasů: 65

Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Marťas »

Denně jezdím se svým prvním autem! :D
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Viktor.A
Příspěvky: 489
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Viktor.A »

Marťas píše:Denně jezdím se svým prvním autem! :D


Ja tez :D
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Táák a teď si změříme velikost pinďourů :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Vašátor píše:Táák a teď si změříme velikost pinďourů :mrgreen:


Nekaž anketku, na nádobíčko se nikdo neptal :-D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Majo »

Pokial viem, tak jedina anketa co tu furt svieti je, ci to mas hodit do srotu :-P
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Majo píše:Pokial viem, tak jedina anketa co tu furt svieti je, ci to mas hodit do srotu :-P


Kšc! To už je rozhodnuto :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Viktor.A
Příspěvky: 489
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Viktor.A »

dmatej píše:
Majo píše:Pokial viem, tak jedina anketa co tu furt svieti je, ci to mas hodit do srotu :-P


Kšc! To už je rozhodnuto :D


Predpokladam ze ked nahanas dalsi motor, tak to do hute neposles :D
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Marťas »

Vašátor píše:Táák a teď si změříme velikost pinďourů :mrgreen:

To může být celovečerní zábava na zimním srazu, v tý kose to nebude jen tak :D
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Tak, pinďouři, motor je venku, reznou blatníky a A-sloupky, vzadu je zase nějak měkká podlaha a sloupal jsem z ní šroubovákem tmel, tak na jaře asi bude operace, když už to mám takhle "odlehčený". Ramena jsou už taky zase holý železo, na druhou stranu trvalo jim 14 let, než shodily Čapodrakovu stříbřenku a jeho tlumiče jsou supr pořád :D ... jo, pokud budu povolovat matky pod tlumičema, skoro jistě je urvu ...

Když už bych to měl rozebraný, co obnáší výměna pružin? Vykašlal bych se na to, ale jsou docela rezatý ...

Než jsem vyhodil převodovku, už jsem zase přemýšlel o vrakovišti, ale když už jsem vyndal i motor, začíná se mi to zase líbit ... dyk vono na tom žádnej problém nakonec není, všechno se dá řešit ...

Jak sundaváte setrvák? Já dneska blok položil na beton, setrvák podložil dřevem a přes trháček párkrát mrsknul kladivem. Že bych si přeci jen pořídil rázovej povolovák na kompresor, pro ten komfort? :D

Zajímavost: nálezy v olejové vaně:
- dva vruty 5x35. Nepoškozené.
- hromádka špon (ex-kroužek?).

https://www.facebook.com/dmatej/posts/1 ... nref=story

Zajímavosti nového motoru:
- vytahaný řetěz oproti mému o jeden článek, ale s mnohem menšími bočními vůlemi (asi ale nehrajou roli).
- stržený závit v prostředním rozvodovém kole (asi přehodím z předchozího bloku). Šroub byl nový a podložka obyčejná.
- držák alternátoru má jen 2 šrouby, můj blok má 3 (asi detail).
- krásné stěny válců, můj má úplně hladké a nahoře "okopané", výbrusu mu třeba (ale o kolik?).

Plán: počkat na oteplení a pořešit korozi. Válet se po zemi, až bude teplo :D. Motor bych si ale jeden složit mohl ... když nebude co dělat na baráku. Nebo když mě začnou svrbět prsty :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Setrvák povolíš snadno trhákem, ale musíš povolovat přes střed, čili klíč od šroubu přes střed a ven. Ne od šroubu rovnou ven - pak se točí klika :). Chapala?
Držák alternátoru se měnil ve výrobě ze tří šroubu na dvou šroub. Dvoušroubový má označení 2105.
Na pružiny to chce stahovák, který se montuje středem místo tlumiče.

Držím palec ať jdou práce podle plánu :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

I tak se ale setrvák povoluje dost blbě, proto mě napadlo tohle.

Ten držák mě zaujal - ten motor od Tebe má jen dva šrouby, přitom má ale nižší číslo motoru než můj. How is this possible?
Držák mám koupenej novej, ale trojšroub, starej je nepoužitelnej, léta jezdím s altíkem šejdrem, protože držák je vykloktanej ouplně šíleně ... nepochopitelně ... asi by ten trojšroub neměl vadit, beztak se to opře o plochu, ne?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Trojšroub nebo dvojšroub, to máš úplně jedno. Držák se přitáhne k bloku a tím to hasne.
Ten motor ode mě má nižší číslo než ten tvůj? Pokud je to opravdu originál z vozu, který jsme renovovali, tak by ten motor měl být už z 80-tých let (přesné datum výroby už nevím, VIN už mělo označení XTA.....). Datum výroby bloku je na straně výfukového potrubí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Vašátor píše:Trojšroub nebo dvojšroub, to máš úplně jedno. Držák se přitáhne k bloku a tím to hasne.
Ten motor ode mě má nižší číslo než ten tvůj? Pokud je to opravdu originál z vozu, který jsme renovovali, tak by ten motor měl být už z 80-tých let (přesné datum výroby už nevím, VIN už mělo označení XTA.....). Datum výroby bloku je na straně výfukového potrubí.


Zajímavý, to datum mě taky zarazilo, tím pádem čísla motorů nejsou sekvence anebo jde o sekvence začínající nějakým typem. Ne jen 2101, ale třeba verze výkresu, nebo tak něco ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Anebo už došli kombinace, tak začali číslovat znovu od "nuly" :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Tak jsem strávil asi 16 hodin takovým malým průzkumem :D
Přílohy
nakup.jpg
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“