Niva Ondra

Moderátor: Moderátoři

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Mara » čtv led 11, 2018 17:03

Zkompletoval jsi to? Dotahoval jsem hlavu kolem 130nm podle stare zigulacke knizky, zda se to byt malo proti jinym autum, ale asi to tak ma byt. Shanel jsem jeste frezky na ty sedla, ale na inzerci to nejak vymizelo nez jsem se rozhoupal. Dneska jsem dovezl z Blanska 1 kolecko frezky 45'. Je tam hotovy raj starsiho naradi az fabrikovych potřeb (: jeste tam nejake maji a posta pro ne neni problem.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Majo » čtv led 11, 2018 17:20

130 je vela. 115 je minimum a 120 maximum. 125 este tie srouby M12 x1.25 znesu, ale pri 130 sa uz takmer isto natahuju.
A s akymi autami to porovnavas? Pretoze vacsina aut ma srouby M10 a tam je postup s relativne malym momentom + vacsinou 2x +90°. Z M10 uz pri 115Nm ostanu dva kusy...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Mara » čtv led 11, 2018 17:39

To dik za opravu. Nekde jsem cetl obecne postupy a jeste potom kouknu do te knizky ziguliku, kde jsem se spletl. Taky je otazka jak realne hodnoty momentak umi. Nemam zadny nejak drahy, tam se ceny klicu umi hodne lisit a kalibraci taky potrebujou. Pokud jsem to pritahl moc, tak povolovat to cenu nema, nebo jo? To bych i tesneni musel menit, ne? Nebo to jen "odrazit" trochu. To jsi me nepotesil :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Majo » čtv led 11, 2018 20:53

Urcite sa v tom uz neryp, ak si to dotiahol skutocne na 130 a nezacali sa natahovat srouby(co poznas podla toho ze ten jeden sroub od posledneho momentu tocis straaasne dlho kym to cvakne), tak mozes byt len rad.
Pokial dotahujes postupne s malymi odskokmi od jednotlivych momentov, tak hlavu neskrivis a aj riziko natiahnutia sroubov je male.
Ale ak pojdes z 80Nm na 130Nm tak to nedopadne dobre.... A prilis male odstupy tiez nie su dobre, potom totiz klesa presnost.
Zo skusenosti bohuzial viem, ze moj 12rocny Proxxon funguje rovnako momentaky z Lidla, hoci stal asi 6nasobok. Raz som si dal tu namahu a skusal podomacky overit presnost. Meral som to podla uhla niekolkonasobneho dotiahnutia toho isteho skusobneho sroubu(nie na hlave) a bolo to identicke...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv led 11, 2018 20:55

Dnes složil motor, ale nenastrojil, zasekl jsem se... Párkrát...
Nejdřív jsem sháněl momenťák, pak jsem zjistil že ho máme doma....
Pak jsem při nasazování toho spodního kolečka vytlačil ten měsíček co je vsazen do osy klikovky a udává to nasazení, spadl do vany... Děs běs, možná by to stálo za doplnění toho návodu jako možné ryziko při rozvodech...
Pak se ukroutil jeden štyft vačkovky, byl ňákej načatej...
Pak jsem musel rozřezat starej napínák abych zachránil potrubí, nešlo to povolit...
A pak jsem zjistil že těsnění prsou je na jedné straně dole trochu uhlé takže to byla poslední kapka a utek jsem od toho...

Ale celkově jsem spokojen, jako premiéra to docela šlo, ještě natočit... A hurá... Ale mám pučenýho Hiluxe, a docela to změnilo můj pohled na svět :shock: :mrgreen:

Já dotahoval 50, 70, 100, 120.
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Majo » čtv led 11, 2018 21:02

nj hilux a niva :-D frajer je ten co po vyskusani podobnych strojov stejne ostane u nivy :weedman:
(a to si este majitel hiluxa moze pomysliet to iste pri vyskusani inych lahodok)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv led 11, 2018 21:09

No, to co mě přidrží u nivy je ta velikost a lehkost, ta tojota je moc dlouhá... Ale ta korba jé fajnová...
A cenová dostupnost :mrgreen: navíc jsem nahromadil moře dílů na nivu...

Nevím jestli mám řešit toto: fotka, je vyštíplá vačka, trochu, nevím zda to je problém, či ne...
Přílohy
IMG_20180111_113622_1515703230312.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Majo » čtv led 11, 2018 22:30

Ak je inak dobra, tak to sr.l pes :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Mara » pát led 12, 2018 05:41

Ten styft vacky jsem taky protocil. Nekdy potom pomuze dat vic podlozek pres sjety zavit a a nova matice se jeste chytne nad tim. Jak psal Majo, kroutis, cekas kdy momentak cvakne a furt nic :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát led 12, 2018 08:24

Vačku zkouknul odborník, že je dobrá, ale toho zubu si nevšiml....
No já musel sehnat jiný, páč se úplně ulomil... Ale nejel jsem daleko, jen 1km od baráku :D
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned led 14, 2018 18:22

Tak hotovo, jen mi trochu sákne kapalina tam kde jsem tu tlustou hadici odpojoval od hlavy...
Ujíždím na zelenou :mrgreen: tak ať to stojí za podívání :lol:
No a teď čekám až ožije baterka, trochu zatočila a konec, dlouho stála... Večer snad zavrčí...

Už vrčí :D docela normálně... Uf rozvody nastaveny dobře, ale ta závada chcípání, nedržení volnoběhu přetrvává, zkusím vyčistit ten ventil, a vyčistím vše kolem klapky, taky těsnění bylo minule nic moc... Jinak nevím...
Jo zelená metla :mrgreen:
Přílohy
IMG_20180114_132923_1515950349281.jpg
Naposledy upravil Ondra1,7mpi dne ned led 14, 2018 20:11, celkově upraveno 1
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Mara » ned led 14, 2018 19:40

Dobry brčál :) Mam v planu cele auto zazelenit, ale to ne hned. Taky mi po kompletaci utikalo, ale neco u vyfukovych svodu, tak jsem pracne vymenil bocni tesneni hlavy, protoze jsem v tech mistech nahmatal horky ofuk a po praci startnu a furt zvuk jak z kamenolomu. Tak si rikam super, ani tesneni neumim vymenit poradne. Zas jsem tam patral a nemel jsem tam sroubek ve svodech na kryt starteru nebo k cemu to je a zavitova dira je skrz. Takze uz přede civilizovane a z vyfuku docela ciste spalovani, tak dobre. V -5'C jsem jeste namontil chybejici ventilator (z Una) a dopasoval merak tlaku do palubky.. A furt jeste mam co dodelavat at je auto k jezdeni :D kdejaka blbost zabere casu a asi to musi bavit jinak by se mi na to kazdy vy.. :mrgreen:
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned led 14, 2018 20:47

Taky nevím odkud se vzalo toto...
Ale to mě netrápí jako ten volnoběh.... Může to pocházet z jiné nivy pobývající na místě činu... Nicméně nevím kam to patří...???
Přílohy
IMG_20180114_143523_1515959098844.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Rankl » ned led 14, 2018 21:47

nevím, jak je to veliké, něco podobného jsem viděl zvenku na klice vložené mezi řemenici klikovky a řemenici náhonu posilovače řízení. Ale je to jen nápad.
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Niva Ondra

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned led 14, 2018 21:53

No, kouknu na to...díky, velikostí by to odpovídalo...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků