od Marek » ned led 07, 2018 08:39
Výměnný interval u rozvodového řemenu na motoru Lada 2105 je skutečně již zmíněných 60.000 km. Ovšem pokud se jezdí méně, doporučuji výměnu po ujetí max. 6 let, i v případě, že řemen kilometry nemá. Guma, jak známo, stárne, působí na ni velké změny teploty, počasí a chemické změny. Navíc řemen u tohoto motoru není krytý - v horní části u vačkového kola je vlastně zcela odkrytý a tudíž na něj působí třeba i mlha nebo silný déšť.
Nepodceňovat...
S tou kladkou bych to asi neviděl tak černě. Dnes jsou kladky, co vydrží i víc než 300.000 km - podle kvality výroby. Osobně stav kladky posuzuji individuálně. Prostě ji demontuji a vyzkouším v ruce. Suché ložisko asi pozná každý.
Výměna je strašně jednoduchá. Paradoxně nejnáročnější bývá povolit řemenici na klikovce. Jinak je to práce na chvíli (v klidu tak lehce přes hodinu).
Řemenici kliky nastavit na nula stupňů (píst 1. a 4. válce v horní úvrati), značka na vačkovém kole proti nálitku na ložiskovém tělese. Potud stejné jako u řetězových motorů. Já si navíc ještě fixkou značím polohu vloženého kola rozvodů, aby se po výměně řemenu nemusel ladit předstih. Vložený hřídel rozvodů totiž, jak známo, pohání krom jiného i rozdělovač. Takže pokud vložené kolo o nějaký ten zub uteče, motor nepojede a musí se ladit zapalování.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)