Studeny start

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Studeny start

Příspěvek od Marek »

Jasná věc, motor se vždycky dělá komplet. A hlavně - kouknu a vidím. Když nevidím, nevím ;-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jakub86
Příspěvky: 19
Registrován: stř bře 01, 2017 15:23
Bydliště: Praha

Re: Studeny start

Příspěvek od Jakub86 »

Ok, popremyslim o tom. Ono kdyby, tak bych se nekam na vetsi vylet dostal (hlavne z casovych duvodu) az zjara.. koukam na mapu a byl by to celodenni vylet.
Jinak o vikendu jsem zkousel manualne pumpovat benzin a neslysel jsem nic takoveho jako by tekl benzin do karburatoru. Jedine, kdy jsem to slysel, tak kdyz jsem bud zmackl plynovy pedal, nebo v motoru zatahal za tahlo od plynoveho pedalu.. po nekolika delsich pokusech jsem nastartoval a pote uz motor bezi pekne.
P.S. nevim, jestli je to mozne, ale rekl bych, ze rychlost a spolehlivost je primo umerna venkovni teplote... cim je tepleji, tim startuju lepe, cim je vetsi zima, tim je vetsi problem se startem.
Lada 2105, 1300
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Studeny start

Příspěvek od Marek »

A není problém se vzduchovou přívěrou (sytičem)? Nebo nějakým dalším podobným přídavným systémem v karburátoru?

Lada je pověstná tím, že právě studená chytá nejlíp za všech aut té doby.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Studeny start

Příspěvek od Jimmi »

Marek píše: ...Lada je pověstná tím, že právě studená chytá nejlíp za všech aut té doby...
Ale to musíš nejprve definovat, co je to studená :idea:
Mně to vždycky (s plynem) teplé chytalo na ťuk. Běžně studené ne dlouho odstáté na dva ťuky. Dlouho odstáté běžně studené... to už se chvíli točilo. Ale třeba po čtrnácti dnech v hromadě sněhu za fujavice při mínus patnácti - zase na ty dva pohodlné ťuky. A jako jediné na horském parkovišti 8)
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Jakub86
Příspěvky: 19
Registrován: stř bře 01, 2017 15:23
Bydliště: Praha

Re: Studeny start

Příspěvek od Jakub86 »

Marek píše:A není problém se vzduchovou přívěrou (sytičem)? Nebo nějakým dalším podobným přídavným systémem v karburátoru?

Lada je pověstná tím, že právě studená chytá nejlíp za všech aut té doby.


Jak bych to tak mohl poznat, jestli neni problem se syticem?

Dle nekolika pokusu a lajckeho pozorovani beru "studenou" dle venkovni teploty.. cim je tepleji, tim startuje lepe, cim vetsi zima, tim hure... tak jsem si rikal, jestli to nemuze byt treba temi svickami.. ?
Lada 2105, 1300
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Studeny start

Příspěvek od Marek »

Při vytažení lanka "sytiče" se musí zcela uzavřít klapka vzduchové přívěry, co je v horní části karburátoru v komoře 1. stupně.
Zároveň (díky pákovému převodu na vnější straně karburátoru) se musí nepatrně pootevřít škrticí klapka 1. stupně (dole), jako když malinko přišlápneš plynový pedál.
Po nastartování se díky podtlaku musí klapka vzduchové přívěry mírně pootevřít.
Otáčky motoru na plně vytažený "sytič" by měly být cca kolem 2000 rpm.


..... velmi laicky vysvětleno .....



Přijeď - spravím to ;-). Nejsem drahý, jsem jistota úspěchu. Dáš mi na pivo a máš po problému.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jakub86
Příspěvky: 19
Registrován: stř bře 01, 2017 15:23
Bydliště: Praha

Re: Studeny start

Příspěvek od Jakub86 »

Děkuji za zpravu. Rád bych se stavil, ale znamenalo by to pro me celodenní výlet a na to budu mít čas nejdříve tak na jaře.. takže pokud se mi nepovede vyřešit, domluvil bych se s tebou a rád vužil Tvé nabídky.

Ještě chci vyměnit svíčky.. nějaký tip na to, které ideálně koupit?
Lada 2105, 1300
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Studeny start

Příspěvek od Marek »

LR15YC.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Studeny start

Příspěvek od Vašátor »

Marek píše:LR15YC.

To není zcela přesná odpověď.

V případě neodrušených VN zapalovacích kabelů LR15YC
V případě odrušených pak L15YC

Jinak mě to přijde, jako kdyby nefungovalo ruční pumpování na palivovém čerpadlu. Ručně napumpuj palivo, sundej víko vzduchového filtru, s vypnutým sytičem se podívej do karburátoru a zatahej za táhlo plynu. Z trysky akcelerační pumpičky musí do karburátoru cákat benzín - co zatáhnutí za táhlo plynu, to jedna dávka. Pokud necáká, karburátor je bez paliva.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Jakub86
Příspěvky: 19
Registrován: stř bře 01, 2017 15:23
Bydliště: Praha

Re: Studeny start

Příspěvek od Jakub86 »

Zdali mam odrusene zapalovaci kabely nebo bohuzel nevim (neumim rozpoznat).

Zkousel jsem, a pokud zatahnu za tahlo plynu, vidim striknuti benzinu do karburatoru. Takze benzin tam tece.
Lada 2105, 1300
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Studeny start

Příspěvek od Marek »

Pokud nevíš, jaké kabely máš, použij svíčky s odporem, tedy ty, co jsem psal. Dva odpory jsou v pohodě, ovšem žádný je průser.

Fajn. Pokud vytáhneš táhlo sytiče, zavře v karburátoru horní vzduchová přívěra? Pokud ne, je problém v ní. Pokud ano, následuje druhá otázka: Při startování (stačí k tomu pouhé otáčení motoru přes startér) musí zcela uzavřená vzduchová přívěra malinko otevřít. Dělá to? Pokud ne, je problém v membráně, která to zajišťuje, případně v jejím podtlakovém vedení. Pokud ano, pak není problém v systému sytiče a je třeba hledat dál.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Studeny start

Příspěvek od Luděk Musil »

Jakub86 píše:Zdali mam odrusene zapalovaci kabely nebo bohuzel nevim (neumim rozpoznat).
No zkus odpovědět takto: jsou tam originální červený nebo nějaký nový, třeba modrý z Tesly Blatná? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Studeny start

Příspěvek od Nulašestka »

Marek píše:Dva odpory jsou v pohodě, ovšem žádný je průser

Můžu se zeptat proč? Co to způsobí? Taky řeším stejnou situaci - svíčky 15L YC, kabely nedokážu posoudit. Díky.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Studeny start

Příspěvek od Marek »

Pokud není zapalovací soustava odrušená, způsobuje to rušení rádiových (a jiných) signálů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jakub86
Příspěvky: 19
Registrován: stř bře 01, 2017 15:23
Bydliště: Praha

Re: Studeny start

Příspěvek od Jakub86 »

Kabely i s rozdelovacem byly pred nejakou dobou meneny. I ty nove jsou cervene, k nepoznani od originalnich. Zkusim ty LR15YC a dam vedet


Luděk Musil píše:
Jakub86 píše:Zdali mam odrusene zapalovaci kabely nebo bohuzel nevim (neumim rozpoznat).
No zkus odpovědět takto: jsou tam originální červený nebo nějaký nový, třeba modrý z Tesly Blatná? L.
Lada 2105, 1300
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“