od Georgius » pon lis 20, 2017 16:26
Tak hlavním důvodem byla nutnost vyvařit stávající vozidlo a jeho postupující koroze - do 2111 se nám už nechtělo investovat. Ono by to asi přes zimu nějak tak vydrželo (viz vlákno odkazované v mém podpisu), ale jezdit s plně naloženým kombálem s vědomím, že je korodovaná nosná část karoserie mi nedělalo dobře. Důvody pro Vestu jsou rozepsané v mém Vestím vlákně a nakonec nelituji - většinou se stejně vždycky nakládalo jen "po dekl", v podstatě s výjimkou převážení nějakých kytek ke známým a to je docela malý argument. Se sedanem jsme z Vyškova odjeli v den, kdy začali vyrábět kombíky - ale nakonec nelituju.
Tím že je sedan a SW/cross na stejném podvozku, je víceméně stejný kufr v rozměru "po dekl", mínus prostor pro zvedání kufru a příčník u sedanu nebo mínus organizéry u kombíku (základní objem kombálu je MENŠÍ než u sedanu, musí se vyhodit organizér z podlahy). Praktická užitečnost skříněček v bocích je sporná (když jedeš s kufrem beden/mrazivek tak je odkládací prostor na jednu lahev dost k ničemu). Přicházím o vyhřívání zadních sedadel, to jediné mi tak trochu chybí. Motor 1.8 je stejně v nedohlednu. Interiér sedanu Lux se mi líbí víc než Crosskový (a potažmo SW), ta oranžová není podle fotek zdaleka tak elegantní. Vzadu nakonec stejně budu jezdit jen minimálně (a vyzkoušel jsem, že tam jsem schopný v případě potřeby celkem přežít), takže se bez prostoru nad hlavou obejdu. Takže sedan stačí. A navíc mi přijde hezčí, elegantnější než SW.