Čekání na kombík (universal) a cross
Moderátor: Moderátoři
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Tymto postupom az tak nerozumiem, ale nestaci, ked sa to homologizuje v jednom state EU? Napr. v Madarsku alebo Nemecku?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Myslím, že to určitě stačí. Navíc Vesta SW se v Německu již homologuje, takže si myslím, že pokud se homologuje SW jako takové, tak rozšíření motorizace o 1.8 přece nemůže být nijak složité ak splní E6 byť třeba i papírově Připadne mi celkem hloupost aby dávali na homologaci 5ks SW 1,6 dalších 5ks SW s motorem 1,8 a dalších 5ks SW Cross 1.6 a dalších 5ks SW Cross s 1.8... jak by to dělaly jiné automobilky, které nabízejí třeba 10 různých motorizací Vždyt se jedná přeci vždy o naprosto stejné auto se shodnými komponenty. Velikost kol či jiný obsah motoru nebo vyšší podvozek není přece nijaké vybočení z konstrukce.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Posim: Byvaly generalny direktor Bo Anderson musel odist prave preto, lebo nedokazal AvtoVaz dostat z cervenych cisel do zisku, napriek vyznamnym skrtom a optimalizacii, napriek tomu ze Vesta je jeho dieta a napriek tomu ze slysne zdvihol predaje a podiel Lady na trhu. Asi tak.
Cory: ano, homologizacia je celoeuropska, preto je tak draha a komplikovana - vybavovacky a papierovacky na pol roka (v reale. Teoreticky na 3 mesiace min.)
Foma: prave ze som tu homologizaciu studoval - kazda vybava kazdeho modelu a kazdej motorizacie sa homologuje zvlast, ako keby to bolo uplne ine auto. Takze aj by si chcel Vestu sedan 1.8 co sa tu uz predava s jednasestkou, tak platis opat 3x poplatok v tisicich eur + musis dodat na skusky 3 kusy sedanov 1.8 pre kazdu vybavu jeden.
Naklady od 15.000€ vyssie len na sedan 1.8. Kto to zaplati? Vies kolko sedanov 1.8 by sa muselo predat, aby sa to vyrovnalo aspon na nulu? Zisk na jednom novopredanom aute je v stovkach eur, nie v tisicoch.
Ak sa prave homologuje SW 1.6, tak 1.8 na ten papier doviezt nemozu. Osobne by som pochopil, ak by SW a Cross homologovali a vozili len s 1.8 - velke auto si ten motor zasluzi.
Ono uz aj to, ze Belovusov KONECNE zacal chodit na autosalony je super, ale zaroven aj zasadna polozka vo firemnom rozpocte. Fakturu na vystavnu plochu, skuzby okolo toho (stanky, osvetlenie, propagacia, tv shot, ludua, doprava) odhadujem do 10.000€ pre Slovladu. Velke expozicie ako VW alebo Peugeot museli cvakat kludne 30-50.000€ za komplet. Drahy špás. Zivim sa niecim podobnym, takze som schvalne obzeral co tam kto ma.
PS: aby ste to nechapali zle - pisal tom trochu tvrdym tonom - to len pre dlhorocne skusenosti zo zapasu o udrzanie firmy v zisku legalnou cestou (to som ale blb, ze?).. Kazdodene pocitanie oplati sa - neoplati, prinedie to zisk, neskrachujem na nakladoch?
Cory: ano, homologizacia je celoeuropska, preto je tak draha a komplikovana - vybavovacky a papierovacky na pol roka (v reale. Teoreticky na 3 mesiace min.)
Foma: prave ze som tu homologizaciu studoval - kazda vybava kazdeho modelu a kazdej motorizacie sa homologuje zvlast, ako keby to bolo uplne ine auto. Takze aj by si chcel Vestu sedan 1.8 co sa tu uz predava s jednasestkou, tak platis opat 3x poplatok v tisicich eur + musis dodat na skusky 3 kusy sedanov 1.8 pre kazdu vybavu jeden.
Naklady od 15.000€ vyssie len na sedan 1.8. Kto to zaplati? Vies kolko sedanov 1.8 by sa muselo predat, aby sa to vyrovnalo aspon na nulu? Zisk na jednom novopredanom aute je v stovkach eur, nie v tisicoch.
Ak sa prave homologuje SW 1.6, tak 1.8 na ten papier doviezt nemozu. Osobne by som pochopil, ak by SW a Cross homologovali a vozili len s 1.8 - velke auto si ten motor zasluzi.
Ono uz aj to, ze Belovusov KONECNE zacal chodit na autosalony je super, ale zaroven aj zasadna polozka vo firemnom rozpocte. Fakturu na vystavnu plochu, skuzby okolo toho (stanky, osvetlenie, propagacia, tv shot, ludua, doprava) odhadujem do 10.000€ pre Slovladu. Velke expozicie ako VW alebo Peugeot museli cvakat kludne 30-50.000€ za komplet. Drahy špás. Zivim sa niecim podobnym, takze som schvalne obzeral co tam kto ma.
PS: aby ste to nechapali zle - pisal tom trochu tvrdym tonom - to len pre dlhorocne skusenosti zo zapasu o udrzanie firmy v zisku legalnou cestou (to som ale blb, ze?).. Kazdodene pocitanie oplati sa - neoplati, prinedie to zisk, neskrachujem na nakladoch?
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
No možná by nebylo úplně marný do EU "zhomologizovat" SW přímo s motorem 1.8 protože mezi verzi 1.6 a 1.8 je rozdíl cca 10 000RUB což cca 150Eur. Spotřeba toho motoru je +/- 0,5l/100km což není nijak hrozné a rozhodně s ním to kombíku pojede líp než s 1.6. Bylo by škoda kdyby SWéčka se do EU dostaly a říkalo se o nich že nejedou. Samozdřejmě by bylo ideální dovážet obě verze motorů. Tak uvidíme jak to všechno dopadne osobně budu doufat a žít v naději že dobře
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Vzhledem k tomu, že všechny recenze a videa ukazují krosky s 1.8 motorem, tak by byl logický tah se pro EU trh vybodnout na 1.6ku, ale uvidíme, myšlenkové pochody soudruhů v Autovazu bývají všeliké ... Držím palce, i když sám jsem podlehl mámení sedanu
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Vieme že už teraz Nemecko s Andželou diktuje celej EU, takže myslím, že si to postrážia a podľa hesla poznaj svojho nepriateľa veľmi ochotne Vestu s 1.8čkou dotiahnu. Tak lúbili ruské tanky a guľomety až za nimi prišli do Berlína
Nie vážne a seriózne myslím, že v nemecku si Vestu a aj Dáču celkom obľúbili.
Nie vážne a seriózne myslím, že v nemecku si Vestu a aj Dáču celkom obľúbili.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Daciu len kvoli cene - kupivali dochodcovia co to garazovslu a nejazdili. Kto sa zlakomil a jazdil denne, tomu zakvitla ako ruzova zahrafa - odtial aj prezivka Dacia Ruster.. Velmi zle meno ma kvoli korozii.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
https://www.youtube.com/watch?v=yO8HTYWRC1g
Ten kufr (cca od 18 minuty) a jeho praktičnost je teda bohužel dost zoufalost a krok zpět proti 2111/Prioře/Kalině. Ano narvali tam všechny frikulínský vychytávky, že by pomalu mohli škodovce sebrat slogan simly clever, ale když teda ani s falešnou podlahou není práh v rovině tak mi smysl tý podlahy uniká, líbí se mi že konečně někde uvedli objem bez těch přihrádek pod tím, takže 385 litrů na tak velký auto je fakt slabota a po vyndání sice 480 ale samozřejmě ještě větší rozdíl vůči prahu. Navíc po bocích zůstanou trčet lišty pro tu falešnou podlahu. A to nemluvím o sklopení opěradel s praktickým mohutným schodem.
Ten kufr (cca od 18 minuty) a jeho praktičnost je teda bohužel dost zoufalost a krok zpět proti 2111/Prioře/Kalině. Ano narvali tam všechny frikulínský vychytávky, že by pomalu mohli škodovce sebrat slogan simly clever, ale když teda ani s falešnou podlahou není práh v rovině tak mi smysl tý podlahy uniká, líbí se mi že konečně někde uvedli objem bez těch přihrádek pod tím, takže 385 litrů na tak velký auto je fakt slabota a po vyndání sice 480 ale samozřejmě ještě větší rozdíl vůči prahu. Navíc po bocích zůstanou trčet lišty pro tu falešnou podlahu. A to nemluvím o sklopení opěradel s praktickým mohutným schodem.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Nemám teď čas poslouchat celou recenzi ale 380 litrů má Kalina Cross Tak začínám mít pocit, že částečně racionální a částečně impulzivní nápad koupit sedana byl opravdu dobrý, když se sedanem budu mít větší kufr . To v Autovazu ještě nebylo ... Takže v podstatě kombálu zůstane jenom výhoda těch větších zadních vrat (+ vícestupňové vyhřívání předních sedadel a vyhřívání zadních, ale tam imho není důvod, aby se to nedostalo do sedanu).
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Tak jsem to obojí zkouknul a nejvíc mne dostal ten rozdíl mezi 1.6 a 1.8 motorem ve výši celé JEDNÉ desetiny sekundy. Za to mi přijde půlitrový malus na spotřebě docela dost. Kombál je o 70 kg těžší, jestli je to málo nebo hodně nechť posoudí každý zvlášť ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Oni ale ten objem merajú len po plato - rovnako ako v Kalinách. Čiže nemožno porovnávať číselné hodnoty objemu kufra Lady s inými autami. Chcelo by to skôr tie vrecia kartofľov - ako pred časom spomínal Cory
To, že od motora 1,8, ktorého objem vzrástol predĺžením zdvihu piesta nemožno očakávať nejaký závratný nárast dynamických vlastností sme riešili už dávnejšie. Určite však ale bude pružnejší a podstatne "ochotnejší". Už v nízkych obrátkach bude ako ryba vo vode
To, že od motora 1,8, ktorého objem vzrástol predĺžením zdvihu piesta nemožno očakávať nejaký závratný nárast dynamických vlastností sme riešili už dávnejšie. Určite však ale bude pružnejší a podstatne "ochotnejší". Už v nízkych obrátkach bude ako ryba vo vode
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Na zdvihu az tak nezalezi, cim vyssi tym lepsie. Aby sa motor tocil, treba lahke piesty a tie su pri vrtani 82mm uz dost tazke.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Tak pytle brambor v trochu modernějším provedení tam dává okolo 21 minuty videa, je na tom pěkně vidět plytkost toho kufru.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Tak ono co sa da cakat, ked to ma spodok vlastne stejny ako sedan, kvoli usetreniu. To je nieco podobne ako klasika kombi. Podlaha vysoko, dvere skosene a v konecnom dosledku sa tam vela dat neda
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)