Co se týče nádrže, používám řešení Veřejné Bezpečnosti
a mám špunt uzamyketelný. Stran kufru bylo zajímavé pozorovat davy na náplavce, jak se snažily kufr otevřít kamerou
- ale celkově je to o přijetí filosofie desítky, že řidič je ten, kdo rozhoduje, jestli se kufr smí otevřít - uvnitř automobilu má po ruce klasicky umístěný desítkářský čudlík, vně automobilu klíč a dálku. Když zastavím někde v ne příliš bezpečné oblasti, je to asi nakonec nejlepší řešení. Posuďte scénáře:
1) zastavím, centrál zapnutý. Spolujezdec vystoupí, centrál odemkne i kufr a kdokoliv z něj může něco rychle čmajznout - nebezpečné
2) zastavím, centrál zapnutý. Spolujezdec vystoupí a centrál neodemkne kufr. Musím ručně deaktivovat zajištění kufru a spolujezdec zmáčknout čudlík - práce navíc
3) vypnu centrál za jízdy - na křižovatce mohou kufr vybrat - nebezpečné
4) přicházíme k autu - tak jako tak musím auto nějak odemknout, takže můžu otevřít i kufr - takže s čudlíkem je to práce navíc
5) stojím někde v bezpečné oblasti, auto zamčené, otevřený kufr. To je jediný případ, kdy to dává smysl. U desítky řeším nedoklapnutím zadních dveří, stejně to půjde na Vestě, prostě nedovřít. Jediná nevýhoda za deště, kdy to nebude fungovat. Ale pak je řešením nechat otevřené celé auto a kdyžtak použít otvírací čudlík na palubce.
Poslední auto, kde jsme měli mechanické otvíradlo zámku byla 2106ka, tak jsem si za těch více než třicet let zvyknul, že kufr se otevírá klíčem (a posledních více než deset let ještě čudlíkem na palubce) ... Ale každému podle jeho vkusu ...