Posim-žijem,žijem
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
,len synátor prestal so mnou komunikovať.Ale len do chvíle,keď potreboval zase zafinancovať nejakú súciastku
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.
To káblovanie dalo zabrať,aj keď som to teoreticky nemusel robiť.Objednaly sme si k tomu totiž takú vecičku,na bezdrôtový prenos signálu.Ale prišla o deň neskôr,tak sme to nevydržali a montovali sme bez toho
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.Ono aj tak som chcel dozadu priviesť 12V na to nešťastné svetlo v kufry.Čiže rozoberal by som to tak či tak.Takto to bolo dva v jednom
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.Tú bezdrôtovú vecičku využijeme na niečo iné,pravdepodobne na montáž nejakému záujemcovy o kameru
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Porozoberaného som toho mal pomerne dosť a potešením môžem konštatovať,že oproti desiatkovej rade nastal v nových vazidlách obrovský posun vpred.Proste použité materiáli,technológia,presnosť je už na inej úrovni.Napr.aj obyčajný dverový spínač nie je plechovej konštrukcie s dutinkamy,ale celoplastový zo zásuvkamy a dvojitým tesnením.Čiže oxidácia je minimalizovaná.A hlavne keď to rozoberáš,nič sa zatiať neulomilo a pri skladaní to sadne pekne nazad.A čo je dôležité,ani to potom nedrmoce.Proste je to už iné auto.Čo ma nesmierne teší
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Prevodovku rozoberať určite nebudem.Je to v záruke,takže nech sa stará niekto iný
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.To čo si z Luďkom napísal o prevodovkách je pekné a nedá sa s tým nesúhlasiť.Aj ja viem o čom píšete,lebo zažil som aj ZVS aj v civile som pojazdil s autamy,kde to synchronizované ešte nebolo.Ale učiť jazdiť takto ženy a v dnešnom svete aj niektorých chlapov je zložité.Aj mňa jeduje,ak niekto nepozná pri preraďovaní to ááá.A je ich dosť veru,keď vidím ako v práci niektorý preraďujú...no ale sme už 21 storočí a nároky na prevodovku sú od užívateľov iné.
Ako správne poznamenal Cory,Samara bol prvý predohrab s takouto prevodovkou a fungoval skoro bez problémov.Mám ju doma,má niečo cez 300 000 km a funguje bez väčších problémov doteraz.A stačí jej dokonca olej 15W40,ktorý je predpísaný aj výrobcom.Po 33 rokoch od uvedenia Samary na trh,si kúpiš od nich auto,ktoré s prevodovkou má problémy
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
.A to je choré.No ale čo už,zvykol som si aj na horšie veci v živote
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Po výmene predtým spomínaného oleja sa našťastie to radenie značne zlepšilo.Lebo konečne sa my do rúk dostalo vazidlo,s ktorým si aj rychlu jazdu poriadne užiješ,bez akéhokoľvek výrazného "narobenia" sa za volantom.A ak má celkovo veľmy dobrý dojem z auta pokaziť prevodovka a jej radenie,tak to nie je bohvie čo.Proste aj včera som bol navštíviť kolegu z fóra Retepa a tá jazda "športovým tempom" je skvelý zážitok.Bola v tom jazda kúsok po dialnici,ale hlavne po kľukatej,čiastočne rozbitej ceste.To auto keď potrebuješ zrýchľuje,zákruty s tým posilňovačom a ostrým prevodom zvládaš jemným pootáčaním jednou rukou,keď potrebuješ rýchlo spomaliť,tak pohladíš brzdový pedál a ono ťa to šupne o predné okno.A teraz si predstav,že dojem s takejto krásnej jazdy ti bude kaziť radenie prevodovky.Neviem si dosť dobre predstaviť,že by som si takúto jazdu užil s dvojitým stláčaním spojky a tobôž nie z medziplynom
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Nieže by som preferoval takýto štýl jazdenia,ale som ešte vo veku,kedy sú ešte reakcie v norme
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
a občas ma to proste chytí.Samozrejme len keď sa to dá.Nikdy nezvyknem zbytočne riskovať a dokazovať ostatným vodičom,že ja som pán na ceste.Ale ak to situácia na ceste dovoľuje a mám na to náladu,tak to raz začas využijem na "razantnú"jazdu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.A ver my,že crosska svojou obratnosťou k tomu nie raz zvádza
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.Proste aj tá kulisa svojou presnosťou a krátkym chodom priam hypnotizuje vodiča,aby si trocha zašantil
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.Ak to však nezvláda prevodovka,je to obrovská škoda.
Takže zhrnuté a podčiarknuté-crosska je vazidlo
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
prekvapivo veľmy slušných jazdných vlastností,len to troška kazí tá prevodovečka
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
.
Čo sa týka tých fotiek interiéru,no možno sú pekné,ale skutočnosť je výrazne lepšia
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.Proste cítim sa v tom aute zatiaľ veľmy dobre.Určite sa nájde pár maličkostí,čo mi pri jazde vadia,ale celkový dojem z interiéru je príjemný a útulný.No som stále viac a viac do neho zaľúbený
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.
Neviem či to tu niekto niekedy spomínal a koľko s týchto vecí,čo tak námatkovo spomeniem,má aj Priora.Takže v noci šťukneš s dialkovým a rozsvieti sa ti pekne v interiéri.Ak si chceš očistiť predné sklo,tak sa po pritiahnutí páčky konečne najprv zapnú ostrekovače a až potom stierače.Po uvolnení páčky zotrú ešte 4× a po ďalších cca 10sec.ešte raz.Pri obchádzaní prekážky,alebo predbiehaní ti pred tym stačilo pridržať páčku(nemusel si aretovať) a smerovky išli.Teraz ti stačí do páčky ťuknúť a samé to tri razy zabliká.Ak vypneš motor a zabudneš otvorené okná,tak nemusíš znova zapínať kľúčik,okná idú ešte ovládať cca 30sec.po vytiahnutí kľúčika zo zapaľovania.V noci ti k tomu nadóvažok ostanú aj podsvietené ovládacie tlačidlá,aby si to po tme nehľadal.Ak otvoríš dvere,tak to pekne zhasne.Okná idú ovládať aj dialkovým.To je tak narýchlo asi všetko.Sú to vecičky,ktoré dosť spríjemňujú ovládanie auta.Sám som z niektorých prekvapený,že sa dostali do auta tejto cenovej kategórie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)