LADA KALINA CROSS (2194)
Moderátor: Moderátoři
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Stano112 - Ty žiješ? Už som sa bál, či Tvoj syn nemá na rukách krv, po takomto odhalení Takto má vyzerať pracovisko zanieteného vedeckého pracovníka. Tak je to ok - je vidieť že tým žije, čo je skvelé
Viem si predstaviť, čo Vám to ťahanie kábla dalo práce. Odškrtávaš si, čo si na Crosske už mal rozobraté? Som zvedavý, kedy sa pustíš do tej KPP
Tie nočné fotky interiéru sú veľmi pekné. To nadšenie s akým to sem dávaš je tak nákazlivé, že ak by malo fyzické prejavy, tak už kýcham, soplím, smrkám...
3enit: ten olej, ktorý Ťa zaujíma má na svoju triedu dosť nízky viskozitný index, radšej by som zvolil niečo teplotne stabilnejšie - už keď ten olej mením. Viskozitný index udáva odolnosť oleja voči zmene viskozity v závislosti na teplote. Čím vyššia hodnota, tým je stabilnejší, teda viskozita so zmenou teploty tak moc nekolíše. Nehovoriac o tom, že je to zase olej, ktorý je "na všetko" - od prevodoviek cez redukčné skrine, rozvodovky, planétové prevody kolies, riadenia... Vhodnejší by bol MOL Hykomol Syntrans V 75W-90, alebo Mogul Syntrans 75W-90. Tie sú prednostne určené do prevodoviek, majú vyšší viskozitný index a špecifikáciu API GL4. Píšem to ale v súvislosti s Tvojim dotazom, či sa bude hodiť pre danú prevodovku je ťažko povedať, keďže s ňou zatiaľ nemám osobné skúsenosti. Skvelé by tiež bolo vedieť, čo tam výrobca konkrétne plní, zohnať k tomu technický list a pozrieť sa na tie hodnoty, konfrontovať ich s reálnym správaním prevodovky v rôznych teplotných podmienkach a potom to korigovať nejakým vhodnejším olejom. Aj s ohľadom na očakávania prevádzkovateľa - ako som písal vyššie. Príklad.: tuším, že Luděk Musil písal, že používa bežne medziplyn - zo zvyku. Ak by chcel znížiť hlučnosť - pískanie prevodov za tepla, tak použije olej napr. 80W-90. Zároveň by sa mu teoreticky malo dať rýchlejšie radiť nahor z 1 na 2. Čiže takto nejako by to bolo dobré vnímať. Ako som písal - zázračný olej, ktorý vylieči všetky bolesti súčasne nenájdete.
Viem si predstaviť, čo Vám to ťahanie kábla dalo práce. Odškrtávaš si, čo si na Crosske už mal rozobraté? Som zvedavý, kedy sa pustíš do tej KPP
Tie nočné fotky interiéru sú veľmi pekné. To nadšenie s akým to sem dávaš je tak nákazlivé, že ak by malo fyzické prejavy, tak už kýcham, soplím, smrkám...
3enit: ten olej, ktorý Ťa zaujíma má na svoju triedu dosť nízky viskozitný index, radšej by som zvolil niečo teplotne stabilnejšie - už keď ten olej mením. Viskozitný index udáva odolnosť oleja voči zmene viskozity v závislosti na teplote. Čím vyššia hodnota, tým je stabilnejší, teda viskozita so zmenou teploty tak moc nekolíše. Nehovoriac o tom, že je to zase olej, ktorý je "na všetko" - od prevodoviek cez redukčné skrine, rozvodovky, planétové prevody kolies, riadenia... Vhodnejší by bol MOL Hykomol Syntrans V 75W-90, alebo Mogul Syntrans 75W-90. Tie sú prednostne určené do prevodoviek, majú vyšší viskozitný index a špecifikáciu API GL4. Píšem to ale v súvislosti s Tvojim dotazom, či sa bude hodiť pre danú prevodovku je ťažko povedať, keďže s ňou zatiaľ nemám osobné skúsenosti. Skvelé by tiež bolo vedieť, čo tam výrobca konkrétne plní, zohnať k tomu technický list a pozrieť sa na tie hodnoty, konfrontovať ich s reálnym správaním prevodovky v rôznych teplotných podmienkach a potom to korigovať nejakým vhodnejším olejom. Aj s ohľadom na očakávania prevádzkovateľa - ako som písal vyššie. Príklad.: tuším, že Luděk Musil písal, že používa bežne medziplyn - zo zvyku. Ak by chcel znížiť hlučnosť - pískanie prevodov za tepla, tak použije olej napr. 80W-90. Zároveň by sa mu teoreticky malo dať rýchlejšie radiť nahor z 1 na 2. Čiže takto nejako by to bolo dobré vnímať. Ako som písal - zázračný olej, ktorý vylieči všetky bolesti súčasne nenájdete.
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Môžem potvrdiť,že to takto u Kaliny je,lebo pri rozjazde sa dá dosť ťažko prinútiť,aby chcípla.Ešte sa to tuším nepodarilo ani mojej drahej polovičke .zelvotron píše:
Je to tak, hlavně u aut s elektronickým plynem se to čidlo spojky používá pro změnu řízení chodu motoru hlavně při rozjezdu, např. škodovka u rapida htp to prezentovala jako jakýsi asistent rozjezdu, kterej zmenšoval možnost chcípnutí motoru při rozjezdu
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Ano, používám. Meziplyn při přeřazování na nižší kvalty je dobrá věc, motor nedostává takové rázy a auto sebou necuká.posim píše:... . Príklad.: tuším, že Luděk Musil písal, že používa bežne medziplyn - zo zvyku. ... .
Ze zvyku (obzvláště z 1 -> 2) používám i dvojité vyšlápnutí spojky, Mělo by to synchronům pomoct (a pomáhá) srovnat otáčky.
A obecně je to o pomalejším řazení kvaltů - převodovka tak netrpí. Málokdy (cca 4 - 5x roka) jedu jako spolujezdec. A hodně trpím při tom, když vidím, jak tam ten "řidič" ty kvalty cpe, Přeřazený během desetiny vteřiny . Já řadím/přeřazuji pomalu, klidně, nespěchám.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Ja medziplyn sice nepouzivam (asi som nikdy nevyhnutne nemusel, na nicom takom som nejazdil), ale ako technicky clovek mam pomerne dobru predstavu o fungovani takychto veci, vratane prevodovky samotnej a aj synchronov.Luděk Musil píše:Ze zvyku (obzvláště z 1 -> 2) používám i dvojité vyšlápnutí spojky, Mělo by to synchronům pomoct (a pomáhá) srovnat otáčky.
A obecně je to o pomalejším řazení kvaltů - převodovka tak netrpí. Málokdy (cca 4 - 5x roka) jedu jako spolujezdec. A hodně trpím při tom, když vidím, jak tam ten "řidič" ty kvalty cpe, Přeřazený během desetiny vteřiny . Já řadím/přeřazuji pomalu, klidně, nespěchám.
L.
Je mi preto tiez tazko na srdci, ked vidim aj moju polovicku, ktora je inak velmi dobra a skusena vodicka, prehadzovat kvalty akoby to bol stukaci prepinac, akoby medzi 1 a 2 nebolo vobec NIC.
Prave vcera som rozmyslal, ze sa skusim pozriet na youtube a najst nejake dobre video, vysvetlujuce fungovanie prevodovky a aj synchronizacie hlavne
Tiez by take veci mohli aspon okrajovo riesit aj v autoskole s netechnikmi, ale to je mozno moj technicky pohlad a bezni ludia by nemali take veci riesit, ale pouzivat auto "normalne" a synchrony by mali riesit konstrukteri a vyrobcovia...
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Ano, a o tom to je. Před x lety coby zásobovač jsem řídil několik větších vozů, některé jen na zkoušku ... V3S, T 148, T 815, Liaz 4x4 MTS+HR, Liaz 100 kropice, A 21T, z poslední doby jen pojížďka s dlouhým DAF a MAN.zippo píše:... asi som nikdy nevyhnutne nemusel, na nicom takom som nejazdil ...
A ono se to, tak nějak samo, přenese i na osobák. Ty zkušenosti člověk využije. Ať již pochopíš, že brzdná dráha náklaďáku je jiná, že je to auto dlouhý a do zatáček si musíš nadjet (osobák + vozík), výhled je horší (více koukáš do zrcátek) ... atd. atd. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
To Luděk Musil: tak tá Tvoja prevodovka sa má ako v siedmom nebi, som presvedčený, že jej synchronizácia sa Ti odvďačí dlhou a spoľahlivou službou, aj keby si používal PP80
Keď som začínal jazdiť na 1203-kách, tak som si tiež zvykol podraďovať s medziplynom. Neskôr som to – po postupnom „zrastaní sa“ s autom – optimalizoval na nevyhnutnú mieru, resp. na tie situácie, kedy je lepšie medziplyn pri podradzovaní použiť, aby synchrónny na 2. a 1.° nedostávali do tela (teda s ohľadom na otáčky pri ktorých podradzujem a teplotu prevodovky) no súčasne aby som zbytočne nezaťažoval motor zbytočnými medziplynmi, pretože práve takéto prudké zvýšenie a pokles otáčok nadmerne namáha pohon rozvodov a vyťahá reťaz. Ak sa po podradení zvýšia otáčky motora skôr, než sa pustí spojka, tak sa to dá predsa i bez šklbnutia s autom pekne zvládnuť. Po dlhšom tréningu sa človek naučí podradzovať rovnako mäkko, ak nie mäkšie ako pri použití medziplynu, nespotrebuje zbytočné PHM a motor nelieta striedavo do otáčok a späť. Skrátka môj názor je nejaká zlatá stredná cesta. Podraďujem na 90% bez medziplynu, ale ak by to už nemalo mať (vzhľadom na okolnosti) hladký priebeh, tak tam ten medziplyn šupnem a nepreťažujem zbytočne synchronitátor.
Pri radení nahor - presne ako píšeš - „nespěchám“, držím sa odporúčania zo starej učebnice pre autoškoly ako radiť nahor, kde sa píše: vyradiť - výdrž – zasunúť, v rytme „raz – ááá – dva“. Len doplním, že v kroku „ááá“ sa využije prirodzený odpor z brodenia sa súkolesí v oleji, čím poklesnú otáčky a po takejto samosynchronizácii jemne zasuniem ďalšiu rýchlosť. Možno i na dvakrát vyšliapnuť spojku (kto si myslí, že to zaberie hromadu času, tak nemá pravdu, pretože pedál spojky v N stačí povoliť len malinko, aby spojka len práve zabrala – to na vyrovnanie otáčok motora a vstupného hriadeľa so súkolesiami prevodovky stačí), ale moje skúsenosti sú také, že pokles otáčok na oboch stranách spojky je približne rovnaký a nedá sa porovnávať s obrovskými rotujúcimi zotrvačnými hmotami v prevodovkách nákladných áut, kde sa to dvojité vyšliapnutie fakt hodí. Tu veľa záleží od konkrétneho druhu prevodovky, teploty a viskozity oleja. Samozrejme - opäť si vyžaduje cvik správne odhadnúť dobu kroku „ááá“, pretože to záleží znova na mnohých faktoroch. No lepšie ju skrátiť, ako predĺžiť, aby otáčky súkolesí (a všetkého s nimi spojeného – teda vstupného hriadeľa s lamelou spojky) príliš nepoklesli a synchronizátor nemusel zas všetky tieto hmoty roztáčať, čo je pre neho logicky náročnejšie, ako brzdenie. Rozpisujem to tu preto, ak by si to chcel niekto skúšať a nebol prekvapený, keď urobí „ááá“ a bude sa mu radiť ťažšie než keby to tam šupol okamžite – bez prestávky v neutráli - z nižšej na vyššiu rýchlosť.
Všeobecne platí, že čím vyšší prevodový stupeň, tým si k jeho synchrónu môžeme dovoliť viac, pretože tým menší je prevodový pomer ma jeho súkolesie a o to menšiu námahu (menej trenia) musí vynakladať na vyrovnanie otáčok ozubeného kolesa (a s ním spojených častí vstupnej časti prevodovky, lebo tam sa krúti stále všetko;o) A naopak – k prevodovým stupňom s veľkými prevodovými pomermi treba byť ohľaduplnejší – preto sa v novších prevodovkách používajú na 1; 2. a niekedy i na 3.° viackužeľové synchróny, alebo aspoň synchrónny s väčším priemerom.
Ešte jedna poznámka k preraďovaniu z 1. na 2.°, ktorá sa týka hlavne týchto prevodoviek s daným odstupňovaním: v 90% prípadov je zbytočné tú jednotku vytáčať do aleluja, ten motor, hoc nadštvorcový, znesie v pohode tú dvojku i v nižších otáčkach a bez námahy akceleruje – včera som si to skúšal na jednej Crosske. V takomto prípade preradenie netrvá nijako extrémne dlho – synchronizátor 2.° sa netrápi.
Zase som sa rozpísal viac než je zdravé, no minule som nakukol do sekcie „Stará řada“, no a niektoré dotazy smerujúce na prevodovku ma tam úplne vykoľajili Obávam sa, že dotyčným to auto asi moc dlho nevydrží a je mi ho dosť ľúto... Tak snáď si to niektorí z nich prečítajú a vynasnažia sa pochopiť, že ten fofrklacek fakt nie je nejaký joystick, ako píše zippo, ale že v tej prevodovke sa počas preraďovania odohrávajú veľmi zaujímavé pochody, ktoré však vyžadujú svoj čas.
Zippo: v nových učebniciach pre autoškoly, ktoré som videl, už k radeniu nepíšu ani tieto základné veci. Zas na druhej strane teória bola takmer zrušená, o synchrónoch sa človek na kurze nedozvie, tak ťažko by tam mohli napísať tú najpodstatnejšiu vetu, ktorá v tej starej učebnici v časti o radení je, a to že „synchronizácii poskytujeme dostatok času“ .
Či by mali konštruktéri riešiť synchronozáciu, alebo nie... Ono je to všetko o peniazoch. Tie veci sú už dávno vyriešené, akurát že u iných a drahších značiek áut. Ja osobne neočakávam od auta v tejto cene, že nebude mať žiadne muchy. S prevodovkou sa treba zžiť, dať jej čo potrebuje a myslím, že budeme žiť v symbióze. Radšej takýto nedostatok, na ktorý sa dá zvyknúť, akoby som za tie isté peniaze nemal napr. autoklímu, či vyhrievané sedadlá (príklad;o). Lebo tomuto sa prispôsobuje už trocha ťažšie .
Moje najobľúbenejšie video na Youtube je ešte z časov starej Octavie, nie je to len k prevodovke. Ako veteránistovi sa Ti to možno bude tiež páčiť a zároveň môžeš svojej polovičke na ňom ukázať, čo sa tam vlastne deje. Ono je tam jeden odborný nedostatok, ktorý vznikol pravdepodobne z dôvodu zjednodušenia, ale tak mohli to prejsť radšej mlčaním... Je to v celku nepodstatná vec, no mne ako detailistovi to vadí. Zaiste na to prídu i mnohí z Vás. Odkaz je tu:
https://www.youtube.com/watch?v=2DX037eWLJM
Keď som začínal jazdiť na 1203-kách, tak som si tiež zvykol podraďovať s medziplynom. Neskôr som to – po postupnom „zrastaní sa“ s autom – optimalizoval na nevyhnutnú mieru, resp. na tie situácie, kedy je lepšie medziplyn pri podradzovaní použiť, aby synchrónny na 2. a 1.° nedostávali do tela (teda s ohľadom na otáčky pri ktorých podradzujem a teplotu prevodovky) no súčasne aby som zbytočne nezaťažoval motor zbytočnými medziplynmi, pretože práve takéto prudké zvýšenie a pokles otáčok nadmerne namáha pohon rozvodov a vyťahá reťaz. Ak sa po podradení zvýšia otáčky motora skôr, než sa pustí spojka, tak sa to dá predsa i bez šklbnutia s autom pekne zvládnuť. Po dlhšom tréningu sa človek naučí podradzovať rovnako mäkko, ak nie mäkšie ako pri použití medziplynu, nespotrebuje zbytočné PHM a motor nelieta striedavo do otáčok a späť. Skrátka môj názor je nejaká zlatá stredná cesta. Podraďujem na 90% bez medziplynu, ale ak by to už nemalo mať (vzhľadom na okolnosti) hladký priebeh, tak tam ten medziplyn šupnem a nepreťažujem zbytočne synchronitátor.
Pri radení nahor - presne ako píšeš - „nespěchám“, držím sa odporúčania zo starej učebnice pre autoškoly ako radiť nahor, kde sa píše: vyradiť - výdrž – zasunúť, v rytme „raz – ááá – dva“. Len doplním, že v kroku „ááá“ sa využije prirodzený odpor z brodenia sa súkolesí v oleji, čím poklesnú otáčky a po takejto samosynchronizácii jemne zasuniem ďalšiu rýchlosť. Možno i na dvakrát vyšliapnuť spojku (kto si myslí, že to zaberie hromadu času, tak nemá pravdu, pretože pedál spojky v N stačí povoliť len malinko, aby spojka len práve zabrala – to na vyrovnanie otáčok motora a vstupného hriadeľa so súkolesiami prevodovky stačí), ale moje skúsenosti sú také, že pokles otáčok na oboch stranách spojky je približne rovnaký a nedá sa porovnávať s obrovskými rotujúcimi zotrvačnými hmotami v prevodovkách nákladných áut, kde sa to dvojité vyšliapnutie fakt hodí. Tu veľa záleží od konkrétneho druhu prevodovky, teploty a viskozity oleja. Samozrejme - opäť si vyžaduje cvik správne odhadnúť dobu kroku „ááá“, pretože to záleží znova na mnohých faktoroch. No lepšie ju skrátiť, ako predĺžiť, aby otáčky súkolesí (a všetkého s nimi spojeného – teda vstupného hriadeľa s lamelou spojky) príliš nepoklesli a synchronizátor nemusel zas všetky tieto hmoty roztáčať, čo je pre neho logicky náročnejšie, ako brzdenie. Rozpisujem to tu preto, ak by si to chcel niekto skúšať a nebol prekvapený, keď urobí „ááá“ a bude sa mu radiť ťažšie než keby to tam šupol okamžite – bez prestávky v neutráli - z nižšej na vyššiu rýchlosť.
Všeobecne platí, že čím vyšší prevodový stupeň, tým si k jeho synchrónu môžeme dovoliť viac, pretože tým menší je prevodový pomer ma jeho súkolesie a o to menšiu námahu (menej trenia) musí vynakladať na vyrovnanie otáčok ozubeného kolesa (a s ním spojených častí vstupnej časti prevodovky, lebo tam sa krúti stále všetko;o) A naopak – k prevodovým stupňom s veľkými prevodovými pomermi treba byť ohľaduplnejší – preto sa v novších prevodovkách používajú na 1; 2. a niekedy i na 3.° viackužeľové synchróny, alebo aspoň synchrónny s väčším priemerom.
Ešte jedna poznámka k preraďovaniu z 1. na 2.°, ktorá sa týka hlavne týchto prevodoviek s daným odstupňovaním: v 90% prípadov je zbytočné tú jednotku vytáčať do aleluja, ten motor, hoc nadštvorcový, znesie v pohode tú dvojku i v nižších otáčkach a bez námahy akceleruje – včera som si to skúšal na jednej Crosske. V takomto prípade preradenie netrvá nijako extrémne dlho – synchronizátor 2.° sa netrápi.
Zase som sa rozpísal viac než je zdravé, no minule som nakukol do sekcie „Stará řada“, no a niektoré dotazy smerujúce na prevodovku ma tam úplne vykoľajili Obávam sa, že dotyčným to auto asi moc dlho nevydrží a je mi ho dosť ľúto... Tak snáď si to niektorí z nich prečítajú a vynasnažia sa pochopiť, že ten fofrklacek fakt nie je nejaký joystick, ako píše zippo, ale že v tej prevodovke sa počas preraďovania odohrávajú veľmi zaujímavé pochody, ktoré však vyžadujú svoj čas.
Zippo: v nových učebniciach pre autoškoly, ktoré som videl, už k radeniu nepíšu ani tieto základné veci. Zas na druhej strane teória bola takmer zrušená, o synchrónoch sa človek na kurze nedozvie, tak ťažko by tam mohli napísať tú najpodstatnejšiu vetu, ktorá v tej starej učebnici v časti o radení je, a to že „synchronizácii poskytujeme dostatok času“ .
Či by mali konštruktéri riešiť synchronozáciu, alebo nie... Ono je to všetko o peniazoch. Tie veci sú už dávno vyriešené, akurát že u iných a drahších značiek áut. Ja osobne neočakávam od auta v tejto cene, že nebude mať žiadne muchy. S prevodovkou sa treba zžiť, dať jej čo potrebuje a myslím, že budeme žiť v symbióze. Radšej takýto nedostatok, na ktorý sa dá zvyknúť, akoby som za tie isté peniaze nemal napr. autoklímu, či vyhrievané sedadlá (príklad;o). Lebo tomuto sa prispôsobuje už trocha ťažšie .
Moje najobľúbenejšie video na Youtube je ešte z časov starej Octavie, nie je to len k prevodovke. Ako veteránistovi sa Ti to možno bude tiež páčiť a zároveň môžeš svojej polovičke na ňom ukázať, čo sa tam vlastne deje. Ono je tam jeden odborný nedostatok, ktorý vznikol pravdepodobne z dôvodu zjednodušenia, ale tak mohli to prejsť radšej mlčaním... Je to v celku nepodstatná vec, no mne ako detailistovi to vadí. Zaiste na to prídu i mnohí z Vás. Odkaz je tu:
https://www.youtube.com/watch?v=2DX037eWLJM
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Pěkné počtení a dobrá přednáška o spojce a převodovce. K tomu bych doplnil 2 věci - jednu technickou, druhou osobní.posim píše:... . Možno i na dvakrát vyšliapnuť spojku (kto si myslí, že to zaberie hromadu času, tak nemá pravdu, pretože pedál spojky v N stačí povoliť len malinko, aby spojka len práve zabrala – to na vyrovnanie otáčok motora a vstupného hriadeľa so súkolesiami prevodovky stačí), ... .
Technická: nemalý vliv také hraje vlastní hmotnost roztáčených ozubených kol a hřídelů, kdy v závislosti na otáčkách je potřeba různá doba na jejich vyrovnání a 2x vyšlápnutá spojka nemálo pomáhá.
Osobní: u bývalé 044 (i všech předchozích) jsem vždy řadil s dvojitou spojkou a meziplynem. A při řazení 1 -> 4 jsem plně vyšlapoval spojku pouze při rozjezdu, jinak jsem ji šlapal sice 2x, ale ani ne do poloviny - jen aby se rozepla. Zbytek udělaly padající otáčky motoru a naučený čas (Tebou zmiňované) aaa , tím se srovnaly otáčky na kolech a rychlost tam sama padla. Když byla obzvláště dobrá konstelace hvězd, dobrá nálada a nikdo v okolí nerušil, tak jsem spojku kolikrát ani nepoužil převodovka neprotestovala a kolečka nedrnčely. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Áno, Luďku, máš úplnú pravdu. Ono som to tam kdesi aj písal, že záleží aj na veľkosti prevodovky, len to možno tak úplne nevyznelo
Ak má človek cit (a z toho čo tu píšeš je zrejmé, že Ty ho máš), tak s voľnou rukou sa dá radiť bez spojky - vtedy sa v podstate využije iba blokovacia funkcia synchronizátora, ktorá v ten správny okamih umožní konečné zasunutie prevodu.
Ešte som si to po sebe raz prešiel a samozrejme tam má byť pri Crosske správne podštvorcový motor, nie nadštvorcový, ako som napísal. Asi mi je ten pojem podštvorcový stále troška cudzí, lebo 1203-ky majú motory nadštvorcové - 72/75, resp. 72/88 mm. Budem si musieť zvyknúť, noo...
Ak má človek cit (a z toho čo tu píšeš je zrejmé, že Ty ho máš), tak s voľnou rukou sa dá radiť bez spojky - vtedy sa v podstate využije iba blokovacia funkcia synchronizátora, ktorá v ten správny okamih umožní konečné zasunutie prevodu.
Ešte som si to po sebe raz prešiel a samozrejme tam má byť pri Crosske správne podštvorcový motor, nie nadštvorcový, ako som napísal. Asi mi je ten pojem podštvorcový stále troška cudzí, lebo 1203-ky majú motory nadštvorcové - 72/75, resp. 72/88 mm. Budem si musieť zvyknúť, noo...
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Len chcem podotknut, ze odkedy lada pouziva tie viackuzelove synchronizatory, odvtedy to ide z kopca. Tie stare, samaracke boli obycajne, najskor mensie, potom vacsie a pre lepsie radenie 1ky a 2ky prisli s tymi viackuzelovymi, ktore su uz tretej generacie a stale odchadzaju kvoli prehrievaniu. A ktovie, ci vesta uz nema stvrtu generaciu. Stale neprisli na to, ze je to tym velkym skokom medzi 1 a 2. Ked sa osadi prevodovka tzv. 18tym radom s lepsie rozlozenymi prevodmi v kombinacii so samarackymi synchronizatormi, tak zvladne 300tis. km.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Zajimave je, ze Lada pouziva stale klasicky prevodovy olej. Jine automobilky pouzivaji do podobnych prevodovek oleje ATF, ba dokonce ridke oleje motorove.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Nebude to skôr tým, že oproti Samare nahradili valivé uloženia hnaných kolies na hriadeli klznými uloženiami?Cory píše:Len chcem podotknut, ze odkedy lada pouziva tie viackuzelove synchronizatory, odvtedy to ide z kopca...
O tom skoku zaiste konštruktéri vedia, ja to skôr vidím tak, že je to zámer. Kedysi boli na väčšine osobných áut jednotky výrazne silné, pretože sa počítalo s možnosťou ťažkých prevádzkových podmienok, hlavne mimo spevnených vozoviek, v kopcoch, plne naložené, či dokonca preťažené... Dvojka už bola posadená vyššie, lebo lepšie je, ak je medzi dvojkou a trojkou menší rozdiel - to je asi všetkým jasné. Asi by bolo optimistické myslieť si, že kdesi na ruskom vidieku sa spomínané ťažké podmienky vyskytujú len ojedinele a tak chápem, že robia takéto odstupňovanie ešte i dnes. Možno je za tým niečo iné, ale ja to vidím takto Musíme počkať, až (ak) prídu so 6° prevodovkou a potom to snáď bude celé trošku poposúvané aj dolu k jednotke, kde nebude ten skok tak výrazný...
Kvapaliny ATF sa používali z dôvodu nízkej viskozity a vysokého viskozitného indexu, keď iných prevodových olejov s takými vlastnosťami nebolo. Dnes sú však pre manuálne radené prevodovky plne nahraditeľné triedou SAE 75W, ktoré sú vzhľadom na použité aditíva vhodnejšie. Podobne je to i s motorovými olejmi, tam sa toho (tuším) drží už len PSA, nie? Napr. Ford do manuálov plní prevodový olej (teda on nie, lebo si sám prevodovky nevyrába;o)...Vašátor píše:Zajimave je, ze Lada pouziva stale klasicky prevodovy olej. Jine automobilky pouzivaji do podobnych prevodovek oleje ATF, ba dokonce ridke oleje motorove.
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Posim-žijem,žijem ,len synátor prestal so mnou komunikovať.Ale len do chvíle,keď potreboval zase zafinancovať nejakú súciastku .
To káblovanie dalo zabrať,aj keď som to teoreticky nemusel robiť.Objednaly sme si k tomu totiž takú vecičku,na bezdrôtový prenos signálu.Ale prišla o deň neskôr,tak sme to nevydržali a montovali sme bez toho .Ono aj tak som chcel dozadu priviesť 12V na to nešťastné svetlo v kufry.Čiže rozoberal by som to tak či tak.Takto to bolo dva v jednom .Tú bezdrôtovú vecičku využijeme na niečo iné,pravdepodobne na montáž nejakému záujemcovy o kameru .
Porozoberaného som toho mal pomerne dosť a potešením môžem konštatovať,že oproti desiatkovej rade nastal v nových vazidlách obrovský posun vpred.Proste použité materiáli,technológia,presnosť je už na inej úrovni.Napr.aj obyčajný dverový spínač nie je plechovej konštrukcie s dutinkamy,ale celoplastový zo zásuvkamy a dvojitým tesnením.Čiže oxidácia je minimalizovaná.A hlavne keď to rozoberáš,nič sa zatiať neulomilo a pri skladaní to sadne pekne nazad.A čo je dôležité,ani to potom nedrmoce.Proste je to už iné auto.Čo ma nesmierne teší .
Prevodovku rozoberať určite nebudem.Je to v záruke,takže nech sa stará niekto iný .To čo si z Luďkom napísal o prevodovkách je pekné a nedá sa s tým nesúhlasiť.Aj ja viem o čom píšete,lebo zažil som aj ZVS aj v civile som pojazdil s autamy,kde to synchronizované ešte nebolo.Ale učiť jazdiť takto ženy a v dnešnom svete aj niektorých chlapov je zložité.Aj mňa jeduje,ak niekto nepozná pri preraďovaní to ááá.A je ich dosť veru,keď vidím ako v práci niektorý preraďujú...no ale sme už 21 storočí a nároky na prevodovku sú od užívateľov iné.
Ako správne poznamenal Cory,Samara bol prvý predohrab s takouto prevodovkou a fungoval skoro bez problémov.Mám ju doma,má niečo cez 300 000 km a funguje bez väčších problémov doteraz.A stačí jej dokonca olej 15W40,ktorý je predpísaný aj výrobcom.Po 33 rokoch od uvedenia Samary na trh,si kúpiš od nich auto,ktoré s prevodovkou má problémy .A to je choré.No ale čo už,zvykol som si aj na horšie veci v živote .
Po výmene predtým spomínaného oleja sa našťastie to radenie značne zlepšilo.Lebo konečne sa my do rúk dostalo vazidlo,s ktorým si aj rychlu jazdu poriadne užiješ,bez akéhokoľvek výrazného "narobenia" sa za volantom.A ak má celkovo veľmy dobrý dojem z auta pokaziť prevodovka a jej radenie,tak to nie je bohvie čo.Proste aj včera som bol navštíviť kolegu z fóra Retepa a tá jazda "športovým tempom" je skvelý zážitok.Bola v tom jazda kúsok po dialnici,ale hlavne po kľukatej,čiastočne rozbitej ceste.To auto keď potrebuješ zrýchľuje,zákruty s tým posilňovačom a ostrým prevodom zvládaš jemným pootáčaním jednou rukou,keď potrebuješ rýchlo spomaliť,tak pohladíš brzdový pedál a ono ťa to šupne o predné okno.A teraz si predstav,že dojem s takejto krásnej jazdy ti bude kaziť radenie prevodovky.Neviem si dosť dobre predstaviť,že by som si takúto jazdu užil s dvojitým stláčaním spojky a tobôž nie z medziplynom .
Nieže by som preferoval takýto štýl jazdenia,ale som ešte vo veku,kedy sú ešte reakcie v norme a občas ma to proste chytí.Samozrejme len keď sa to dá.Nikdy nezvyknem zbytočne riskovať a dokazovať ostatným vodičom,že ja som pán na ceste.Ale ak to situácia na ceste dovoľuje a mám na to náladu,tak to raz začas využijem na "razantnú"jazdu .A ver my,že crosska svojou obratnosťou k tomu nie raz zvádza .Proste aj tá kulisa svojou presnosťou a krátkym chodom priam hypnotizuje vodiča,aby si trocha zašantil .Ak to však nezvláda prevodovka,je to obrovská škoda.
Takže zhrnuté a podčiarknuté-crosska je vazidlo prekvapivo veľmy slušných jazdných vlastností,len to troška kazí tá prevodovečka .
Čo sa týka tých fotiek interiéru,no možno sú pekné,ale skutočnosť je výrazne lepšia .Proste cítim sa v tom aute zatiaľ veľmy dobre.Určite sa nájde pár maličkostí,čo mi pri jazde vadia,ale celkový dojem z interiéru je príjemný a útulný.No som stále viac a viac do neho zaľúbený .
Neviem či to tu niekto niekedy spomínal a koľko s týchto vecí,čo tak námatkovo spomeniem,má aj Priora.Takže v noci šťukneš s dialkovým a rozsvieti sa ti pekne v interiéri.Ak si chceš očistiť predné sklo,tak sa po pritiahnutí páčky konečne najprv zapnú ostrekovače a až potom stierače.Po uvolnení páčky zotrú ešte 4× a po ďalších cca 10sec.ešte raz.Pri obchádzaní prekážky,alebo predbiehaní ti pred tym stačilo pridržať páčku(nemusel si aretovať) a smerovky išli.Teraz ti stačí do páčky ťuknúť a samé to tri razy zabliká.Ak vypneš motor a zabudneš otvorené okná,tak nemusíš znova zapínať kľúčik,okná idú ešte ovládať cca 30sec.po vytiahnutí kľúčika zo zapaľovania.V noci ti k tomu nadóvažok ostanú aj podsvietené ovládacie tlačidlá,aby si to po tme nehľadal.Ak otvoríš dvere,tak to pekne zhasne.Okná idú ovládať aj dialkovým.To je tak narýchlo asi všetko.Sú to vecičky,ktoré dosť spríjemňujú ovládanie auta.Sám som z niektorých prekvapený,že sa dostali do auta tejto cenovej kategórie .
To káblovanie dalo zabrať,aj keď som to teoreticky nemusel robiť.Objednaly sme si k tomu totiž takú vecičku,na bezdrôtový prenos signálu.Ale prišla o deň neskôr,tak sme to nevydržali a montovali sme bez toho .Ono aj tak som chcel dozadu priviesť 12V na to nešťastné svetlo v kufry.Čiže rozoberal by som to tak či tak.Takto to bolo dva v jednom .Tú bezdrôtovú vecičku využijeme na niečo iné,pravdepodobne na montáž nejakému záujemcovy o kameru .
Porozoberaného som toho mal pomerne dosť a potešením môžem konštatovať,že oproti desiatkovej rade nastal v nových vazidlách obrovský posun vpred.Proste použité materiáli,technológia,presnosť je už na inej úrovni.Napr.aj obyčajný dverový spínač nie je plechovej konštrukcie s dutinkamy,ale celoplastový zo zásuvkamy a dvojitým tesnením.Čiže oxidácia je minimalizovaná.A hlavne keď to rozoberáš,nič sa zatiať neulomilo a pri skladaní to sadne pekne nazad.A čo je dôležité,ani to potom nedrmoce.Proste je to už iné auto.Čo ma nesmierne teší .
Prevodovku rozoberať určite nebudem.Je to v záruke,takže nech sa stará niekto iný .To čo si z Luďkom napísal o prevodovkách je pekné a nedá sa s tým nesúhlasiť.Aj ja viem o čom píšete,lebo zažil som aj ZVS aj v civile som pojazdil s autamy,kde to synchronizované ešte nebolo.Ale učiť jazdiť takto ženy a v dnešnom svete aj niektorých chlapov je zložité.Aj mňa jeduje,ak niekto nepozná pri preraďovaní to ááá.A je ich dosť veru,keď vidím ako v práci niektorý preraďujú...no ale sme už 21 storočí a nároky na prevodovku sú od užívateľov iné.
Ako správne poznamenal Cory,Samara bol prvý predohrab s takouto prevodovkou a fungoval skoro bez problémov.Mám ju doma,má niečo cez 300 000 km a funguje bez väčších problémov doteraz.A stačí jej dokonca olej 15W40,ktorý je predpísaný aj výrobcom.Po 33 rokoch od uvedenia Samary na trh,si kúpiš od nich auto,ktoré s prevodovkou má problémy .A to je choré.No ale čo už,zvykol som si aj na horšie veci v živote .
Po výmene predtým spomínaného oleja sa našťastie to radenie značne zlepšilo.Lebo konečne sa my do rúk dostalo vazidlo,s ktorým si aj rychlu jazdu poriadne užiješ,bez akéhokoľvek výrazného "narobenia" sa za volantom.A ak má celkovo veľmy dobrý dojem z auta pokaziť prevodovka a jej radenie,tak to nie je bohvie čo.Proste aj včera som bol navštíviť kolegu z fóra Retepa a tá jazda "športovým tempom" je skvelý zážitok.Bola v tom jazda kúsok po dialnici,ale hlavne po kľukatej,čiastočne rozbitej ceste.To auto keď potrebuješ zrýchľuje,zákruty s tým posilňovačom a ostrým prevodom zvládaš jemným pootáčaním jednou rukou,keď potrebuješ rýchlo spomaliť,tak pohladíš brzdový pedál a ono ťa to šupne o predné okno.A teraz si predstav,že dojem s takejto krásnej jazdy ti bude kaziť radenie prevodovky.Neviem si dosť dobre predstaviť,že by som si takúto jazdu užil s dvojitým stláčaním spojky a tobôž nie z medziplynom .
Nieže by som preferoval takýto štýl jazdenia,ale som ešte vo veku,kedy sú ešte reakcie v norme a občas ma to proste chytí.Samozrejme len keď sa to dá.Nikdy nezvyknem zbytočne riskovať a dokazovať ostatným vodičom,že ja som pán na ceste.Ale ak to situácia na ceste dovoľuje a mám na to náladu,tak to raz začas využijem na "razantnú"jazdu .A ver my,že crosska svojou obratnosťou k tomu nie raz zvádza .Proste aj tá kulisa svojou presnosťou a krátkym chodom priam hypnotizuje vodiča,aby si trocha zašantil .Ak to však nezvláda prevodovka,je to obrovská škoda.
Takže zhrnuté a podčiarknuté-crosska je vazidlo prekvapivo veľmy slušných jazdných vlastností,len to troška kazí tá prevodovečka .
Čo sa týka tých fotiek interiéru,no možno sú pekné,ale skutočnosť je výrazne lepšia .Proste cítim sa v tom aute zatiaľ veľmy dobre.Určite sa nájde pár maličkostí,čo mi pri jazde vadia,ale celkový dojem z interiéru je príjemný a útulný.No som stále viac a viac do neho zaľúbený .
Neviem či to tu niekto niekedy spomínal a koľko s týchto vecí,čo tak námatkovo spomeniem,má aj Priora.Takže v noci šťukneš s dialkovým a rozsvieti sa ti pekne v interiéri.Ak si chceš očistiť predné sklo,tak sa po pritiahnutí páčky konečne najprv zapnú ostrekovače a až potom stierače.Po uvolnení páčky zotrú ešte 4× a po ďalších cca 10sec.ešte raz.Pri obchádzaní prekážky,alebo predbiehaní ti pred tym stačilo pridržať páčku(nemusel si aretovať) a smerovky išli.Teraz ti stačí do páčky ťuknúť a samé to tri razy zabliká.Ak vypneš motor a zabudneš otvorené okná,tak nemusíš znova zapínať kľúčik,okná idú ešte ovládať cca 30sec.po vytiahnutí kľúčika zo zapaľovania.V noci ti k tomu nadóvažok ostanú aj podsvietené ovládacie tlačidlá,aby si to po tme nehľadal.Ak otvoríš dvere,tak to pekne zhasne.Okná idú ovládať aj dialkovým.To je tak narýchlo asi všetko.Sú to vecičky,ktoré dosť spríjemňujú ovládanie auta.Sám som z niektorých prekvapený,že sa dostali do auta tejto cenovej kategórie .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Aha, vplyv lozisk vs. klzneho ulozenia mi nenapadol. Na druhej strane, preco to pptom po instalacii toho 18teho radu funguje bez problemov?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Doteraz som pridaval plyn, radil, brzdil, točil volantom. Po tom, čo som tu čítal, sa musím zamyslieť, čo vlastne robim.
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Díky za "propagační materiál"
Stano, nedá mi to se zeptat v roli ďáblova advokáta: máš možnost přímého porovnání s 12kou, co ti stojí vedle na dvorku - jak moc ti v Krosce chybí prostor ? V desítce jsem si zvyknul vozit spoustu bordelu (zakládací klíny, špagát, startovací kabely) u kola, v bočných kapsách broušené skleničky na šampaňské (no dobře, obyčejné skleničky), monážní lampu a tak, v předních kapsách mraky drobností a stejně tak před spolujezdcem. Naučil jsem se i využívat toho "držáku na drobné" a před krámem už nemusím lovit pětikorunu. Přijde mi, že v té Krosce je z principu věci místa míň - a ukrajovat další cenné litry z kufru mi přijde líto ... jinak kufr podle schémat by měl být o 17 cm kratší než kombál (proti 12 nevím, ale rozdíl bude menší). A poslední rozměrová otázka je místo na zadních sedadlech. Se svými 187 cm mám sedadlo na doraze a osoby průměrného vzrůstu frflají, že za mnou nemají dost místa - a u krosky je tam papírově o další 2 cm méně. Tvůj syn asi ještě nedorostl referenční velikosti, ale jak to vypadá, když si sedneš "sám za sebe", t.j. si sešteluješ přední sedačku a pak si sedneš dozadu ? Jak moc je to velký kulturní šok proti 12ce ?
Stano, nedá mi to se zeptat v roli ďáblova advokáta: máš možnost přímého porovnání s 12kou, co ti stojí vedle na dvorku - jak moc ti v Krosce chybí prostor ? V desítce jsem si zvyknul vozit spoustu bordelu (zakládací klíny, špagát, startovací kabely) u kola, v bočných kapsách broušené skleničky na šampaňské (no dobře, obyčejné skleničky), monážní lampu a tak, v předních kapsách mraky drobností a stejně tak před spolujezdcem. Naučil jsem se i využívat toho "držáku na drobné" a před krámem už nemusím lovit pětikorunu. Přijde mi, že v té Krosce je z principu věci místa míň - a ukrajovat další cenné litry z kufru mi přijde líto ... jinak kufr podle schémat by měl být o 17 cm kratší než kombál (proti 12 nevím, ale rozdíl bude menší). A poslední rozměrová otázka je místo na zadních sedadlech. Se svými 187 cm mám sedadlo na doraze a osoby průměrného vzrůstu frflají, že za mnou nemají dost místa - a u krosky je tam papírově o další 2 cm méně. Tvůj syn asi ještě nedorostl referenční velikosti, ale jak to vypadá, když si sedneš "sám za sebe", t.j. si sešteluješ přední sedačku a pak si sedneš dozadu ? Jak moc je to velký kulturní šok proti 12ce ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )