Ano, rozdiel zanedbatelny...
Ale aby toho nebolo malo, existuje dalsi, tretí typ 5Q. A tym je 5Q v Chevy Nive. Podla praktickych skusenosti jedneho nemenovaneho clena z fora (asi sa sam prizna
) mal takuto prevodovku v obycajnej Nive. Teraz to trochu popisem, v com je ina.
Oproti klasickemu 5Q, sa líši prevodom medzi vstupným hriadelom a spodným hriadelom. Zamerne pouzivam taketo laicke nazvy, lebo som zvyknuty na nazvy v ruštine. Kdežto v klasickom 5Q, je pomer zubov medzi vstupnym a spodnym hriadelom 18/28, v prípade Chevy Nivy (resp. Nivy) je to 17/29. A skuste uhadnut, ktora prevodovka mala takyto pomer zubov? Ano, je to 2101. No pomery zubov jednotlivych kvaltov su uz vzate z klasickeho 5Q. Cize zjednodusene mozeme povedat, že 5Q Chevy Niva (resp. Niva) sa lisi od klasickeho 5Q iba prevodom medzi vstupnym hriadelom a spodnym hriadelom (ala 2101).
- vstupny hriadel/spodny hriadel - 17/29
- I. 14/33 -
4,021- II. 20/27 -
2,303- III. 24/21 -
1,493- IV. priamy prevod
- V. 38/20 -
0,898Co sa tyka toho chybneho udaju ohladom prevodu 1. kvaltu na prevodovke 2105, resp klasickom 5Q...nemusi byt chybny. Skusim to prepocitat inym sposobom a ak sa to podari, tak to sem napisem.
EDIT: Prevodovka typu 2105 ma pomer medzi vstupnym hriadelom aspodnym hriadelom 18/28 a na 1. stupni 14/33, takze:
(28/18)x(33/14) = 1,555x2,357 = 3,665 ... teda skoro 3,667 podla literatury. Tak aka chyba?
EDIT2: Dopatral som sa k dalsiemu typu prevodovky, ide o typ
2106-10. Je to 4Q, vyskytovala sa v 2103 a 21061 este pred prevodovkou 2105. Z nej vznikla prevodovka 2105, a oproti 2106-10 sa lisi zmenenym 1. stupnom. 2106-10 mala pomer medzi vstupnym hriadelom a spodnym 18/28 a na 1. stupni 15/33, takže:
(28/18)x(33/15) = 1,555x2,2 = 3,421
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)