Gufero na klice u rozvodů (+ řemen)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Gufero na klice u rozvodů (+ řemen)

Příspěvek od JmJ »

Vcera probehla vrchnim opravarem dlouho oddalovana akce vymeny predniho gufera na klice a spolu s tim i rozvodoveho remen (mel sice 36 000 km, ale 11 let).

Vse probehlo rozumne dobre, nemuseli se delat zadne veletoce. Vyhodila se nadoba s aktivnim uhlim, oddelal se plastovy kryt mezi pravym kolem a motorem, plastove kryty motoru a rozvodu a bylo. Jedine co dalo zabrat bylo sundat rozvodove kolo z kliky a vytahnout gufero.

Podekovani patri vrchnimu opravari Herr Drobkovi, ja sem klasicky jen pricmrdaval.

Oprava trvala cca 3.5 hodiny, behem opravy sme odhalili i ne uplne dobry kontakt konektoru k cidlu polohy klikovky, napruzeni pinu zrejme pomohlo :-).

Priskokem vpred, vstric novym zazitkum!

Par fotek:

[ Komentář přidal: zelvotron: ne červenec 03, 2011 19:42 ]
Dovolil jsem si menší úpravu názvu.
Přílohy
P1010032.JPG
P1010034.JPG
P1010035.JPG
Naposledy upravil(a) JmJ dne ned črc 03, 2011 18:41, celkem upraveno 1 x.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

jaky bol problem vybrat gufero ? naskrutkuješ srubu do dreva zatiahneš kliestami a je vonku
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

No tybrďo :shock: Ještě ve čtvrtek jsi říkal, žes po měsíci poprvé otevřel kapotu .. a teď tohle :)
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

dvk píše:No tybrďo :shock: Ještě ve čtvrtek jsi říkal, žes po měsíci poprvé otevřel kapotu .. a teď tohle :)


:-) to vis, ze tece gufero na klice sem zjistil pohledem z pod auta, ne otevrenim kapoty ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Dusan píše:jaky bol problem vybrat gufero ? naskrutkuješ srubu do dreva zatiahneš kliestami a je vonku

problem nebyl, spis kdyz sem si k tomu lehl, tak se mi to zalibilo :P
Neni nad to lehnout si pod auto a pospat si - stejne se mi nezda, ze by to trvalo 3,5h...jestli on to nepocita i s nakladanim tech kostek. Nicmene metoda nasroubovani vrutu se minula ucinkem, gufero ma malou sirku a sroub sjizdel - nechtel sem ponicit plochy tak sem zvolil jinou metodu (meditacni). Kdyby z boku bylo misto alespon na sroubovak, slo by to vrutem v pohode. Na krabici je to neco jineho, tam je misto siroko daleko.
Nicmene sem musel konstatovat, ze oproti jinym autum je zde perfektni pristup (neni potreba sundavat spodni susplech ani zvedat auto) a i krytovani rozvodu je promyslene. Uz se tesim na dalsi zavady, snad "stastny" majitel zacne trochu jezdit 8)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

To Drobek - stačí takto demontovat prsa motoru kvůli výměně označené mrázpojistky ? (samozřejmě bez stahování řemenice na klice - nechce se mi demontovat oběhové čerpadlo kvůli "šusbakelitu" pod ním) .A jak nejlépe dostat ven starou mrázpojistku. Je lepší "máznout" novou po obvodu epoxidem ? Dík předem za odpovědi.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

No ja nevim, ale pokud je mrazpojistka to "kolecko" co ho je kousek videt napravo nahore na prvni fotce, tak bych rekl, ze je potreba sundat "zadni" plastovy dekl rozvodu a k tomu je zrejme potreba shodit rozvodova kola. Ale to je jen muj prvni odhad z prvnich kuchani motoru 2112.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Petr HC píše:To Drobek - stačí takto demontovat prsa motoru kvůli výměně označené mrázpojistky ? (samozřejmě bez stahování řemenice na klice - nechce se mi demontovat oběhové čerpadlo kvůli "šusbakelitu" pod ním) .A jak nejlépe dostat ven starou mrázpojistku. Je lepší "máznout" novou po obvodu epoxidem ? Dík předem za odpovědi.


puvodni dostala sveho ucelu? Nicmene pistup na vymenu tam teoreticky je - muzu to proverit, kdyz se potkam s Itym. Nicmene na nalisovani pojistky je nejlepsi mit pristup, pokud by se udelal vhodny pripravek s dorazama, pak by zajiste slo implementovat i ve stisnenych prostorech. Pokud bude zajem, omrknem to a klidne se da i zmerit hloubka, pripadne udelat nacrt pro pripravek (tak, aby se vesel pokud bude misto a dotlacil tak jak ma).
Co se epoxidu tyce, tak to nema vyznam, naopak je to navrzeno tak, aby to tesinlo kov na kov (pouze sem se setkal s natrenim stycne plochy zatky barvou). Osobne bych zatku hluboce zmrazil ale to se zeptej nekoho, kdo dela nakladaky nebo traktory...napada mne Marcel, ti traktory maji a zatky urcite resili, alespon skrz vyhrivani bloku co vim.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

JmJ píše: ...je potreba sundat "zadni" plastovy dekl rozvodu a k tomu je zrejme potreba shodit rozvodova kola...

A to se mi právě nechce dělat. Ještě více mi vadí, že by pak muselo ven i oběhové čerpadlo.
Drobek81 píše: ...puvodni dostala sveho ucelu?...

Nikoli - motor mezamrzl, ale po cca 30 kkm začala téct.Je tam špatně vidět,ale tuším, že teče po obvodu.Po vylití chladící emulze a naplnění dešťovou vodou neteče nebo téměř neznatelně.Dolévám dak dvě decky vody na 1000 km.
Ještě uvažuji o možnosti utěsnit to epoxidem plněným kovovým prachem, ale to bych musel nechat motor "viset"za horní úchyt, vyndeat ten spodní, abych zjistil jestli teče po obvodu nebo je prorezlá a pak to evtl. zalepit. Tak ještě dotaz. Lze vymontovat spodní závěs motoru a nechat to tak ? (Aby evtl. zbytky vody vyschly pred lepením). Pokud teče po obvodu, může to být i kaz v litině bloku a pak by ani nová mrázpojistka nepomohla.
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Neviem ale bez poriadneho pristupu to tam asi nedas. ked som to menil na starej lade mal som co robit ono to je totiž predpružene (ta miska je na konci rozšírená) Dost blbo sa to tam naklepavalo koli tomu ze treba uderat na celu plochu aby nedošlo k spriečeniu zadky. A s vymontovanim bol problem vyvrtanie diery a pačenie skrutkovačom...a to bol prfektny pristup k tomu oproti tomu co caka teba.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Petr HC píše:Ještě uvažuji o možnosti utěsnit to epoxidem plněným kovovým prachem, ale to bych musel nechat motor "viset"za horní úchyt, vyndeat ten spodní, abych zjistil jestli teče po obvodu nebo je prorezlá a pak to evtl. zalepit. Tak ještě dotaz. Lze vymontovat spodní závěs motoru a nechat to tak ? (Aby evtl. zbytky vody vyschly pred lepením). Pokud teče po obvodu, může to být i kaz v litině bloku a pak by ani nová mrázpojistka nepomohla.


Vpravo jsou celkem tři závěsy, jeden na kterým motor visí na karoserii, to je ten velkej a pak dvě táhla záchytu reakce "ojnice", jedna je nahoře mezi hlavou a tlumičem a druhá pod alternátorem a je uchycená k příčný trubce před motorem.

Táhla záchytu reakce jde vyndat snadno samostatně, ale hlavní závěs bez např. podložení motoru vyndat nejde, nejjednodušší je hever pod vanu.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Gufero na klice u rozvodů (+ řemen)

Příspěvek od FOMA »

Jen dotaz: neznáte číslo gufera na klice řemenice rozvodovýho kola?
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Gufero na klice u rozvodů (+ řemen)

Příspěvek od JmJ »

FOMA píše:Jen dotaz: neznáte číslo gufera na klice řemenice rozvodovýho kola?

Cislo nevim, rikalo se, ze je stejne jak na samare...
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Gufero na klice u rozvodů (+ řemen)

Příspěvek od zelvotron »

a neznáte někdo číslo gufera a samaře? :mrgreen:

hele a v KND to napsané není?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Gufero na klice u rozvodů (+ řemen)

Příspěvek od Cory »

Neviem, ci to predne neni rovnake ako na klasike
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“