od voxo » ned črc 23, 2017 07:33
Ahojte,
mam zase nove info: vcera som vymontoval a rozobral karb kompletne, elektrickou pumpou som prefukol vsetky dutiny, ktore som nasiel. Vytiahol som aj dyzu volnobehu (oproti EM ventilu) a sroub nastevenia zmesi. Vsetko som vycistil, prefukol. Ako som zmontoval karb spat a nastartoval, ihned som sa dostal do stavu, ze otacky volnobehu kolisali. Az ked som takmer kompletne vyskrutkoval sroub zmesi a nastavil otacky volnobehu, chod sa ustalil.
Nasledne som to isiel otestovat do terenu. 15 km cesta hore kopcom na zahradu prebehla v pohode. Ziaden vacsi problem alebo zakolisanie sa neobjavilo.
Motor vypnuty na 5 minut a islo sa dole (kopec nie je velmi prudky, ale musim ist pomaly, na ceste je vela nerovnosti a kamenov). Motor po par metroch zacne spomalovat a zhasina. Uz je teraz viac menej jasne, ze zasadnou podmienkou je nahnutie auta predkom dolu (hoci mierne). Podla rad Vasatora som teda zastavil, vytiahol som EM ventil a vyhodil ihlu - bez rozdielu. Skusil som packou plynu striekat palivo - tu bol rozdiel, prud bol nesuvisly, s vypadkami. Nasledne som teda odpojil hadicku privodu paliva do karbu a vyvesil ju na kapotu. Skusal som pretocit motor, benzin sa do tej vysky nevytlacil. Odpojil som teda hadicku pri cerpadle a skusal porovnat vystrek priamo z cerpadla pri toceni spustacom a pri rucnom pumpovani. Rozdiel bol docela markantny. Odmontoval som cerpadlo z motora a jednu z dvoch podloziek som dal prec. Teraz bol uz vystrek so spustacom pomerne silny, i ked po namontovani hadicky cerpadlo stale nedokazalo vytlacit beznin hadickou az k vyvesenej kapote.
Po zmontovani to moc nepomohlo. Nakoniec som zase musel zvysit obratky volnobehu asi na 1500 - 2000. Jedine tak som udrzal motor v chode. Zaujimave vsak je, ze ak som vtedy zatocil hoci aj cely sroub zmesi na max, motor stale isiel (hoci po zmontovani motoru mi ocividne zhasinal). Celu cestu domov som si vsimal, ako sa spravaju otacky ked idem dolu kopcom kontra rovina. Je to uplne jasne - dolu kopcom a pri brzdeni (nie vsak v zavislosti od pedala brzdy), teda vzdy tam, kde posobi sila smerom dopredu vozidla sa zmenia otacky z cca 1700 az na 1000, podla intenzity sklonu kopca alebo brzdenia. Na rovine (po vyrovnani auta po brzdeni) sa vratia na vyssie - nastavene. Je teda logicke, ze ak by som nechal nastavene nizsie, uz davno by mi zhasol motor pri kazdom zabrzdeni.
Karburator je typu 2106-1107010. Ked som ho mal dole, vsimol som si plochu, z ktorej sa rozdeluje pritok do valcov. Je mozne, ze pokial je predok auta nizsie ako zadok, prip. pri brzdeni, tecie zmes viac do prednych valcov ako do zadnych? Moze to teda nejako ovplyvnovat otacky? Ako je to pri naklanani auta na strany - vpravo - vlavo?
Rad by som sa opytal aj na vsetky tie hadice, co vedu do karbu. Je tam nejake odsavanie vyparov z klukovej komory a potom su tam dve hadicky (asi 90° uhol medzi nimi). Na inych karboch som si to nevsimol. Ta lava prichadza akoby od rozvodu kurenia - cize chladiaca kvapalina a ta druha ide dolu pod karb, akoby do dutiny, ktora uz ide k valcom. Hadicka tvori take ostre U. Naco toto vlastne sluzi? Potom je tam este hadicka k brzdovemu posilnovacu. Naco to sluzi? Mozu tieto hadice vplyvat na chod motora?
Dik za rady a vysvetlenie.
Pomohlo by keby som kupil komplet novy zostaveny karb? Alebo si myslite, ze by to mohlo byt v niecom inom? Porosinove videa na youtube o problemoch kolisania otacok na volnobehu hovoria, ze problem moze byt maly otvor v EM ventile, a tiez v elektrike. Chlapik tam kludne odpoji kable aj z dvoch valcov za chodu a zisti, ze prakticky motor ide rovnako dalej. Je teda mozne, ze aj toto by mohol byt problem? To som este neskusal.
VAZ 2103, 1978 Yellow express