Ahojte.
Rad by som sa s Vami poradil o mojom probleme. Uz asi dva roky (!) hladam pricinu zaujimaveho javu. Za studena odchadzam z garaze, defacto mozem prejst akukolvek vzdialenost, vsetko bez problemov. Prichadzam na zahradku na kopci. Motor vypnem, stojim nejaky cas (do 30 minut), nastartujem, idem spat (dolu z kopca na volnobeh). Motor je este horuci. Spravidla do par sekund az minut zacne nieco haprovat, motor zrazu straca otacky a zahasina. Po vypnuti ho nie je problem nastartovat ale vzapati ako "chyti" znova zhasina. Nedokazem ho ponechat v chode ziadnym sposobom ani 2 sekundy. Musim skratka pockat (10-15 minut), a pokusat sa znova nahodit. Ak ani po tomto case nenaskoci, skusam rucne cerpadlom napumpovat benzin do karburatora. Motor zrazu zazracne chyti a ide sa bez problemov dalej. Zaujimave je, ze tento figel nefunguje ihned po zhasnuti motoru - vtedy ho neviem rozchodit ziadnym sposobom.
Dalsou zaujimavostou je fakt, ze cim je vonku teplejsie, tym sa to akoby skor stane. Testoval som po mnohych pokusoch o opravu jazdu za chladneho, dajme tomu neskoreho jesenneho pocasia a motor nezhasol ani po x-tom vypnuti. Vsetko sa tvarilo OK. Stane sa to vsak prave vtedy ked to najmenej cakam, spravidla za horuceho letneho pocasia. Takto ma obcas auto nechalo v stychu aj na ceste, kde som motor nevypinal, skratka zrazu motor zhasol a ja som zostal visiet v zapche, na krizovatke a pod. Neviete, co by mohlo byt pricinou?
Teraz strucny vypis toho, co som uz vymenil, opravil (auto bolo dokonca kvoli tejto chybe aj v servise u sukromnika): karburator skontrolovany, vymenene tesnenia komory, trysky vycistene, vymeneny ihlovy ventil, vymenene palivove cerpadlo, hadicka z cerpadla, vymenena palivova nadrz (myslel som, ze je to kvoli plavajucim kuskom niecoho odlupeneho z nadrze), skontrolovane odvetravanie nadrze. V servise zistili, ze ked sa stane, ze motor zrazu zhasne, netecie do motora palivo. Tiez si myslim, ze to moze mat nieco s tym, ale preco?
Tiez je zaujimave, ze "syndrom" sa v drvivej vacsine pripadov spusti po opatovnom nastartovani horuceho motora a pocas jazdy dolu kopcom po hrbolatej polnej ceste (tu islo o tu domnienku, ze nieco z nadrze ucpe nasos paliva, co sa mi po vytiahnuti plavaku a nasosu aj potvrdilo) - ale to nebola hlavna pricina.
Fakt som bezradny. Pred mesiacom som bol na emiske, vsetko bolo OK, dokonca nebolo treba ani nic nastavovat. Motor inak slape za studena a tepla ako svajciarske hodinky.