Bronzové synchrony LADA měla a pokud je mi známo, používají se i dnes, ovšem nikoli všude. Jsou i jiné, například keramické.
Původně se jako originální olejová náplň do převodovek i rozvodovek LADA používal stejný olej, a to TAD-17. Takže je jasné, že tento olej musel být určen pro hypoidní soukolí, ovšem jeho aditivní složky převodovce, resp. jejím synchronům, určitě nevadily.
Nejvhodnější řešení je pro rozvodovku používat API GL-5 (oleje pro hypoidní soukolí), a to v osvědčené viskozitní třídě SAE 85W/140 (případně i SAE 80W/140 či 75W/140 - budou ovšem pravděpodobně dražší).
Do převodovek bych doporučil API GL-4 nebo 4+, viskozita 80W/90, případně klidně 75W/90.
U vozidel desítky let starých se může projevit různé opotřebení, navíc u každého jednoho vozu jiné. Takže co vyhovuje jednomu, nemusí nutně vyhovovat druhému.
Faktem je, že v dobách, kdy se LADA začala vyrábět a vyráběla, nebyly zdaleka tak široké možnosti ve výrobě olejů. Proto původně doporučované oleje jsou dnes dávno přežité a existují vhodnější aplikační možnosti (viz výše).