"stano112"- že motor 21127 má výmenu rozvodov po 180 000km o 21126 zmienka nebola,dokonca motor vesty,má iné označenie ako 21127 až 220 000km.Vie niekto niečo viac?
Tak v origo manuálu je doporučená výmena pri 60 000km, tak by som s viac km neriskoval, a ďalšou vecou je vek remeňa ktorý by nemal byť starší viac ako 6 rokov, ale to je zasa s praxe a iných článkov.
ŠKODA 100/110LS (1971) od 1989 – 2002, RENAULT 21 GTD (1991)od 2002 – 2018, KEEWAY SilverBlade 125EFI od 2014, LADA 2194 CROSS LUX (2017) od 2017, LADA 2112 1,5 GLI (2002) od 2020, , LADA 2194 CROSS LUX (2016) od 2023
"stano112"- že motor 21127 má výmenu rozvodov po 180 000km o 21126 zmienka nebola,dokonca motor vesty,má iné označenie ako 21127 až 220 000km.Vie niekto niečo viac?
Tak v origo manuálu je doporučená výmena pri 60 000km, tak by som s viac km neriskoval, a ďalšou vecou je vek remeňa ktorý by nemal byť starší viac ako 6 rokov, ale to je zasa s praxe a iných článkov.
Origo v servisnej knižke mám 75 000km,ale to je také,že serviska sa mi zdá prevzatá z iných modelov...Belousov tvrdil 120 000km možno 150 000km...ktovie.Keby že je to v 60 000km,tak pri mojom jazdení to stíham ešte v záruke.
"stano112"- Tak v mojom prípade to tak aj vyjde že za 6 rokov zvládnem tých 60 000km + - , dnes to už nie je z kvalitou čo bývalo, tak určite aj rozvodové remene budú ochudobnené, tak bude lepšie sa hrať s rozvodmi pri výmene, ako rozoberať pol motora keby praskol. Inak toto riešia vo veľkom aj Ivani, kde odporúčajú pre častejšiu mestskú prevádzku 8 ventil, ale ten sa sem ani nedováža. A ešte jedna vecička, riešil si druhé poťahy v napr, v identickej čierno-oranžovej farbe aby ladili farbou? Jedná sa mi o to, že je lepšie poťahy vyprať než tepovať a tá oranžová sa bude aj dosť špiniť
ŠKODA 100/110LS (1971) od 1989 – 2002, RENAULT 21 GTD (1991)od 2002 – 2018, KEEWAY SilverBlade 125EFI od 2014, LADA 2194 CROSS LUX (2017) od 2017, LADA 2112 1,5 GLI (2002) od 2020, , LADA 2194 CROSS LUX (2016) od 2023
KRAES píše:"stano112"- Tak v mojom prípade to tak aj vyjde že za 6 rokov zvládnem tých 60 000km + - , dnes to už nie je z kvalitou čo bývalo, tak určite aj rozvodové remene budú ochudobnené, tak bude lepšie sa hrať s rozvodmi pri výmene, ako rozoberať pol motora keby praskol. Inak toto riešia vo veľkom aj Ivani, kde odporúčajú pre častejšiu mestskú prevádzku 8 ventil, ale ten sa sem ani nedováža. A ešte jedna vecička, riešil si druhé poťahy v napr, v identickej čierno-oranžovej farbe aby ladili farbou? Jedná sa mi o to, že je lepšie poťahy vyprať než tepovať a tá oranžová sa bude aj dosť špiniť
Veď s toho roztrhnutia mám aj ja mindráky,na 2112 sa mi rotrhol už dvakrát a zhodne po 30 000km,veľmi príjemné,hlavne keď si 300km od domu...A tieto motory sú už odľahčené a majú iný systém kladiek a napínania,tak ktovie... Poťahy som neriešil,zašpinia sa,tak ich raz za rok v lete vytepujem.Boky a zadok stačí utreť mokrou handrou,sú z koženky.Alebo ak som dobre pozeral,tak sú na zips,takže dáš dole a buď opereš,alebo vyčistíš-neviem či by práčka tú koženku nepoškodila.
Cory píše:A okrem toho aj iny modul zubu, iny remen a inu vodnu pumpu (ma vydrzat 120tis).
Vydíš na vodnú pumpu som zabudol,no a tie moduly zubov sa tiež menia,ale skôr čo som si všimol,tak tam robila problém šponovacia kladka-lámame sa tá šponovacia pružina.Tušim takú kladku máš aj ty na Priore,na 2112 mám ešte ručne šponovanú.