Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Luděk Musil »

Čistá matematika: 2012, 2013, 2014 a 2015 = 4 leta x 12 měsíců (za rok) = 48 měsíců x 5.000 km (měs.) = 240.000 km (čistě matematicky ujeto) + původních 185.000 je takových, ale jak říkám - čistě matematicky, cca 425.000 km. A ty by byly uvěřitelnější :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Chester
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Chester »

A pokud prohodíme devítku s dvojkou... :-)
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Jan Vaníček »

Ono najet 5000km/měs. pravidelně a nejezdit s tím služebně taky něco zabere, pokud pominu fakt, že jen na benzínu by to bylo ca 11tis. nebo ca 6tis v plynu. Já ty kilometry najíždím, byť ne každý měsíc, tak vím, o čem je řeč :D .
Ca.450tis se na Favoritu s původním motorem dá, švagr to takto najezdil, z toho více než 300 na LPG, ale pak už motor moc netahal, olej ale vydržel od výměny do výměny ca 10000. Byl to tedy Forman 12/1992 s řízeným karburátorem, německá verze. H.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Marek »

Ecotronic 781.135E 40kW KAT. Strašná věc.....


Tak já, pokud to propočítám, zhruba kolem 5000 km měsíčně najedu taky. Ovšem v součtu soukromých (Mégane) a služebních (Master L3H2) jízd - v poměru tak fifty-fifty.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Jan Vaníček »

Hrůze to byla, ale kupodivu v tomto autě to nezlobilo. 5tis služebně, případně služebně/soukromě je OK. To dávám v průměru taky, rád se svezu i s některým jiným z našich vozů :) Honza
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Crocodile »

Tak jak jsem naznačoval už dřív v tomto tématu, Felicie kombi z roku 1998 byla vyřazena, nyní u nového majitele, v rámci kamarádů. Místo ní přišlo na denní nasazení vozidlo Škoda Octavia Business 1.8T, rok 2002. Je to samozřejmě benzíňák, naftu moc nemusím, najeto mělo při koupi 244 000 km, teď má 250 000 km. Motor je konstruován a testován v Německu na 600 tisíc km - v té době ještě poctivý motor - navíc od servisáků mám info, že nejspolehlivější benzínový motor ve vozech Škoda. Dnešní motory se už absolutně nemůžou rovnat...a to ani přístupem v motorovém prostoru. Oktávka byla levnější než Felicie - ale to jen díky dohodě u nás na firmě.

Hlavní využití je při cestování do práce, případně ježdění v zimě v soli - pozinkovaná karoserie. Na víkendy od jara samozřejmě plánuju jiná vozidla ;)
Přílohy
DSC05872.JPG
DSC06033.JPG
DSC06034.JPG
DSC06150.JPG
DSC06167.JPG
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od valda1971 »

Koukám klucí z "Made in Russia" přecházíte na koncern..... je to škoda.... :cry:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Jan Vaníček »

Pominu-li Valdovu trefnou poznámku :D , myslím, že dobrá volba. Pokud toto konkrétní auto není vrak, není to špatná volba, motor tahá jak sviňa, pokud jsi zvyklý na nižší výkony, pořiď si zbrojní pas :D :D . My jsme toto měli ve firmě od roku 2000, verze SLX se vším co tam šlo dát (byl to ještě předFL), bylo to v době, kdy jsem ještě neměl svoje vlastní služební ( ale měl svoji vlastní 1,6 74kW combi), tak jsem mohl srovnávat nesrovnatelné, najezdil jsem s tím asi 20tis.. Když se jelo na spotřebu, dalo se okolo 7l, bez koukání na spotřebu 8-9l. Dálnice Německo 220 ( pak spotřeba přes 10l). Bohužel byly poddimenzované brzdy, kroutily se kotouče. To bylo více méně jediné, co odcházelo, jinak pravidelný servis po 15 tis. a těsně před prodejem po dvanácti letech ve firmě ( ze začátku se se najelo za 2 roky 100tis, jeden řidič, pak jsem chvíli jezdil já, pak dalších 7let další řidič a taky ca 100 tis, v 220tis to šlo na půjčování všem a roce 2012 prodej při téměř 300tis už měla tendenci prokluzovat původní spojka. Těsně před prodejem jsem s tím asi 1000 km najel, když bylo moje v servisu, vše fungovalo, jen se začal loupat vrchní lak). Honza
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3255
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Tommel »

Tak když už i Martin tady napsal, tak napišu taky. Na ježdění do práce mám Octavii 1,8Turbo akorát ve verzi 4x4 a najeto mam o 200tkm víc jak Martin :lol: Spotřeba se pohybuje v rozmezi 7-12l dle stylu jízdy. Díky 4x4 je kufr o "něco" menší, ale víceprvková zadní náprava je zase velké plus :twisted:
Přílohy
predek.jpg
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Crocodile »

valda1971 píše:Koukám klucí z "Made in Russia" přecházíte na koncern..... je to škoda.... :cry:


Za pěknýho počasí jezdím UAZama nebo Nivama, navíc původní projekt Made in Russia už ukončujeme a začínáme pomalu nové projekty....všeho do času. :)
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od vodis »

Tommel: Za tu barvu palec nahoru! :-)
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Jan Vaníček »

V téhle modré jsem měl právě svoji první Octávii, a za mě to byla nejhezčí barva, kterou jsem kdy na autě měl. Jen se hůř chytala na opravu, málo kdo ji uměl namíchat. Vůbec to bylo auto, které jsem měl nejradši, protože mělo origo tovární šíbr ( ačkoliv, když ho jedno má žena přes noc na zahradě zapomněla zavřít a půlku noci propršelo ... ). Honza
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Luděk Musil »

Jan Vaníček píše:... mělo origo tovární šíbr ( ačkoliv, když ho jedno má žena přes noc na zahradě zapomněla zavřít a půlku noci propršelo ... ). Honza
Jsem někde slyšel, že folcvágny a škodoule jsou nepropustný :scratch: . Týkalo se to i této oktávy :?: Byl tam ráno rybník? :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Jan Vaníček »

"Nepropustný" bohužel byl. Bylo tam asi 5cm vody. Protože jsem to auto měl rád a nestálo pětikačku, tak jsem rozdělával a sušil celý interiér včetně koberce, naštěsí nabylo zasaženo nic od "elektriky". Zase to alespoň tehdy po třech letech provozu bylo pěkně vyčištěné :). Jo a s manželkou jsme stále, byť to byl zatím asi nejkritičtější okamžik v našem téměř dvacetiletém soužití :). Honza
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3255
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Tommel »

Abych to tady trochu oživil, tak konečně mám zajetou Oktávku, už se nemusím bát tomu naložit :mrgreen:
Přílohy
tacho.jpg
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“