Oltcit - odvézt/neodvézt

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Luděk Musil »

250 - 300 nebo tak nějak vod kusu. S přípravou o cca 50 dražší.
Nezaručená informace. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Vašátor »

Já vozím na komaxit do Troubska, www.dobos.cz, cena disku cca 350kč (přivezu starý disk, za týden odvezu nový, veškerou přípravu si udělají). U disků nechávám zatmelit spoj u ráfku, aby tam komax nebublal = + cca 20kč.
Pokud budeš chtít disky lakovat, vyjde to minimálně na dvojnásobek.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

U komaxu je ale životnost a odolnost dostatečná, je to tak?
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Vašátor »

Někdo ho chválí, někdo na něj nadává. Komaxit, aneb prášková barva, je barva nanášená elektrostaticky a vypalovaná v peci. Komax je tvrdý, rád se štípe, letící ostrý kamínek jej tedy odštípne. Klasickou barvu ovšem také. Důležité je při přebrání disky řádně zkontrolovat, pokud bude někde barvy málo, začne disk brzy podrezat - málo barvy u komaxu se projeví drobnými dolíčky v barvě, které sahají až na holý plech.
Pokud chceš disky mít udělané opravdu kvalitně, nejlepší je je nechat opískovat, pozinkovat a až poté lakovat. Nicméně to už jsme někde jinde finančně. Je to prostě o penězích.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Jimmi »

Já to řešil u Corolly taky opískováním, ale i když ta firma práškovou barvu nabízela, rovnou mě varovali, ať to nedělám, že to prostě při určité úrovni koroze dělá bubliny.
Tak jsem to vzal Alkytonem, nejprve penetrací, pak stříbrným odstínem. Je to trochu tmavší než běžné stříbrné odstíny na ráfky, ale jen o chlup.
Výhoda téhle barvy je, že je silně tixotropní a ani zblízka není poznat, že to je štětkou. A zimu to přežilo naprosto bez úhony.
Ještě jsem předtím vnitřní stranu okrajů ráfků, pod pneumatikou, vzal hliníkovým sprejem. Ale spíš pro jistotu, aby to nepodrezlo. Přeci jen bezdušovka musí těsnit.
Přílohy
20120126_162101.jpg
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Na obrázku to vypadá hezky, že je to štětkolak bych nepoznal...

Takže jako základ tohle:
Penetrátor na rez
A jako vršek:
Barva Alkyton

Chtěl bych nějaký podobný odstín, jako měl Oltcit na kolech originálně. A to je právě tmavší stříbrná metla. Co to prosím máš za odstín RAL?

Snažím se nějak vyzjistit, co bude nejlepší volba. Jestli pískování+komaxit nebo pískování+nátěr...
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Vašátor »

Pokud opravdu přemýšlíš nad kvalitou a jsi ochoten do toho dát peníze, volil bych: opískování - zinkování - lakování (komaxit či klasické lakování). Já nechávám disky u veteránů většinou pouze pískovat + komax, načež při veteránském provozu není žádný problém. Na svém autě je mám takto udělané cca 8let a přes 30 000km, načež stále vypadají skvěle. Jenže auto nevidí zimu.
Pokud necháš disky pískovat, penetrátor koroze není potřeba - na správně opískovaných discích žádnou korozi nenajdeš. A pokud chceš mít opravdu jistotu, je ještě možnost chemického stažení barvy a následné opískování koroze 8)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Já je též neplánuji do zimy, za rok bude malý nájezd tak do 5tis. km. Když disky nechám opískovat + komax, vyjde to kolem 1500. Když je jen opískuju a potom natřu, vyjde to o pár korun levněji.
Opískování + zinkování + lakování = astronomická cena :D

Takže asi zkusím písek + komax :wink:
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Jimmi »

3enit píše:Na obrázku to vypadá hezky, že je to štětkolak bych nepoznal...
A věř tomu, že ani okem. Což mne samotného překvapilo.
Pravda je, že kromě toho, že jsem docela šikovný :mrgreen: jsem používal otočnou podložku a využil postup, který je v návodu. Tedy po natření tak dlouho projíždět nenamočenou štětkou, až všechny kocoury zmizí. Což se i stalo.
Penetrátor jsem použil hlavně pro zvětšení tloušťky vrstvy.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
sevaman
Příspěvky: 81
Registrován: sob zář 14, 2013 10:19
Bydliště: Zlín

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od sevaman »

za mě komaxit ne. Dovezl jsem si kdysi kola z komaxu, nechtě jsem do jednoho klepl klíčem při nasazování a kus se hned odštípl. Jak je výše napsané to stejné umí i kamínek, no prostě po pár tisících km už nevypadaly uplně dobře...
Co na tom bylo dobré, tak že i takový ten zapečený prach z desek šel dolů velmi snadno.
BA3 2101- r.v. 1976
BA3 2101- r.v. 1977
Škoda 105L ---> 130L r.v.1985
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Tak kola jsem nechal opískovat, nazinkovat a na to PUR barvu. Z dálky to vypadá dobře, jinak je ve spoji ráfek/střed ,,bordel"... :roll:

Po malém servisu (výměna rozvodových řemenů a kladek, nastavení ventilových vůli, výměna oleje a olej. filtru, zalepení předních světlometů /zatékala do nich voda/, opravě alternátoru /výměna pomocných usm. diod/ + nový řemen alt., namazání uložení volantu /teď chodí jako ,,s posilovačem :mrgreen: "/), jsem vyrazil na 3. sraz socialistických vozidel v Hnačově. Celá cesta proběhla bez ztráty kytičky, i když jsem nějaké náhradní díly ,,pro jistotu" měl s sebou :)
Celkově najeto cca 700Km s průměrnou spotřebou 7L/100Km :shock:
Sraz byl vydařený, můj Oltcit tam byl jediný (z celkového počtu vozidel 570) a počasí taky celkem vyšlo :) A domů jsem odjížděl s hromadou náhradních dílů a skoro kompletní plechařinou :mrgreen: Opravdu žasnu, co se do toho auta všechno vleze, bylo zaskládáno až po strop a zadní sedačky složeny :mrgreen:

A v pátek hurá do Rakous :)
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od BeerRudolf »

Dobře Ty :wink:
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Letošní dovolená na chatě v Tatrách, celkem najeto lehce přes 1200km, průměrná spotřeba 6,97L/100Km :mrgreen: :mrgreen: Olda se trochu přehříval, podle teploměru oleje (budík+čidlo Lada 2106), se teplota občas vyšplhala ke 120°C :| Takže motor byl o něco hlučnější a při vyřazení ,,chcípal". Jiné závady nebyly.

Ta montážní jáma byla jedna z variant cesty k ,,naší" chatě. Pro jistotu jsem ji zkusil jen jednou :mrgreen:
Přílohy
IMG_3251.JPG
IMG_3246.JPG
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Vašátor »

No pěkné :mrgreen: (ta jáma)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Zajímal by mě názor zdejších odborníků na úpravu výfukových svodů. Fotografie viz níže.
Svody jsou vevnitř rozděleny přepážkou, tedy každý válec má svou ,,cestičku". Dostaly se mi ale do rukou svody, které mají tuto přepážku vykuchanou, aby byl umožněn lepší průchod plynům a tím snad i vyšší výkon.
Je to hloupost nebo je to možné? Nemůže tlak z jednoho válce působit negativně na vedlejší válec/výfukový ventil?

Aby se to nějak nehádalo...

Děkuji za případné odpovědi :wink:
Přílohy
svody.jpg
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“