partX: Brzdy

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od corsair »

Už ich mám doma, tie valčeky. Nasiel som na krabici napisane "self regulation - SAMARA" a zigulacke číslo 2105-3502040 4959, diam 20.64

Budú? Samostavne?

Funkcia hledat pomohla zistiť.
Už len namontovat
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7210
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od valda1971 »

Dle čísla a určení by měla být samostavná.
Bez samostavu je poznáš (zvlášť nová), že si s válečky můžeš jen tak v ruce posouvat sem-tam.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od corsair »

Ešte taká otázka, to na ladach (01/02) takto originál chodí pedál? Oblozenie mám nové (10-15tis) buben sústružený, robí to od začiatku.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ne, jedničky mají na štítu vymezovací excentry. Pedál jim pokud nemají závadu chodí normálně a co jsem jel s jedničkou bez posilovače tak to ani nebyla nějaká moc velká tragédie.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od corsair »

Dúfam, že to pomôže, tie valčeky. Keďže som nedal na fórum ani na odporučenie predajcu a namiesto TRW kúpil BREMBO.
Fotky by zaujímali niekoho?
Obrázek
Obrázek
Obrázek

http://imgWorld.cz/IeIvDAFZb5.jpg
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10493
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od Luděk Musil »

Já mám na veteránovi naštelovaný excentry tak, že mi brzdy chodí a brzdí už na pátým milimetru.
Stačí se dotknout pedálu a už "jdou". A pedál mám tvrdej už po centimetru. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od Majo »

Brembo si kupil velmi dobre. Je to jedna z top znaciek na brzdy. Ale ani TRW nejak extra nezaostava, hlavne nech to nie je nejaka cina....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od corsair »

Keď nahodím dám vedieť. Zatial nato neni čas ani chuť.

Bude mať význam vymeniť bubny? Tieto sú sice osústružené ale či už sú za zenitom iba boh vie. Aká je priemerná výdrž bubnou z r. 1986, nevie niekto? Vôbec som nepozeral na max. priemer, len aby nebola ovalita. Teraz čítam v knižke, že max je 251mm
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od corsair »

Čítal som kdesi o spôsobe plnenia brzdového okruhu "opačně" od odvzdušňovacieho šróbu motorčekom z ostrekovačov. Skúšal to už niekto alebo budem prvý?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ano, prvy. Proc to neudelat jednoduse kdyz to de slozite, ze? 8)
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od corsair »

No. Tak ale okruh brzd už netreba odvzdušniť potom. Aspoň v tom vidím zjednodušenie. Aj keď odvzdušňovanie je tiež záležitost pár minút...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od Cory »

Nesuhlasim,to moze fungovat tak na spojke, kde je len jedna nerozvetvena trubka. Pri brzdach by si.musel tlacit do vsetkych 4 odvzdusnovakov naraz. To uz je jednoduchsie to liat spredu a mat upravene viecko nadrzky s ventilom z duse a tlakovat to kompresorom. Takto to robim,ked nemam pomocnika pri odvzdusnovani.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10493
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od Luděk Musil »

Když jsem naposled měnil kapalinu - tak to šlo i bez kompresoru. Pravda - trvalo to déle, ale šlo to.
Jen člověk musí dávat pozor a neustále dolévat do nádobky, jinak je to Sisyfovská práce :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od Vašátor »

Zkoušel jsem mnoho způsobů jak odvzdušnit brzdy a nejlepší a nejjednodušší je ten prastarý ... jeden šlape, druhý odvzdušňuje. Tlakování doplňovací nádobky je také celkem rozumné, nicméně musí se správně nastavit tlak. Při vysokém tlaku se brzdová kapalina napění, při nízkém zase nevyjde všechen vzduch.

Odvzdušňování zezadu, pomocí podtlaku, či plnění zezadu by fungovalo v případě, kdyby povolený odvzdušňovací šroub v závitu těsnil. Jenže on v závitu netěsní ... takže to prostě fungovat nebude.

Než vymýšlet nové způsoby, doporučuju poprosit někoho v okolí aby si sednul do auta a plynule šlapal na pedál brzdy. Padne minimum kapaliny a jde to rychle. Bohužel ani to jednoduché šlapání na pedál není tak jednoduché, jak vypadá. Pokud bude onen člověk šlapat rychle, kapalinu napění a je to k prdu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: partX: Brzdy

Příspěvek od Roman »

"Odvzdušňování zezadu, pomocí podtlaku, či plnění zezadu by fungovalo v případě, kdyby povolený odvzdušňovací šroub v závitu těsnil. Jenže on v závitu netěsní ... takže to prostě fungovat nebude."

Funguje, ale chce to na odvzdusnovak namotat par zavitov teflonovej instalaterskej pasky. Robil som tak Sharana po vymene zadnych brzdicov. Podtlak som robil chladnickovym kompresorom cez zavaraci pohar (aby kvapalina nesla do komresora).
Roman
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“