Jdeme do nového
Moderátor: Moderátoři
Re: Jdeme do nového
No to nevím. Ale vzhledem k tomu, že jezdím na maximech dovolených limitů, dá se to odhadnout. Prostě klidná jízda tak, abych nezdržoval a přitom ušetřil. Myslím, že každá jedna jízda mi trvala maličko přes dvě hodiny.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
ja kdyz jedu s dieselem po dalnici konstantne 130km/h, spotreba je asi 4,5 az 5l na sto (zalezi na rocnim obdobi, odkud fouka, jak jsem nalozeny atd). pri klidne jizde do 110km/h jde spotreba na 3,8-3,9l. jenze vetsinou jezdim pres 160km/h a to uz jsem na 5,4 az 5,8l. takze spotreba 4,36l je pekna, ale pri klidne jizde u dieselu docela standard. tedy opravdu bez presnejsi definice rychlosti ta hodnota moc nerekne, specialne na dalnici kazdych 10km/h navic dela dost velky rozdil ve spotrebe.
Tobe to ukazuje spotrebu v setinach?
Tobe to ukazuje spotrebu v setinach?
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Jdeme do nového
Ne, v desetinách. Ale podle ujeté vzdálenosti a spotřebovaného paliva to lze dopočítat na setiny. Sice je to asi o ničem, ale lze to.
Přesnější definice rychlosti je dána - nepřekračuji rychlost a jezdím (pokud možno) na maximech rychlostních limitů. To jsem ostatně už psal. Takže pokud je někde maximální rychlost 90, jedu GPS 90. Pokud je 130, jedu GPS 130.
Přesnější definice rychlosti je dána - nepřekračuji rychlost a jezdím (pokud možno) na maximech rychlostních limitů. To jsem ostatně už psal. Takže pokud je někde maximální rychlost 90, jedu GPS 90. Pokud je 130, jedu GPS 130.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
mate vy problemy, take mikrorozdiely Ked jazdim baworakom po meste, tak niekde pod 20, po okreskach okolo 12 a na dialnici nieco tesne cez 7 a vzdy sa tesim, ze to jazdi na dovolenky zadara
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Jdeme do nového
Jen tak mezi řečí: Prodávám Galaxy. Rozhodli jsme se, že nemá cenu mít tak velké auto na dojíždění do práce. Na to mi stačí něco malinkého.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Jdeme do nového
Asi víš co děláš, ale pokud to Galaxy je v rámci svého stáří v dobrém stavu, nedával bych ho pryč. Auto máš vypiplané, za ty drobný, co za to dostaneš nic moc slušného malého nekoupíš a stejně do toho budeš vrážet. A o moc úspornější to stejně nebude. Samozřejmě pokud nebudeš používat toho Matize.
Mluvím ze zkušenosti, kdy jsem se chtěl taky zbavit "velkýho" auta a koupit manželce menší, ale po propočítání všeho a hlavně té nejistoty, co se může v levné ojetině skrývat za trabl jsem to vzdal a jsem tomu rád. To velké se občas hodí i na převozy různých věcí bez vozíku . H
Mluvím ze zkušenosti, kdy jsem se chtěl taky zbavit "velkýho" auta a koupit manželce menší, ale po propočítání všeho a hlavně té nejistoty, co se může v levné ojetině skrývat za trabl jsem to vzdal a jsem tomu rád. To velké se občas hodí i na převozy různých věcí bez vozíku . H
Re: Jdeme do nového
Take si mysli, ze stare auto se vyplati prodat jen tehdy, pokud je vylozene prebytecne, nebo pokud uz je to fakt prodej do srotu na dily. Pokud se aspon rozumne v rodine uzije, pak je auto snad temer vzdy lepsi dojezdit do mrte.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Jdeme do nového
Já Markovi celkem rozumím. Psal, že Galaxy už není tak spolehlivá jak bývala a po těch extempore, co píše na diesel foru se prodeji moc nedivím. Důležité je mít auto spolehlivé. Pokud není, co s ním...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
řekl bych, že Marek uvažuje cca takto:
- Galax pryč
- Rendlík manželce
- Mates sobě
s tím, že:
-Galax potřeba není a větší věci v pohodě odveze Rendlík
- Mates na lítačky kolem komína, převozu z místa A do místa B a na dopravu do práce bohatě stačí a mouchy/chybičky jsou vychytaný
L.
- Galax pryč
- Rendlík manželce
- Mates sobě
s tím, že:
-Galax potřeba není a větší věci v pohodě odveze Rendlík
- Mates na lítačky kolem komína, převozu z místa A do místa B a na dopravu do práce bohatě stačí a mouchy/chybičky jsou vychytaný
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Jdeme do nového
jj, pokud auto prebyva, pak pryc s nim. Jak auto stoji a hnije, je k nicemu.Luděk Musil píše:řekl bych, že Marek uvažuje cca takto:
- Galax pryč
- Rendlík manželce
- Mates sobě
s tím, že:
-Galax potřeba není a větší věci v pohodě odveze Rendlík
- Mates na lítačky kolem komína, převozu z místa A do místa B a na dopravu do práce bohatě stačí a mouchy/chybičky jsou vychytaný
L.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Jdeme do nového
Jste trochu na správné cestě, trochu mimo mísu. Věc se má takto:
Galaxy není vyloženě nespolehlivé. Na ty kilometry, co má najeto, a roky provozu je to naprosto v pořádku. Že tu a tam někde praskne trubka nebo netěsní těsnění, je po téměř 400 tisících km asi normální. Motor je skvělý, podvozek, brzdy, řízení na 100%. Tam není vůbec žádný problém, spíš naopak je vše v super stavu. Pravý důvod prodeje je jiný.
Auto potřebuje čím dál větší péči, protože jede 18.sezonu a zejména díly karoserie se začínají ozývat. Já při své časově náročné práci nemám čas ani na základní údržbu, natož na mnohahodinové opravy karoserie (které jsou stejně jen na chvíli, protože tento boj nelze vyhrát). Je třeba vyměnit páté dveře a prahy, to je hodně chycené a opravovat to pořád dokola nemá cenu, chce to radikální řez. Další věcí jsou třeba brzdové trubky, za které už mě na STK nechtěl pustit. Já nemám čas a možná už ani sílu a chuť to řešit.
Galaxy nepotřebujeme. Velké děti s námi skoro nikam nejezdí, jsou dospělé a žijí si po svém. Takže je nás maximálně pět, a i to je dost výjimečný případ, protože za svými dětmi na Sokolovsko jezdím v drtivé většině případů sám, nebo s malou. Žena skoro vůbec, tak dvakrát do roka možná. Takže mít doma autobus je pro nás zbytečné. A na to, aby mě vozil do práce, je to ještě zbytečnější, na to mi stačí auto mnohem menší.
O vůz projevil velký zájem člověk, kterého vzdáleně znám. Má Alhambru se stejným motorem a stejného roku výroby, a protože je s ní velmi spokojen, chce druhý takový vůz. Podotýkám, že moje Galaxy je po technické stránce i designové stránce na tom lépe, než ta jeho Alhambra. Dohodli jsme se včera večer, že auto koupí. Protože na to nespěchá, domluvili jsme se na prodeji až ke konci prázdnin. O autě jsem mu řekl vše, nic jsem nezatajil. Se stavem auta je seznámen a nemá s tím problém. Je kutil, spoustu věcí si doladí, stejně jako na té Alhambře. Jakmile vyřeším níže popsaný problém, uskutečníme prodej Galaxy.
A teď jednoduchý nástřel, jak to celé dál vidím......
Matiz nepřipadá v úvahu. Toho si zamilovala naše nejstarší dcera, která jej prakticky výhradně užívá. Náklady na provoz si hradí sama, od nového roku na ni převedu i povinné ručení. Takže tudy cesta nevede.
Žena mi řekla, že pokud prodám Galaxy, chce, abych pořídil slušný vůz (takže můj argument, že otlučená Felda za deset tisíc mě do práce doveze, byl smeten se stolu). Ale napadla mě zajímavá myšlenka, kterou bych mohl zabít několik much jedním plácnutím. Napadlo mě, že koupím ještě jedno Mégane. Stejné, se stejným motorem, třeba ne Grandtour, ale krátkou verzi. Proč to chci udělat?
Inu proto:
1. Potřebuju auto - spolehlivější, modernější, úspornější a novější než Galaxy
2. Mégane nám maximálně vyhovuje; už dlouho se mi s žádným autem nejezdilo tak příjemně, moje paní je úplně v jiříkově vidění
3. Nemusel bych řešit tu prokletou přestavbu na M1, protože bych s tím současným Mégane jezdil já (mně je jedno, jestli to má korbu na písek nebo sedačky ), zatímco moje paní by měla "nový" Mégane jako osobák a tudíž jej může psát na cesťáky v práci. Tím bych ušetřil minimálně šest týdnů peripetií s úřady a sedm až osm tisíc korun (které radši využiju pro koupi auta, než je cpát ouřadům).
4. Mít doma dva naprosto stejné vozy se stejnými agregáty je v mnoha ohledech výhodné. Třeba pokud se objeví na jednom z nich nějaká závada, mohu druhý vůz použít jako zdroj dílů k odhalení závady.
5. Pokud bych i nadále najezdil ročně 20-25.000 km jako doposud, ušetřím na naftě oproti Galaxy 10-12 tisíc korun každý rok. Je tu reálný rozdíl cca 2 litrů ušetřeného paliva na 100 km (6,5 vs. 4,5 litru), což násobeno cenou za litr a kilometrovým nájezdem skutečně hodí zajímavou úsporu. Takže se dá říci, že za šest až sedm let provozu se auto tímto způsobem zaplatí. Mojí paní se její auto zaplatí provozem pro firmu. Jen za červen na cesťácích dostala přes devět tisíc korun.
Co si o téhle šílenosti myslíte? Mám to večer přednést ženě, nebo na to radši zapomenout?
Galaxy není vyloženě nespolehlivé. Na ty kilometry, co má najeto, a roky provozu je to naprosto v pořádku. Že tu a tam někde praskne trubka nebo netěsní těsnění, je po téměř 400 tisících km asi normální. Motor je skvělý, podvozek, brzdy, řízení na 100%. Tam není vůbec žádný problém, spíš naopak je vše v super stavu. Pravý důvod prodeje je jiný.
Auto potřebuje čím dál větší péči, protože jede 18.sezonu a zejména díly karoserie se začínají ozývat. Já při své časově náročné práci nemám čas ani na základní údržbu, natož na mnohahodinové opravy karoserie (které jsou stejně jen na chvíli, protože tento boj nelze vyhrát). Je třeba vyměnit páté dveře a prahy, to je hodně chycené a opravovat to pořád dokola nemá cenu, chce to radikální řez. Další věcí jsou třeba brzdové trubky, za které už mě na STK nechtěl pustit. Já nemám čas a možná už ani sílu a chuť to řešit.
Galaxy nepotřebujeme. Velké děti s námi skoro nikam nejezdí, jsou dospělé a žijí si po svém. Takže je nás maximálně pět, a i to je dost výjimečný případ, protože za svými dětmi na Sokolovsko jezdím v drtivé většině případů sám, nebo s malou. Žena skoro vůbec, tak dvakrát do roka možná. Takže mít doma autobus je pro nás zbytečné. A na to, aby mě vozil do práce, je to ještě zbytečnější, na to mi stačí auto mnohem menší.
O vůz projevil velký zájem člověk, kterého vzdáleně znám. Má Alhambru se stejným motorem a stejného roku výroby, a protože je s ní velmi spokojen, chce druhý takový vůz. Podotýkám, že moje Galaxy je po technické stránce i designové stránce na tom lépe, než ta jeho Alhambra. Dohodli jsme se včera večer, že auto koupí. Protože na to nespěchá, domluvili jsme se na prodeji až ke konci prázdnin. O autě jsem mu řekl vše, nic jsem nezatajil. Se stavem auta je seznámen a nemá s tím problém. Je kutil, spoustu věcí si doladí, stejně jako na té Alhambře. Jakmile vyřeším níže popsaný problém, uskutečníme prodej Galaxy.
A teď jednoduchý nástřel, jak to celé dál vidím......
Matiz nepřipadá v úvahu. Toho si zamilovala naše nejstarší dcera, která jej prakticky výhradně užívá. Náklady na provoz si hradí sama, od nového roku na ni převedu i povinné ručení. Takže tudy cesta nevede.
Žena mi řekla, že pokud prodám Galaxy, chce, abych pořídil slušný vůz (takže můj argument, že otlučená Felda za deset tisíc mě do práce doveze, byl smeten se stolu). Ale napadla mě zajímavá myšlenka, kterou bych mohl zabít několik much jedním plácnutím. Napadlo mě, že koupím ještě jedno Mégane. Stejné, se stejným motorem, třeba ne Grandtour, ale krátkou verzi. Proč to chci udělat?
Inu proto:
1. Potřebuju auto - spolehlivější, modernější, úspornější a novější než Galaxy
2. Mégane nám maximálně vyhovuje; už dlouho se mi s žádným autem nejezdilo tak příjemně, moje paní je úplně v jiříkově vidění
3. Nemusel bych řešit tu prokletou přestavbu na M1, protože bych s tím současným Mégane jezdil já (mně je jedno, jestli to má korbu na písek nebo sedačky ), zatímco moje paní by měla "nový" Mégane jako osobák a tudíž jej může psát na cesťáky v práci. Tím bych ušetřil minimálně šest týdnů peripetií s úřady a sedm až osm tisíc korun (které radši využiju pro koupi auta, než je cpát ouřadům).
4. Mít doma dva naprosto stejné vozy se stejnými agregáty je v mnoha ohledech výhodné. Třeba pokud se objeví na jednom z nich nějaká závada, mohu druhý vůz použít jako zdroj dílů k odhalení závady.
5. Pokud bych i nadále najezdil ročně 20-25.000 km jako doposud, ušetřím na naftě oproti Galaxy 10-12 tisíc korun každý rok. Je tu reálný rozdíl cca 2 litrů ušetřeného paliva na 100 km (6,5 vs. 4,5 litru), což násobeno cenou za litr a kilometrovým nájezdem skutečně hodí zajímavou úsporu. Takže se dá říci, že za šest až sedm let provozu se auto tímto způsobem zaplatí. Mojí paní se její auto zaplatí provozem pro firmu. Jen za červen na cesťácích dostala přes devět tisíc korun.
Co si o téhle šílenosti myslíte? Mám to večer přednést ženě, nebo na to radši zapomenout?
Naposledy upravil(a) Marek dne stř črc 20, 2016 16:54, celkem upraveno 4 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
V zasade se ti stejnym vozovym parkem zjednodusi zakladni starost o auta. Kdyz si sesyncnes vymeny oleje a filtru, tak objednas jednou na jednom eshopu za jedno postovne pro dve auta. Jak si psal, jde menit dily a tim levne diagnostikovat zavady a to hlavne ty mrchy, ktere se projevuji treba az po delsi jizde a jen nekdy. Co se na jednom aute naucis, to na druhem jako kdyz najdes. A clovek v nasem veku uz si fakt nepamatuje, jak pred 3 lety menil ty brzdy a co tam bylo za past nebo figl. Takhle budes menit co 1,5 roku a to si budes pamatovat lip .
Ja to jako zasadni blbost nevidim. Za predpokladu, ze se na tom soucasnem jeste neprojevi nejaka <> hruza. Dal bych tomu jeste cas
Ja to jako zasadni blbost nevidim. Za predpokladu, ze se na tom soucasnem jeste neprojevi nejaka <> hruza. Dal bych tomu jeste cas
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Jdeme do nového
Moc času nemám, maximálně tak do konce prázdnin. Ten zájemce mi sice čestným slovem chlapa přislíbil, že mi s prodejem Galaxy klidně počká i déle, že fakt nespěchá, ale chce ho. Nicméně já bych to chtěl nejdéle do konce prázdnin vyřešit.
Napadlo mě toto: Jak jsme se tu bavili o těch "rizikových" ojničních šálách na 1,5dCi, tak mám takovou vizi: Rozvody na tom motoru mají výměnný interval 160.000 km nebo 6 let. Vzhledem k tomu, že dřív přijde těch 6 let, napadlo mě, že bych společně s rozvodovým řemenem vždycky udělal i ojniční šály. Je to 400 Kč navíc a cca tři hodiny práce. A nemůže mě to překvapit. Navíc si myslím, že mě to stejně čeká maximálně jednou na každém motoru. Rozhodně nechci dojít do stavu jako u Galaxy, že mám skoro dvě dekády staré auto před smrtí a zbavuju se ho za pakatel. Plánujeme, že bychom si to nechali tak max. 5 let, aby to bylo ještě relativně slušně prodejné.
Nic jiného se na těch motorech nekazí.
Já se toho tak nějak nebojím......
Stejně - teď mi tak vytanula myšlenka. V roce 1997 jsem kupoval 20 let starého žigulíka (toho modrého, co jsem měl) za 40.000 Kč. Přitom cena nového vozu v roce 1977 byla 76.000 Kč. Takže po 20 letech jsem za něj dal víc jak půlku jeho ceny. Dnes prodávám velkoprostorové a špičkově vybavené MPV Ford Galaxy, které nemá ještě ani 18 let, za 4,5% ceny nového vozu. Není to paradox?
Napadlo mě toto: Jak jsme se tu bavili o těch "rizikových" ojničních šálách na 1,5dCi, tak mám takovou vizi: Rozvody na tom motoru mají výměnný interval 160.000 km nebo 6 let. Vzhledem k tomu, že dřív přijde těch 6 let, napadlo mě, že bych společně s rozvodovým řemenem vždycky udělal i ojniční šály. Je to 400 Kč navíc a cca tři hodiny práce. A nemůže mě to překvapit. Navíc si myslím, že mě to stejně čeká maximálně jednou na každém motoru. Rozhodně nechci dojít do stavu jako u Galaxy, že mám skoro dvě dekády staré auto před smrtí a zbavuju se ho za pakatel. Plánujeme, že bychom si to nechali tak max. 5 let, aby to bylo ještě relativně slušně prodejné.
Nic jiného se na těch motorech nekazí.
Já se toho tak nějak nebojím......
Stejně - teď mi tak vytanula myšlenka. V roce 1997 jsem kupoval 20 let starého žigulíka (toho modrého, co jsem měl) za 40.000 Kč. Přitom cena nového vozu v roce 1977 byla 76.000 Kč. Takže po 20 letech jsem za něj dal víc jak půlku jeho ceny. Dnes prodávám velkoprostorové a špičkově vybavené MPV Ford Galaxy, které nemá ještě ani 18 let, za 4,5% ceny nového vozu. Není to paradox?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Na druhou stranu platy v 70. letech byly trochu jiné než v 90. letech, stejně tak hodnota peněz Kč vs. Kčs....ale i tak ten žigulík měl po 20 letech rozhodně větší hodnotu než ta Galaxy
Mít víc aut stejného typu je praktická věc, mám 3x 21044 1700 a je to docela praktická věc. Takže za sebe taky doporučuju 2 auta stejnýho typu.
Mít víc aut stejného typu je praktická věc, mám 3x 21044 1700 a je to docela praktická věc. Takže za sebe taky doporučuju 2 auta stejnýho typu.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Jdeme do nového
Jó, ceny aut se změnily, před revolucí si pěknou ojetinu prodal i za víc, než nové.
Mít ve vozovém parku stejné vozy je velká výhoda, s tím jen souhlasím ! A navíc by Ti odpadly všechny ty peripetie a zbytečné finance se změnou "typu" auta.
Mít ve vozovém parku stejné vozy je velká výhoda, s tím jen souhlasím ! A navíc by Ti odpadly všechny ty peripetie a zbytečné finance se změnou "typu" auta.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012