Honzova 2103 a 2107
Moderátor: Moderátoři
Re: Honzova 2103
Parkuji, parkuji... A ted jsem tam menil i hlavni brzdovy valec, budu menit stahovacku okna a palivomer v nadrzi... Jezdis kolem?
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Honzova 2103
To auto praští do očí, a ta samolepka na boku je supr. Jezdim kolem, páč dilnu mame defakto za rohem
LADA 1500S
ostatní bezedné pokladničky
-škoda Rapid 135RiC+ R136prodáno
-BMW E30 324D + 320iCabrio
-VW T4 Caravelle-holka po GO na vše
-Honda XRV750 "Africa"
ostatní bezedné pokladničky
-škoda Rapid 135RiC+ R136prodáno
-BMW E30 324D + 320iCabrio
-VW T4 Caravelle-holka po GO na vše
-Honda XRV750 "Africa"
Re: Honzova 2103
Aha, tak to muzem hodit rec...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Honzova 2103
applik píše:To auto praští do očí, a ta samolepka na boku je supr. Jezdim kolem, páč dilnu mame defakto za rohem
A já tušim kde, Kopr tě prásknul a asi tak 70 metrů od vás jsem bydlel
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Re: Honzova 2103
Ja tam zase pro zmenu docasne bydlim...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Honzova 2103
Přesně tak, v bejvalym výzkumáku, jinak to čelo mam i s tim plechem za naraznikem
LADA 1500S
ostatní bezedné pokladničky
-škoda Rapid 135RiC+ R136prodáno
-BMW E30 324D + 320iCabrio
-VW T4 Caravelle-holka po GO na vše
-Honda XRV750 "Africa"
ostatní bezedné pokladničky
-škoda Rapid 135RiC+ R136prodáno
-BMW E30 324D + 320iCabrio
-VW T4 Caravelle-holka po GO na vše
-Honda XRV750 "Africa"
Re: Honzova 2103
Tak mi auto lítá na bezkontakt úplně skvěle. To jsem na 2103 ještě nezažil. Ne že by to snad jelo nějak výrazně líp, než dobře seřízenej kontakt, ale ten volnoběh, to je nádhera. Jistě jste si všimli předchozích příspěvků. pořád tam byla neurčitost v zapalování nakonec to bylo složitější. Stalo se mi to, že odešel usměrňovač v alternátoru. Auto přestalo pálit, byl to děs, běs. Na plyn to kuckalo a střílelo, na benzín lepší, ale také bída... Když jsem vytáhnul kabel jiskra skákala slabě, přerušovaně. Pohledem do schématu vykoukl vysokonapěťový obvod. Z vysokonapěťového výstupu z cívky se jde proud přes svíčku na blok motoru a pak usměrňovačem alternátoru na pluspól, dále přes spínací skřínku, zapalovací kontakt na pluspól indukční cívky, čímž je na druhém konci vinutí tohoto autotransformátoru. Paralelně k usměrňovači alternátoru může proud vysokonapěťového impulzu téct přes elektrolit akumulátorové baterie (což ale nefunguje, elektrolyt moc nevede).
Když se mi tedy přerušil usměrňovač, jiskra nechtěla skákat. Jiskra skočila jen při přiblížení vysokonapěťového kabelu k pluspólu cívky. Mě to pořád nedocházelo, takže jsem měnil součástky, vylepšoval obvod (spínání napájení cívky samostatným relé napřímo). Při měření napětí mezi motorem a pluspólem cívky docházelo k různým výkyvům. Protože se mi to nezdálo, připojil jsem diodu přímo mezi motor a pluspól cívky ve směru od zemně k plusu a nastalo zlepšení. Takže jsem vyměnil alternátor a najednou pohoda. Jenže Pak jsem vždy někam vyrazil a do půl hoďky to jelo a pak najednou cukání a blaf a přestalo jet. Vždy po půl hoďce jsem natočil motor na první otočení a jel dál, ovšem zdechlo to po pár minutách. Tak jsem znovu zkusil jiskru a nic. No a zjistil jsem, že jak byl přerušen vysokonapěťový obvod poškozeným usměrňovačem, tak napětí cívky hledalo cestu a tu našlo proražením mezizávitové izolace. Za studena izolovala, za tepla ne, takže jakmile se mi, už po opravě usměrňovače, cívka ohřála, přestala izolovat a indukovat a nejel jem. Při měření odporu se cívka chovala normálně, takže mi chvilku trvalo, než mi to všechno došlo. V souvislosti s tím jsem samozřejmě stihnul vyměnit komplet zapalování (původní soustava z roku 1974) za bezkontakt, dále olejové čerpadlo (přišlo mi, že je přidřené a rozhazuje mi tedy pohon rozdělovače, protože stroboskop ukazoval rozhození předstihu při poruše usměrňovače alternátoru) a nakonec i řetěz s koly, karburátor, palivové čerpadlo, vyčistit nádrž a vyměnit sání paliva, provést generálku reduktoru plynu, než jsem se dokopal k tomu alternátoru.
Když se mi tedy přerušil usměrňovač, jiskra nechtěla skákat. Jiskra skočila jen při přiblížení vysokonapěťového kabelu k pluspólu cívky. Mě to pořád nedocházelo, takže jsem měnil součástky, vylepšoval obvod (spínání napájení cívky samostatným relé napřímo). Při měření napětí mezi motorem a pluspólem cívky docházelo k různým výkyvům. Protože se mi to nezdálo, připojil jsem diodu přímo mezi motor a pluspól cívky ve směru od zemně k plusu a nastalo zlepšení. Takže jsem vyměnil alternátor a najednou pohoda. Jenže Pak jsem vždy někam vyrazil a do půl hoďky to jelo a pak najednou cukání a blaf a přestalo jet. Vždy po půl hoďce jsem natočil motor na první otočení a jel dál, ovšem zdechlo to po pár minutách. Tak jsem znovu zkusil jiskru a nic. No a zjistil jsem, že jak byl přerušen vysokonapěťový obvod poškozeným usměrňovačem, tak napětí cívky hledalo cestu a tu našlo proražením mezizávitové izolace. Za studena izolovala, za tepla ne, takže jakmile se mi, už po opravě usměrňovače, cívka ohřála, přestala izolovat a indukovat a nejel jem. Při měření odporu se cívka chovala normálně, takže mi chvilku trvalo, než mi to všechno došlo. V souvislosti s tím jsem samozřejmě stihnul vyměnit komplet zapalování (původní soustava z roku 1974) za bezkontakt, dále olejové čerpadlo (přišlo mi, že je přidřené a rozhazuje mi tedy pohon rozdělovače, protože stroboskop ukazoval rozhození předstihu při poruše usměrňovače alternátoru) a nakonec i řetěz s koly, karburátor, palivové čerpadlo, vyčistit nádrž a vyměnit sání paliva, provést generálku reduktoru plynu, než jsem se dokopal k tomu alternátoru.
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Honzova 2103
Zajímavá závada, takové dokáží nejvíce potrápit. Hlavně že jsi na to přišel Naražená indukční cívka dokáže pěkně potrápit a velmi špatně se to hledá. Nicméně podle Tvé teorie, kdy se VN obvod uzavírá přes diodu alternátoru, by motor s odpojeným alternátorem nejel. Což ovšem není pravda. Obvod se uzavírá přes baterii, diodový můstek na funkci nemá žádný vliv. Vlastně ano, má, střídavá složka ovlivňuje zapalování, obzvláště v případě použití bezkontaktu. A že elektrolit v autobaterii nevede? Já bych ji tedy vyzkratovat nezkoušel
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Honzova 2103
No je to tak, ze ten usmernovac vedl vselijak, elyt vede, ale vselijak no a plyn je na zapalovani haklivej, takze to jelo desne, na benzin to celkem slo... Podobny jsem to mel ve Fordu, az na jiny typ zapalovaciho obvodu, tam byly svody na svickach a na plyn to skoro nejelo a na benzin bez chyb... Kazdopadne mi ten alternator zlikvidoval ty civky dve, proto mi trvalo, nez jsem na to prisel, protoze jsem civku vymenil hned a tak mne nenapadlo, ze by mohla byt opet v poruse, zvlaste, kdyz promereni odporu bylo ok. No a ze ten proud primarne vede usmernovacem zpet se pozna podle toho, ze kdyz za chodu motoru odpojis (odbuzenej alternator, takze neindukuje), tak te kopne zapalko. To ze elyt v baterii nevede jsem v minulem prispevku napsal zjednodusene. Meni se vratna cesta a pri spalovani lpg se to fest projevi...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Honzova 2103
Zapalování je potvora. V pátek jsem seřizoval 2103, udělal jsem komplet karburátor (jakože opravdu komplet), ventily, prověřil rozdělovač, atd. Dle majitele jsou svíčky OK. Auto přijelo na dílnu bez jediného problému a motor šel hezky. Po seřízení motor šlapal nádherně. Po kontrolní jízdě šel motor pěkně, ovšem po minutě volnoběhu začal vynechávat až chcípnul. Následně nešel nastartovat. Po startu a prošlápnutí plynu šel opět chvíli pěkně a pak zase začal vynechávat. Nakonec jsem ukecal majitele ať vyměníme svíčky ... a najednou bylo po problému. Zajímavé bylo, že před seřízením žádné vynechávání nenastávalo. Zapalování dokáže pěkně potrápit, obzvláště když to zlobí jen jednou za čas
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Honzova 2103
No je to des bes. Mne to vycvicilo nepekne. Kdyz to zacalo blbnout, tak jsem velkopansky vymenil kondenzator, pak vicko, svicky, kabely, kontakty a rikal si, ze takova prkotina mne nerozhodi. No a pak uz jsem se jen ctvrt roku trapil, ze jsem si rikal, ze vratim diplom... Jinak spouteci mechanismus byl vymyti motoroveho prostoru wapkou se starym alternatorem...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Honzova 2103
Elektronickou krabičku k rozdělovači máš taky z lada-dílů??? Mně napsali, že mají pouze samotný bezkontakt...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Re: Honzova 2103
Jo, asi za sedm set k 2108... Staci zadat komutator... Zapojeni je na netu...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Honzova 2103
Ahoj, nemáte někdo dobové nerez stěrače? Bez ramének, pokud možno stejné a nejlépe tři... Díky.
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Honzova 2103
Tak jsem teď o víkendu najezdil asi 400 km s el. zapalováním. Nemáte někdo grafickou závislost odstředivé regulace rozdělovače s hallovou sondou pro 03, který se dnes prodává? Nebo nějaký odkaz? Zdá se mi, že to ve vysokých otáčkách jede hůře(ale moc jsem to zatím neřešil, buď je to regulace, nebo bohatost, faktem ale je, že charakteristiku bych rád znal...)...
Díky.
Díky.
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107