Porovnaval som Madara a Stinger.
Zvody Madar/Stinger: - priemer potrubia pri hlave 36 mm/36 mm
- dlzka 1.-3. zvodu 30cm/30cm
- dlzka 4. zvodu 36cm/24cm
- priemer potrubia pri prirube k 1. dielu 40mm/40mm
Rozdielne dlzky 4. zvodu su sposobene inym natocenim a naklonenim priruby k 1. dielu. Madar ma v tomto male plus. Spojenie zvodov do spolocnej trubky je u Madara vyriesene navarenim trubiek do lieviku, čo vytvara zvacseny priemer v mieste spoja. Stinger ma trubky zrezane pod uhlom a zvarene k sebe. Vzhladom na spätne prudenie vyfukovych plynov z valca do valca by to malo byt lepsie.
Spoj trubky a priruby pri hlave ja rieseny rovnako ako u Madara, ale tu medzeru, ktoru vidno na fotke by som zavaril a vybrusil. No rovnako to je aj na Madare. Stinger ma prirubu v kuse, čo by som hodnotil ako plus - u Madara mam prirubu k 4. valcu trosku skosenu. Ale tesni.
1. diel Madar/Stinger:- priemer na prirube k 2. dielu 46mm/50mm
Posledny spoj trubiek je znovu spraveny rovnakymi sposobmi ako na zvodoch. Stinger ma spoj o 19cm dalej ako Madar. V kombinacii s vacsim vnutornym priemerom a pletencom je 1 diel vyfuku Stinger omnoho lepsi nez Madar. Diera na lambdu je v 10°naklone, presne tak ako by to malo byt. U Madara som ju dorabal ja, no vtedy som este nevedel, ze sklon sondy ma vplyv na jeho funkcnost. Moj Stinger bude sice na karburatore, no budem pouzivat sirokopasmovu lambdu na nastavovanie.
2. diel Madar/Stinger- priemer na prirube k 3. dielu 45mm/48mm
- dlzka rezonatora 30cm/20cm
Priruba medzi 1. a 2. dielom je riešena rovnako ako u 1,7i, na 1. dieli je grafitovy zaobleny kruzok, na 2. dieli je zaoblene "vybratie", do ktoreho dosadne kruzok. Spoj je pruzny, s 2 pruzinami a specialnymi skrutkami. Rezonator ma Stinger kratsi o 10cm, no nie plosky, ale okruhly. V tomto vedie Madar. Na nizkych objemoch to nemusi byt citelny rozdiel, ale pri vacsich kubaturach to uz asi nieco spravi. Ale tazko sudit, zvnutra som nevidel ani jeden, ani druhy rezonator. Ten mensi moze mat viac dier, ktore brzdia spätny tok plynov.
3. diel Madar/StingerDlzky tlmicov su rovnake, Stinger ma valcovity tlmic, Madar ovalny. Priruba je seriova z Priory/Kaliny, čiže tesnenie je seriove
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)