od Lubomir76 » čtv lis 03, 2016 17:42
Zdravím všechny fandy vozů Lada. Potřeboval bych poradit s přístrojovkou. Mám Nivu r.v.2011, cca po roce mi čas od času začaly padat všechny budíky, nebo se sekly a pak zase naskočily. Všechny kontrolky i podsvícení ovšem fungují normálně. Jedná se o přístrojovku VDO (2x LCD displej). Vzhledem k tomu, že se to dělo občas, nebylo to možné reklamovat, protože tato závada se při kontrole nikdy neobjevila (kromě jiných, které bez řečí v záruce odstranili). Ze začátku stačilo odpojit na chvíli baterku a zas to normálně naskočilo.
Později se to seklo na dlouho, tak jsem prolezl fóra a rady, vyčistil všechny země, palubku vyndal, nandal, vyčistil konektory. Pak jsem zahýbal kabelem ve svazku za palubkou (konektor SAAB) a naskočilo to. Super, ale jen na půl roku. Na podzim 2015 se to seklo zase. Tehdy jsem rozebral LP bok a hledal chybu tam. Všechny konektory okolo ŘJ jsem vyčistil, všechna uzemění, co jsem našel, dotáhl, zkontroloval pojistky. Nic, pak jsem nastartoval a zatahal za kabelový svazek u podlahy a zas to naskočilo. Vydrželo to fungovat do tohoto března. U Varšavy začaly budíky padat, jednou pomohlo klepnout za jízdy nohou do LP plastu u opěrky na nohu, ale pak už ani to. Od té doby nepomáhá nic. Rozebrané jsem to měl mnohokrát. Maximálně se na levém LCD objeví osmičky a všechny symboly, co umí zobrazit (budíky mrtvé) a po vypnutí motoru už zase ani to ne.
V Sadské mi poradili, ať vyměním pojistky, že to určitě nebude palubkou. Vyměnil jsem, napružil a pročistil kontakty, ale nepomohlo to.
Vzhledem k tomu, že zbytek přístrojovky funguje normálně a nejdou vždy všechny budíky, myslel jsem, že to bude zem nebo +. Vzal jsem multimetr a zjistil, že do všech kontaktů bílého i červeného konektoru vedoucích do přístrojovky jde proud (nebo je tam zem, když motor běží (našel jsem si zapojení přístrojovky VDO, abych něco nezničil).
Mám tedy podezření, že chyba teď bude v přístrojovce. Dnes jsem ji poprvé celou rozebral (nejsem elektrikář), pohledově na tišťáku není nic přerušeného, nic ohořelého (je jako nová), ale jedna packa z krycího plexiskla byla ulomená (chyběla tam), takže se v tom už někdo hrabal, pokud to neulomili teda už při výrobě.
V autě mám palubní počítač, takže rychlost, otáčky, množství benzínu, teplotu kapaliny atd. vidím a můžu normálně jezdit. Je to zapojené na OBD zásuvku a pak na kabely jdoucí do palubovky (ukazatel paliva, zapnutá světla). Tohle jsem přidělal, až když to začalo blbnout. Bohužel to neukazuje kilometry - mně by to nevadilo, ale na STK to musí určitě být, takže to musím dát dohromady.
Napadlo mne nakonec, že přehodím přístrojovku z jiné Lady a budu hned vědět, jestli koupit přístrojovku nebo se hrabat v kabelech. Ale neznám nikoho, kdo má Ladu s tou displejovou VDO. Nových Lad je jako šafránu a tady na Karvinsku jsem žádnou neviděl. Nová digitální, říkali v Sadské, stojí cca 9000,-, tak ji nechci hned koupit a zjistit, že nefunguje taky a stará byla OK.
Má-li někdo z vás nápad, co s tím, budu rád. Je-li tu někdo v okolí, kdo má přístrojovku VDO, v autě se už taky hrabal (u Lady asi nic neobvyklého) a byl by ochoten vyzkoušet funkčnost té mé, uvítam to. Jedna nová 5D Niva stávala občas v Porubě, ale nevím koho je - když ji sháním, není tam.
Omlouvám se za dlouhý text, ale je tam snad vše, co je potřebné. Doporučili mi vás na offroad fóru, kde tolik Lad není.
Dík za trpělivost při čtení. Luboš
PS: Jinak auto jezdí, troubí atd., vše krom těch budíků funguje. Budíky ukazují to, na čem se zasekly.
- Přílohy
-
- motor běží, auto stojí, většinou ale LCD neukazuje nic