Zamyslenie sa nad nákladmi seriózneho importu a predaja automobilov v SR:Importér:Prvá investícia: 260.000€ / 7.000.000 CZK
Skladové zásoby vozidiel a ND: 520.000€ / 14.000.000 CZK
Mesačné náklady vrátane promoakcii: 8500€ / 250.000 CZK
Suma potrebná pre prvý rok: 880.000€ / 24.000.000 CZK-------------------------------------------------------------
Predajca:Prvá investícia: 430.000€ / 11.500.000 CZK
Skladové zásoby vozidiel a ND: 42.000€ / 1.300.000 CZK
Mesačné náklady vrátane lokálnych promoakcii: 8000€ / 230.000 CZK
Suma potrebná pre prvý rok: 580.000€ / 15.500.000 CZK-------------------------------------------------------------
Predpokladám že importér by mal mať aj jeden vlastný autosalón. Jednak kvôli priamemu kontaktu s klientmi, jednak aby mal jednu partiu vyškolených a skúsených mechanikov, schopných pomôcť s tech.problémami.
predpokladaná MOC cena Vesta 8500€ / 229 500 CZK
predpokladaná MOC cena Xray 9500€ / 256 500 CZK
predpokladaná MOC cena Kalina II 8500€ / 229 500 CZK
predpokladaná MOC cena Niva 9300€ / 251 100 CZK
Importér by potreboval 6 serióznych predajcov s predajmi dohromady cez 200 vozidiel ročne pre návratnosť 4 roky.
Predajca by potrebval predať 30 vozidiel ročne, plus bežné ND a servisy pre návratnosť 8 rokov (čo je samozrejme veľa, takže sú nutné externé servisné výkony)-------------------------------------------------------------
Náklady sú uvažované konzervatívne (podrobne všetky odvody, rozdiely DPH, atď - celý výpočet je na 2 A4 v Exceli), predaje dúfam realisticky.
Ad odstúpenie Anderssona - tiež sa mi to nejak nezdá - vyzeral to byť workoholik a rozumný manažér. A robí Dacia nejaké konkrétne kroky z obáv z Lady? Nič som nepostrehol.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.