Prehriaty motor

Moderátor: Moderátoři

Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Majo »

skus odpojit hadicu odvetrania a natocit to tak. ale ako pisu chalani, na prejdenie EK minimalne bez mensej GO mozes zabudnut, ja som presvedceny, ze aj piestne kruzky su uplne KO a doryhovane valce
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Majo:
Ale ja porad nechapu, proc by v tomto pripade mely ty pistni krouzky popraskat, snad jedine, kdyby tam nalil vodu, ale to muze prasknout spis vlozka. Tou teplotou se mohou popustit, takze se budou vic opotrebovavat, budou mekke, ale k prasknuti budou mit dokonce mensi nachylnost.
2 Cory:
Tak pruziny tam jsou dve a ja mel prasklou jen tu vnitrni... u ostatnich byly driky porejpane z minula - ty pruziny uz nekdo menil.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Cory »

Si si este nevidel rozobraty prehriaty motor. Ktovie ci si videl vôbec rozobraty Lada motor, pretoze ten vlozky nema. Neviem co sa stale ohanas pruzinami, ked o pruzinach tu nikto nic nepise. Osobne som prasknutu pruzinu nevidel, ale pocul som o jednom pripade (Majo) a Ty su druhy pripad. Takze by som to praskanie ako samozrejmost nebral.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
igzigzel
Příspěvky: 25
Registrován: ned dub 13, 2014 15:46
Bydliště: Prešov

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od igzigzel »

Cory píše:Vytocit sviecky a zmerat tlaky. ale aj tak sa nevyhnes zhodeniu hlavy, pretoze s takto prehriatym motorom budu gufera v zadku a motor bude zrat olej, cize EK neprejdes ani nahodou.Chcelo by to taku mensiu GO. Je to MPi alebo SPi?

Spi
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Majo »

A ta jedna moja prasknutia ventilová pružina bola z nemagnetického kovu, najskôr nerezu a doteraz nechápem ako sa do auta dostala (bolo to v Nive, ktorú sme kúpili novú a nikto sa v nej nikdy nevŕtal).
Za prehriatie sa dá považovať, že teplomer vyskočí za 110 a vypnem motor(to väčšinou neprežijú len semeringy ventilov a inak pohoda), prekročiť 130 a pokračovať v jazde je niečo úplne iné. Krúžky v Lade praskajú pomerne často aj pri nižších teplotách, piesty ako kedy, naopak valce vydržia celkom dosť.

A myslím, že keby sa roztopil snímač kľuky, tak budú tak utavené ložiská kľuky, že by sa motor nepretocil
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Cory:
prosimte, prehratych motoru jsem videl celkem dost a ano prehraty lada motor jsem nevidel a doufam, ze ani neuvidim :). Motoru jsem postavil 6ks do svojich aut a 5 jich jeste jezdi, jedno auto jsem prodal. O tech vložkách jsem psal obecne, ze muzou prasknout, nebylo to primo k lada motoru, on muze prasknout i blok. Prasklou pruzinu jsem mel jednu, ale na ostatních dricich byly vrypy uplne stejne, jako udelala ta praskla pruzina.
2 Majo:
No dobra zamena, ja jsem nedavno delal nejake zkoušky na pruzinovem austenitu DIN 1.4310, takze mozne to je... zrejme to byl nejakej prototyp a dostalo se Ti to omylem do motoru :).
Jinak nerez muze byt i magneticky, jsou to kalitelne nerezi napr. DIN 1.4034

Jj s tim snimacem polohy klikovky si to taky myslim... ikdyz třeba uz mu moc nechybelo, kolegovi odesel v Chorvatsku a ani to neprehral
Naposledy upravil(a) Jarda_NIVA1.7 dne pát led 15, 2016 18:52, celkem upraveno 1 x.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Cory »

Jarda_NIVA1.7 píše: Prasklou pruzinu jsem mel jednu, ale na ostatních dricich byly vrypy uplne stejne, jako udelala ta praskla pruzina.
Z toho vyplyva, ze tie ryhy nie su zo zlomenej pruziny.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Prehriaty motor

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Cory:
Myslím, ze ne, ty vrypy byly velmi specificke, dokud jsem nenarazil na tu prasklou pruzinu, tak jsem myslel, ze nekdo brousil ventily a ty driky chytil do vrtacky, ale na to to prave nevypadalo, jak jsem uvidel tu prasklou pruzinu, tak mi to bylo jasne. No nebylo to uplne na vsech dricich, ale asi na peti. Gufera uz nekdo menil, tak pritom asi udelal i ty pruziny, tam co byla praskla pruzina byla nejvic zaolejovana svicka, protoze ta pruzina to gufero uplne rozsmelcovala.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Prehriaty motor

Příspěvek od Cory »

Jak udelal pruziny? Nejak sa v tom stracam
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Prehriaty motor

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

tak vymenil no :), to se normalne rika, treba: jdu delat brzdove desky atp.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Prehriaty motor

Příspěvek od Cory »

Preco by mal niekto "delat" pruziny ked menil gufera..a hlavne ako si na to prisiel - vdaka ryham na ventiloch? :mrgreen: Nehadam sa, len mi pride divne ako to tu pises :D To mi pripomina ako jeden clen fora posudil opotrebovanie auta podla kluca :mrgreen: Viac argumentov uz fakt nemam :) A sme daleko od prehriateho motora.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Prehriaty motor

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Cory:
Tak ja treba poznam, kolik ma najeto favorit/felda po tom, co do toho sednu a projedu se. Samozrejme to nepoznam presne na tisic km :). Treba u fabie uz s tim mam problem...
Tak ty pruziny asi vymenil, protoze byly praskle nebo by jsi je tam nechal a vymenil jen gufera? No nevim, jak jinak by ty ryhy vznikly... nejsou ani rotacni ani podelne, vis jak vypada lomova plocha praskle pruziny? tak tady je proste zrejme, ze to je od ni, od te ostre casti, videl jsem, co udelala ta jedna s guferem a i tim drikem pod tim. Opotrebeni podle klice? co je to za kravinu? klice od zapalovani? :), no stryc zas pozna opotrebeni auta podle oslapanejch pedalu :) ja ty gumy na nive na pedalech nemel, tak asi uz mela byt na vrakovisti a mozna to je pravda, protoze jsem nasel na vrakovisti zachovalejsi nivu...
Jeste k tomu praskani krouzku, k tomu nedojde tim prehratim, ale tim, ze se to zacne zadirat, kdyz pri te teplote uz olej nemaze, tak se rozlamou.
p.s.
Co to je za motor, ze mas remen? http://www.corylada.szm.com/g19.html
Já jsem teda rad, ze mam retez...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Prehriaty motor

Příspěvek od Cory »

Ano, kluce zapalovania :D Ta moja stranka este existuje? :shock: To je normalny Lada motor 2105, 1,3 remen. Ja sa rad vratim k remenu. Mam len dobre skusenosti s nim, len skoda, ze nesli do vacsich objemov a ostali pri 1,3. Odpadavaju starosti s rachotenim, napinacou listou, napinakom atd. A remen sa nepretrhol ani pri 30tis nadsluhovanim. Navyse ked sa pretrhne, nic sa nestane.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Prehriaty motor

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Ja se v typech moc neorientuju. My jsme meli ladu 1200 (2101?), tata rikal, ze je to uplne jedna z prvnich, byla velmi zachovala (mela i perfektni chromy a jedine 2 upravy - 5q a motor 1600) a tata ji bohuzel prodal nejakemu zednikovi a ten z ni po 4 letech udelal trakturek :(. Takovej to mohl byt peknej veteran :/.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
igzigzel
Příspěvky: 25
Registrován: ned dub 13, 2014 15:46
Bydliště: Prešov

Re: Prehriaty motor

Příspěvek od igzigzel »

Ako doma zmerat tlaky v motore?nejaka rada?alebo musim navstivit servis?

Inac,ake maju byt hodnoty?
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“