Octavia III
Moderátor: Moderátoři
Re: Octavia III
toto má remeň. pred tým tie prvé TSI sa mi zdá že ali reťaz.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Octavia III
Zlatý řemen. Řetězy na moderních motorech se totiž neskutečně se*ou.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Octavia III
Clovek by cakal, ze retaz je istota, ako u stareho zigula..ale asi sa mylim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- mceza
- Příspěvky: 2076
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
Tak tak. V každé motoristické příručce se píše, že řetěz v motoru je zárukou spolehlivosti a trvanlivosti... s výjimkou motorů VW...
Táta míval jako zaměstnanec Škodovky vždy Superby. Až poslední Octavii si objednal 2.0 TDI 110 kW, tedy se stejným motorem, co jsme předtím měli v Superbu. A to auto byla jedna obrovská tragédie. Tak strašnou převovodovku jsem v životě v ruce neměl. Auto vůbec nejelo, bylo líné, řazení do brutálně nízkých otáček.
Auto mi neustále chcípalo. Člověk krokem přijel na křižovatku (nejčastěji kruhový objezd), měl tam dvojku a chtěl odjet. Naprosto běžný úkon s jakýmkoli jiným autem, co jsem v životě řídil. Tady to chcíplo... Aby se to rozjelo na jedničku (je to turbodiesel), musel na tom člověk pořádně stát...
Táta byl stejně zklamaný jako já (protože jinak je to krásné auto), takže si objednal jiné.
A to už jsme u 1.8 TSI, 132 kW. Oktávka s tímto motorem má narozdíl od ostatních "neRS" lepší nápravy, převodovka je laděna tak akorát. Proti TDI verzi je to nebe a dudy.
Co bych jí vytknul, tak docela hlučnost v interiéru. Motor není slyšet, ale hluk od kol a z podběhů tam docela je. A doslova mě rozčiluje ten přeposilovaný volant. Je to sice pohodlné, zatáčet se dá snad i pohledem, ale nulová odezva od vozovky a prostě mi to nesedí. Také je vidět, že to má podvozek nastavený pro kombík, tak to dost poskakuje.
Každopádně gratuluji k novému autu. Ze současného výběru vozidel na trhu to je určitě velmi dobrá volba. Jen já bych radši kombíka (kor, když píšeš, že chceš větší auto) a osobně bych šel do jiné barvy, stříbrná mě nějak omrzela
Táta míval jako zaměstnanec Škodovky vždy Superby. Až poslední Octavii si objednal 2.0 TDI 110 kW, tedy se stejným motorem, co jsme předtím měli v Superbu. A to auto byla jedna obrovská tragédie. Tak strašnou převovodovku jsem v životě v ruce neměl. Auto vůbec nejelo, bylo líné, řazení do brutálně nízkých otáček.
Auto mi neustále chcípalo. Člověk krokem přijel na křižovatku (nejčastěji kruhový objezd), měl tam dvojku a chtěl odjet. Naprosto běžný úkon s jakýmkoli jiným autem, co jsem v životě řídil. Tady to chcíplo... Aby se to rozjelo na jedničku (je to turbodiesel), musel na tom člověk pořádně stát...
Táta byl stejně zklamaný jako já (protože jinak je to krásné auto), takže si objednal jiné.
A to už jsme u 1.8 TSI, 132 kW. Oktávka s tímto motorem má narozdíl od ostatních "neRS" lepší nápravy, převodovka je laděna tak akorát. Proti TDI verzi je to nebe a dudy.
Co bych jí vytknul, tak docela hlučnost v interiéru. Motor není slyšet, ale hluk od kol a z podběhů tam docela je. A doslova mě rozčiluje ten přeposilovaný volant. Je to sice pohodlné, zatáčet se dá snad i pohledem, ale nulová odezva od vozovky a prostě mi to nesedí. Také je vidět, že to má podvozek nastavený pro kombík, tak to dost poskakuje.
Každopádně gratuluji k novému autu. Ze současného výběru vozidel na trhu to je určitě velmi dobrá volba. Jen já bych radši kombíka (kor, když píšeš, že chceš větší auto) a osobně bych šel do jiné barvy, stříbrná mě nějak omrzela
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Octavia III
Nejnovější TDi motory jsou díky filtru pevných částic, bohužel, pocitově línější. Ale pouze pocitově. Ten výkon tam je.
Další, ale myslím si, že nejzásadnější negativní vliv na pružnost těchto motorů, jsou mnohdy až nehorázně dlouhé kvalty. Je sice pravda, že delší převodování je člověku příjemnější, zejména u motorů s maximem točivého momentu v nižším pásmu otáček. Ovšem co VW předvádí v poslední době, to nemá obdoby.
Nemusím chodit daleko. Fabia II s nejslabší motorizací 1,6 TDi, a sice 55kW. Ta má čtyřku tak dlouhou, jako já na Galaxy pětku. Na pátý stupeň to má devadesátikilometrovou rychlost na necelých 1600 otáčkách. To je příšerně dlouhé, zejména u tak slabého motoru. S tím se prakticky nedá jet - pokud ano, nedá se s tím zrychlovat.
Tímto trendem jdou nyní všechny vozy koncernu, což považuji téměř za zločinné. Nic proti delším kvaltům, ale tohle je k ničemu a kontraproduktivní. Ano, na dálnici sice netočím otáčky, ale po městě se často nedá souvisle jet ani trojkou.
Celé tohle divadélko s extrémně dlouhými kvalty je pouze a jen kvůli emisím CO2 - jiný důvod to nemá. Že auto pocitově vůbec nejede, je permanentně podtočený motor (čímž trpí především dvouhmotová spojka a převody) a s každým přidáním plynu se rapidně zvyšuje okamžitá, tudíž i průměrná spotřeba paliva, to je jedno. Hlavně, že jim to vychází na emisích do Euro šestky, magorům.
Ovšem potvrzuje to moje letité tvrzení, které se tu v minulosti mnozí snažili popřít. Na pružnost motoru nemá vliv výkon motoru, ale točivý moment. Nevěřili jste - máte to tu potvrzené .
Výkon motoru je pořád stejný. Točivý moment motoru se násobí převodovkou (tedy rychlostním stupněm a stálým převodem rozvodovky). No a pokud je převodovka tvrdá (rozuměj má dlouhé převodové stupně, případně rozvodovku), auto prostě nemá tu pružnost, jakou byste čekali a připadá vám líné. Ale výkon tam je pořád ten, na který jste byli zvyklí, pánové .
Další, ale myslím si, že nejzásadnější negativní vliv na pružnost těchto motorů, jsou mnohdy až nehorázně dlouhé kvalty. Je sice pravda, že delší převodování je člověku příjemnější, zejména u motorů s maximem točivého momentu v nižším pásmu otáček. Ovšem co VW předvádí v poslední době, to nemá obdoby.
Nemusím chodit daleko. Fabia II s nejslabší motorizací 1,6 TDi, a sice 55kW. Ta má čtyřku tak dlouhou, jako já na Galaxy pětku. Na pátý stupeň to má devadesátikilometrovou rychlost na necelých 1600 otáčkách. To je příšerně dlouhé, zejména u tak slabého motoru. S tím se prakticky nedá jet - pokud ano, nedá se s tím zrychlovat.
Tímto trendem jdou nyní všechny vozy koncernu, což považuji téměř za zločinné. Nic proti delším kvaltům, ale tohle je k ničemu a kontraproduktivní. Ano, na dálnici sice netočím otáčky, ale po městě se často nedá souvisle jet ani trojkou.
Celé tohle divadélko s extrémně dlouhými kvalty je pouze a jen kvůli emisím CO2 - jiný důvod to nemá. Že auto pocitově vůbec nejede, je permanentně podtočený motor (čímž trpí především dvouhmotová spojka a převody) a s každým přidáním plynu se rapidně zvyšuje okamžitá, tudíž i průměrná spotřeba paliva, to je jedno. Hlavně, že jim to vychází na emisích do Euro šestky, magorům.
Ovšem potvrzuje to moje letité tvrzení, které se tu v minulosti mnozí snažili popřít. Na pružnost motoru nemá vliv výkon motoru, ale točivý moment. Nevěřili jste - máte to tu potvrzené .
Výkon motoru je pořád stejný. Točivý moment motoru se násobí převodovkou (tedy rychlostním stupněm a stálým převodem rozvodovky). No a pokud je převodovka tvrdá (rozuměj má dlouhé převodové stupně, případně rozvodovku), auto prostě nemá tu pružnost, jakou byste čekali a připadá vám líné. Ale výkon tam je pořád ten, na který jste byli zvyklí, pánové .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Octavia III
mne tá prevodovka pri 1.4 TSI príde tiež niekedy zbytčne dlhšia keď chcem dajme tomu pri 70 km/h poriadne zrýchliť musí tam ísť trojka. pôjde to aj na 4 alebo 5 ale je to lenivé. kažopádne žiadna katastrofa to nie je no vedel by som si predstaviť trochu inak odstupňovanú prevodovku.
čo sa týka hluku Octavie III hlavne pri vyšších rýchlostiach (cca nad 140 km/h) kritizoval to každy koho som stretol a je to asi spôsobené príliš veľkými a zle tvarovanými spätnými zrkadlami, možno tesnenia dverí. každopádne hluk vzduchu je na túto kategóriu aut dosť značný. čo mi trošku vadí že zadnými kufrovými dverami treba buchnúť trochu silnejšie lebo keď ich len dovriem tak sa zabuchnú na prvú polohu. paradox je že na 35 ročnej lade stačí kufor iba jemne doťuknúť. to bude asi dané hmotnosťou dverí na octavii ich veľkosťou. čo sa týka voľby sedan/ kombi mne treba kufor hlavne čo sa objemu týka nezvyknem prevážať veľké objemné veci ale hlavne vozím veľa vecí na chalupu takže toto stačí. a keď už potrebujem naložiť niečo veľké dokúpil som si "neviditeľné" ťažne zariadenie ktoré na počkanie pričarujem, zapnem vozík a odveziem čo treba. myslím si ale že každému autu sa dajú vytkúť nejaké detaily a zatiaľ ako píšem som s nim spokojný. mám športovo elegantné auto, nenáročné na servis, údržbu. diely za 5 korún, vedia to opraviť všade keďže je to simply clever a trúfam si povedať že v pomere dnešných aut je to niečo ako kedysy Škoda 120 GLS prípadne Lada 1200.
čo sa týka hluku Octavie III hlavne pri vyšších rýchlostiach (cca nad 140 km/h) kritizoval to každy koho som stretol a je to asi spôsobené príliš veľkými a zle tvarovanými spätnými zrkadlami, možno tesnenia dverí. každopádne hluk vzduchu je na túto kategóriu aut dosť značný. čo mi trošku vadí že zadnými kufrovými dverami treba buchnúť trochu silnejšie lebo keď ich len dovriem tak sa zabuchnú na prvú polohu. paradox je že na 35 ročnej lade stačí kufor iba jemne doťuknúť. to bude asi dané hmotnosťou dverí na octavii ich veľkosťou. čo sa týka voľby sedan/ kombi mne treba kufor hlavne čo sa objemu týka nezvyknem prevážať veľké objemné veci ale hlavne vozím veľa vecí na chalupu takže toto stačí. a keď už potrebujem naložiť niečo veľké dokúpil som si "neviditeľné" ťažne zariadenie ktoré na počkanie pričarujem, zapnem vozík a odveziem čo treba. myslím si ale že každému autu sa dajú vytkúť nejaké detaily a zatiaľ ako píšem som s nim spokojný. mám športovo elegantné auto, nenáročné na servis, údržbu. diely za 5 korún, vedia to opraviť všade keďže je to simply clever a trúfam si povedať že v pomere dnešných aut je to niečo ako kedysy Škoda 120 GLS prípadne Lada 1200.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Octavia III
co sa tyka retaze... odkedy som videl nazivo jedno prevedenie retaze v motore, uz si nemyslim, ze je zarukou spolahlivosti. Fiat Cinquecento 700ccm. Rozvod OHV retazou. Bez akychkolvek napinacich mechanizmov. Cim viac nalietane, tym volnejsia(ako inak) a tym vacsie riziko s tym autom vyliezt za tabulu mesta, nebodaj hranicu okresu...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
U "starych" aut to bolo inac (aj sol bola vtedy slansia ). Na Dacii vyzerala retaz v porovnani s zigulom a vtedajsou S100 ako detska hracka - jednoradova - vyzerala ako bicyklova a 250 000km som o nej ani nevedel.
Roman
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Octavia III
Nevím, co bylo u toho Fiata za problém s řetězem, ale decto stejný motor mám ve Fiatu 600D a tam se poprvé ten řetěz měnil na nějakých 250tis, kdy už byl totálně vahaný a kola byla jak jehličky (v 80 tých letech při GO se nový nepodařil sehnat, už někde okolo roku 1996). Obdobná koncepce je i u všech Škodovek až po Fábii 1 s klasickým Škoda motorem. Výdrž toho řetězu hodně ovlivňuje vůle na hlavních ložiscích na klice - tedy přesněji jeho "vytahání". H
Re: Octavia III
tieto auta čo tu spomínate sú staré 30-40 rokov ale cinqecento je relatívne moderné auto a príde mi divné že nemá napínaky ani nič podobné.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
No hlavně jsou už nové naftové motory tak moc na hovno, že nemá logiku je kupovat, filtr pevných částic - snižuje výkon, né jen že má nějakou životnost, ale také je šíleně ovlivnitelná řidičem a smyslem využití vozu. Spotřeba jde s přísnějšíma normama Euro stále nahoru. Takže Nové naftové auto s tímto filtrem je dobré POUZE jako firemní vůz na dlouhé trasy, kde ho nikdo nešetří, tam se možná vyplatí, ale nám ne. Cena nafty je další mínus, spolehlivost už dávno není to co bývalo, už je to na stejné úrovni s benzínama. Když sečtete náklady na provoz nového naftového auta, budou náklady s naším využitím auta větší.
Nejlepší je koupit benzínový motor bez turba o 60ti-70ti kilowatech, měnit olej každých 10tkm (né 30) a jezdit
Nejlepší je koupit benzínový motor bez turba o 60ti-70ti kilowatech, měnit olej každých 10tkm (né 30) a jezdit
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Octavia III
Cinquecento je auto z počátku 90tých let, které má tento motor převzatý z F Panda, Uno (modernější a hlavně s větším objemem byly motory FIRE), ty to mají z F127 a ten to má z F850, který to měl ještě vzadu. A F600D má zástavbově téměř identický, jen tam je jiný objem a točí se na druhou stranu. Právě rozvodový řetěz jsem do 600D pak nakonec použil z F127 a pouze podložil malé rozvodové kolo. Tedy znám velmi dobře včetně toho, že na klice mají tyto motory stejné ložiska. H
Re: Octavia III
komu sa nehnusi LPG sa nemusi takto "krotit". A mne sa LPG hnusi podstatne menej ako nafta. Moje 142kW béemwéčko na LPG, jazdi kilometrovo stejne "draho" ako HáTéPé bez LPG. Udrzba je lacnejsia, aj kvalitne diely sa daju zohnat za prijatelne ceny a ich vydrz je priam neskutocna(na dnesnu dobu). Takze mam lacne auto, do ktoreho sa nebojim sadnut a spravit na otocku 1600km(a este pritom tahat dalsie auto na podvale s minimalnym narastom spotreby). Ale kazdy kto ma HTP mi bude hovorit ako mozem chodit na tak drahom aute...Atex píše:Nejlepší je koupit benzínový motor bez turba o 60ti-70ti kilowatech, měnit olej každých 10tkm (né 30) a jezdit
To Cinquecento som rozoberal len kvoli hydrostelom, ktore odisli asi po 150tkm a ta retaz ma len "zarazila". Ze by sposobila za celu zivotnost(220tkm a este by jazdilo keby sa spravil "velky servis") nejaky problem, to nie. Ale presne ako pises - ozubene kolesa ako ihlicky, retaz volna vytahana. Ale zalozil som ju spat a dufal... a vydrzala az do odstavky auta...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Octavia III
HTP je mimořádně drahé auto, o tom něco vím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Octavia III
mne Htp nesedí už len v tom že je to trojvalec a podľa môjho názoru jeden valec mu chýba. celkove prejav toho auta mi prišiel taký... mal som možnosť jazdiť s jednou takouf abiou čo mala cca 50 000 km nič to nešlo, trochu hlučné spotreba katastrofa a potom s jednou ale mala 150 000 km a to bolo hlučnejšie ako vybehaná Lada no katastrofa. najlepšie to je vidieť v kopci keď to htp nestíha na 35 ročnú Ladu 1200. proste ani zadarmo. mali tam nechať radšej 1.4 MPI. konštrukčne je sice starý 40 rokov ale bol podľa môjho názoru spoľahlivejší a lepšie urobený.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.