Hlavně starší mercedesky jsou krásná auta. I některé nové modely se mi líbí, ale již jen zřítka. Pravda, jsou v cenách, kterou bych za něj nedal, i kdybych ty prachy vydělal (ono ani OCT3 se silným motorem není na delší trasy úplně mimo - tento týden přes 2000 km, celkem zatím za 10 měs. 45tis ) . Ale zpět k Mercedesu. Kolem roku 89 ještě před revolucí se zde v okolí oběvilo několik W123 v různých stavech a motorizacích. V rozmezí 1990-91 jich tu přibylo dalších min.10ks a já jen slintal. Otec dokonce chvilku i o jednom uvažoval, ale proč měnit tehdy ještě stavem zánovní 06 za řádně ojetý, ale luxusní MB? Jak to dopadlo je jasné. Nicméně v rozmezí let 1997-1999 jsem měl možnost občasně jezdit služebními W124 combi, které nám sem Němci dali jako ojetiny - jedno byl "prasátkový" (růžový) diesel s automatem (1990), tuším 2,5 a druhý byl černý kombík 2,3 benzín, ročník 1989. S tím jsem najezdil nejvíc. Tady jsem se poprvé setkal s ABS a ručkou ovládanou pedálem. Proti mým tehdy novým Peugeotům 106 (96) a 206(98) to byla letadle, byť s 400-450tis. na tachometru.
Často jsem s tím jezdil do Německa. Obrovskou nevýhodou bylo ježdění v noci, špatně to svítilo, nepomohlo ani vyměnit čelní sklo a přední lampy. Až se žárovkama tuším 100W to šlo.
Pak jsem ještě párkrát jel delší trasy s C 220, ale ten mě už moc nenadchnul. Pak už přišla doba Octávií, u kterých jsem s přestávkou absolvoval zatím všechny generace včetně faceliftů. H