od Majo » pát dub 10, 2015 10:22
Uprimne povedane pokial sa bavime o Nive jazdiacej po cestach - nie nestoji to za to. Ucinok rucnej brzdy na kotucoch som taky nikdy nedosiahol ako na origo velkych bubniskach, ktore Nivu s lahuckym zadkom a tazkym predkom brzdia absolutne dostatocne. Ina vec je bahno. Bahno, ktore sa dostane odvnutra bubnov sposobuje akutne problemy pri brzdeni(proste to nebrzdi na zadok absolutne). Jedinyy sposob ako ho odtial nasledne dostat je rozobratie a vycistenie, zatial co u kotucovych brzd sa bahno medzi brzdne plochy takmer nedostane a ak ano, vybrzdi sa samo, pripadne umyjeme wapkou bez rozoberania cohokolvek. Takze v pripade, ze jazdime teren, tak to vyznam ma. Ja mam velke kolesa a problemy najma s prednymi brzdami. Aby som to zabrzdil z nejakej vacsej rychlosti(130-0), musim vynalozit hodne velky tlak na brzdovy pedal a z prednych kotucov sa nasledne este dlho dymi a nejaku dobu su prakticky nepouzitelne a aby som toto opakoval dajme tomu 2-3x po sebe je takmer vylucene. Ovsem som si vedomy toho, ze toto bude asi problemom maloktoreho Niva-uzivatela
Pokial ide o osobaka(2101-2107), ktory ma tu hmotnost medzi predok/zadok predsa aspon trochu lepsie rozlozenu, tak tie kotuce vzadu citit. Pri prudkom brzdeni bubny potrebuju chvilu kym sa zahreju, to im vsak konstrukcne nie je umoznene, kedze kym by sa zahriali uz sa auto stavia na cumak, zadok sa dviha a obmedzovac nepusta tolko kvapaliny do zadnych valcekov. Avsak u kotucov k tomu to nedochadza, pretoze nastupuju ihned naplno, auto brzdi rovnomernejsie a nejde az tak drsne na predok = vysledok je ze zabrzdime skor
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4