KOUPĚ NIVY -- dotazy
Moderátor: Moderátoři
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Kemoš měl nějakou starou Hondu a říkal,že byla hodně prorezlá,že ji natíral vyjetým olejem ředěným s vazelínou a prej též ok,tak nevím,myslím tam až nějakou vemu napatlu vše:-)...
Já tak nevěřím dnešní moderní době,se bráním všemu až hrůza:-)..
Když vidím tu moji felcku,takové auto už stejně neseženu,to není ani rezavá,je dovoz Německo z domu nepůjde:-)..
Snad to nebude pořád blikat a pořád něco hlásit:-)..
Já tak nevěřím dnešní moderní době,se bráním všemu až hrůza:-)..
Když vidím tu moji felcku,takové auto už stejně neseženu,to není ani rezavá,je dovoz Německo z domu nepůjde:-)..
Snad to nebude pořád blikat a pořád něco hlásit:-)..
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
olej co podporuje korozi? to by snad musel v tom motore jazdit 100tkm videl si uz nejaky zaolejovany stroj, ci iny kovovy diel, ktory by rezl? Ja mam celeho kombika zvnutra vystriekaneho starym olejom a je to veru parada. Problem Rezistinu a inych pripravkov je, ze nezastavia uz zacatu koroziu, takze su dobre iba na nove/kvalitne opravene projekty. Ked kupis auto po niekom kto nan sral, uz nepomoze vystriekat dutiny voskom, iba to zavrie hrzdu, ale to ju nezastavi. Motorovy olej vzlina(ako tu uz bolo napisane) a po uz existujucej hrdzi vzlina fakt neskutocne. Takze hrdzu uzavrie uplne dokonale, ta nim dokonca presiakne a nema sancu pokracovat. Samozrejme ak to nie je prehrdzavene naskrz Olej teda sice nie je zrovna ekologicke riesenie, ale na ochranu stareho auta pred generalkou, ci ekolikvidaciou zatial nic lepsieho nevynasli(ani rozne natery urcene priamo na hrdzu nie su v tomto pripade vhodne)... Teda prasacina, ale ucinna.
A novej elektroniky sa ja rozhodne nebojim, ja som vyhadzal aj karburatory a osadil miesto toho MPI z novych modelov. S kablom za par supiek si to zdiagnostikujes a opravis az neskutocne jednoducho. A navyse, zas tak extra sa to neserie, samozrejme sem-tam nieco moze odist, ale nie su to diely ktore by niekoho zruinovali, ci nechali niekde uprostred lesa(akykolvek moderny system dojde domov kym funguje aspon cidlo na kluke)...
A novej elektroniky sa ja rozhodne nebojim, ja som vyhadzal aj karburatory a osadil miesto toho MPI z novych modelov. S kablom za par supiek si to zdiagnostikujes a opravis az neskutocne jednoducho. A navyse, zas tak extra sa to neserie, samozrejme sem-tam nieco moze odist, ale nie su to diely ktore by niekoho zruinovali, ci nechali niekde uprostred lesa(akykolvek moderny system dojde domov kym funguje aspon cidlo na kluke)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Tak toto mě vážně pobavilo ...olej podporující koroziJarda_NIVA1.7 píše:vyjetý motorový olej není dobrý, protože podporuje korozi, já dávám převodový s rezistinem ML
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Pozor, vyjetý motorový olej může mít "spotřebované" antioxidanty a tudíž díky nysycení vzdušnou korozí nejen že po aplikaci korozi nezabrání, ale ji i podpoří. Ono toho je ještě více u dalších typů olejů (občas jsem nucen se do toho při své práci přimíchat, tak sem tam něco pochytím ), ale to není k tématu.
Jestli novou, nebo starou Nivu?
Pokud již padlo rozhodnutí pro nivu, a ta jako sama o sobě nebude žádné supr přibližovadlo po silnicích, pokud to má být jediné vozidlo, tak jedině novou.
Niva má výborné vlastnosti v terénu, projede tím, kde již většina pseudo SUV stojí, ale silnice je opravdu návratem do minulého stolení, především, pokud bude mít seriová kola a pneu.
Nivu nehaním, je to fakt!
Osobní zkušenost z každodenního užívání nemám, jen jsem se několikrát svezl s novou mého švagra a s odstupem necelých dvou let, co ji má bedlivě poslouchám jeho poznatky a jsem šťastný, že on je s ní pro jeho "myslivecké a zemědělské" účely na 120% spokojený, neb jsem ho tehdy přemluvil, aby nekupoval 10 let staré Pajero, ale novou Nivu.
Pokud dojdeme k závěru, že Nivu ano, tak pokud bych náhodou nekoupil nějakou "předváděčku" nebo auto absolutně mírně jeté, šel bych, pokud ty finance na to jsou, jedině do nové.
Né že by se dala nějak moc vybrat výbava, nebo barva , na rozdíl od jiných aut, která si půjdu koupit nová, ale má to již výše popsané důvody ohledně zacházení, ošetření proti korozi a pod..
Když jsem švagra přesvědčil na Nivu (zas to tak strašné nebylo, protože si vzpomněl na žigulíky, které před rokem 1994 jeho otec vlastnil a jednoho má drahá otočila přes střechu, což má za následek, že do "mého" nikdy nesedla a obouchala auta jiná ), tak jsem pár aut sjezdil a buď to byly levné ruiny, nebo stav, který by se snad ještě dal, ale stáří 6-7let za půlku ceny nového, u mladších ten rozdíl starší versus nový byl minimální, vzhledem k tomu, že švagr mohl koupit auto bez DPH.
Ještě u prodejce mu namontovali plasty do podběhů+ přestříkali spodek (ten spodek myslím dělá sama Lada před expedicí z Mělníka), po týdnu, co to měl doma jsem celý podvozek komplet přestříkal podvozkovým voskem, pořádně vylil všechny dutiny - ano, vyndal jsem i přední nárazník, který mi tam pak nešel narvat zpět - hodina práce a záhyby dutinovým voskem (mám profi pistoli), speciálním voskem ve spreji jsem přestříkal všechny spoje, které jsem kde viděl i zvenku karoserie, aby to všude nevzlínalo. Věřím, že takto to auto vydrží určitě 10 let bez koroze (nástřik budu samozřejmě obnovovat). Po necelých dvou letech jsou odřené prahy v místech nastupování - ta barva - zelená -obecně blbě drží - neví, je-li to pouze tímto kesem, nebo všeobecně, budu muset přelakovat. Doporučil bych u nového opatřit ochrannou transparentní fólií. Nyní již ale mají novou moderní lakovací linku, tedy kvalita snad bude lepší. Auto tedy na karoserii nikde nerezaví, jediným rezavým místem jsou rámečky předních světel.
Dalšími argumenty, které byly výše popsané, pro nejnovější model je právě úprava uchycení tlumičů (lepší jízdní vlastnosti), ABS, posilovač řízení a pod..
Osobně bych si tam určitě doplnil centrál na DO (dával jsem ho tam, cena ca 800,- + 3 hod. práce), a pokud bych jezdil spíše po silnici a lehčím terénem,dal bych tam "silniční" pneu.
Pneumatiky, které tam dávali v továrně (Nivi??) a mají označení M+S jsou pro zimu na silnici nepoužitelné - auto je jak saně. Na origo disky moc variant není, nicméně švára kupoval na letošní nezimu nové zimáky, ve správném rozměru, ty byly perfektní i na ujetém sněhu a ledu a i v terénu s ními vyjel vše, co chtěl a kde ostatní myslivci se svými SUV dávno stáli. Bohužel cena byla přes 2000/ks.
Honza
Jestli novou, nebo starou Nivu?
Pokud již padlo rozhodnutí pro nivu, a ta jako sama o sobě nebude žádné supr přibližovadlo po silnicích, pokud to má být jediné vozidlo, tak jedině novou.
Niva má výborné vlastnosti v terénu, projede tím, kde již většina pseudo SUV stojí, ale silnice je opravdu návratem do minulého stolení, především, pokud bude mít seriová kola a pneu.
Nivu nehaním, je to fakt!
Osobní zkušenost z každodenního užívání nemám, jen jsem se několikrát svezl s novou mého švagra a s odstupem necelých dvou let, co ji má bedlivě poslouchám jeho poznatky a jsem šťastný, že on je s ní pro jeho "myslivecké a zemědělské" účely na 120% spokojený, neb jsem ho tehdy přemluvil, aby nekupoval 10 let staré Pajero, ale novou Nivu.
Pokud dojdeme k závěru, že Nivu ano, tak pokud bych náhodou nekoupil nějakou "předváděčku" nebo auto absolutně mírně jeté, šel bych, pokud ty finance na to jsou, jedině do nové.
Né že by se dala nějak moc vybrat výbava, nebo barva , na rozdíl od jiných aut, která si půjdu koupit nová, ale má to již výše popsané důvody ohledně zacházení, ošetření proti korozi a pod..
Když jsem švagra přesvědčil na Nivu (zas to tak strašné nebylo, protože si vzpomněl na žigulíky, které před rokem 1994 jeho otec vlastnil a jednoho má drahá otočila přes střechu, což má za následek, že do "mého" nikdy nesedla a obouchala auta jiná ), tak jsem pár aut sjezdil a buď to byly levné ruiny, nebo stav, který by se snad ještě dal, ale stáří 6-7let za půlku ceny nového, u mladších ten rozdíl starší versus nový byl minimální, vzhledem k tomu, že švagr mohl koupit auto bez DPH.
Ještě u prodejce mu namontovali plasty do podběhů+ přestříkali spodek (ten spodek myslím dělá sama Lada před expedicí z Mělníka), po týdnu, co to měl doma jsem celý podvozek komplet přestříkal podvozkovým voskem, pořádně vylil všechny dutiny - ano, vyndal jsem i přední nárazník, který mi tam pak nešel narvat zpět - hodina práce a záhyby dutinovým voskem (mám profi pistoli), speciálním voskem ve spreji jsem přestříkal všechny spoje, které jsem kde viděl i zvenku karoserie, aby to všude nevzlínalo. Věřím, že takto to auto vydrží určitě 10 let bez koroze (nástřik budu samozřejmě obnovovat). Po necelých dvou letech jsou odřené prahy v místech nastupování - ta barva - zelená -obecně blbě drží - neví, je-li to pouze tímto kesem, nebo všeobecně, budu muset přelakovat. Doporučil bych u nového opatřit ochrannou transparentní fólií. Nyní již ale mají novou moderní lakovací linku, tedy kvalita snad bude lepší. Auto tedy na karoserii nikde nerezaví, jediným rezavým místem jsou rámečky předních světel.
Dalšími argumenty, které byly výše popsané, pro nejnovější model je právě úprava uchycení tlumičů (lepší jízdní vlastnosti), ABS, posilovač řízení a pod..
Osobně bych si tam určitě doplnil centrál na DO (dával jsem ho tam, cena ca 800,- + 3 hod. práce), a pokud bych jezdil spíše po silnici a lehčím terénem,dal bych tam "silniční" pneu.
Pneumatiky, které tam dávali v továrně (Nivi??) a mají označení M+S jsou pro zimu na silnici nepoužitelné - auto je jak saně. Na origo disky moc variant není, nicméně švára kupoval na letošní nezimu nové zimáky, ve správném rozměru, ty byly perfektní i na ujetém sněhu a ledu a i v terénu s ními vyjel vše, co chtěl a kde ostatní myslivci se svými SUV dávno stáli. Bohužel cena byla přes 2000/ks.
Honza
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Honzo,díky za výborně popsané info..
Já sám ani nevím,já sám se přikláním spíš k nové bo hodně zánovní,ale v práci do mě kluci hučí,že je to škoda peněz,když to chci jako pracanta,ono je to sice pravda,jenže potřebuju auto,které když sednu,tak pojede a ne že bude pořád stát a ještě k tomu dobouchané..
Jako tak na ty cesty,ja moc nenajezdím,do práce to mám 3-4 km ke včelám tam i zpět 20km,sem tam nějaký ten výlet, takže žádný extrém a i kdyby mě nevadí že není pohodlná,to zas já nejsem nějaký král co se musí cítit jak v bavlnce..
Proto mám pořád i tu felcku,ta nic nechce,leju jen benál,je to 95,takže ani rozvody neřeším..
Sem se i tak nějak díval třeba http://www.sauto.cz/osobni/detail/lada/ ... oFrom=list
http://www.sauto.cz/osobni/detail/lada/ ... oFrom=list
http://www.sauto.cz/osobni/detail/lada/ ... oFrom=list
Pořád o tom tak přemýšlím jakou tak zvolit variantu..
Hlavně nechci koupit nějakou šrotku do které se budou muset pořád jen sypat kačky..
Jinak dnes sem volal do sadské a pán říkal,že od příštího roku musí být euro6 a niva to spln'ovat nebude,tak už doprodávají kusy a ještě neví jestli nakoupí další,aby mohli prodávat ještě ten příští rok..Že by konec niv v čechách???
Já sám ani nevím,já sám se přikláním spíš k nové bo hodně zánovní,ale v práci do mě kluci hučí,že je to škoda peněz,když to chci jako pracanta,ono je to sice pravda,jenže potřebuju auto,které když sednu,tak pojede a ne že bude pořád stát a ještě k tomu dobouchané..
Jako tak na ty cesty,ja moc nenajezdím,do práce to mám 3-4 km ke včelám tam i zpět 20km,sem tam nějaký ten výlet, takže žádný extrém a i kdyby mě nevadí že není pohodlná,to zas já nejsem nějaký král co se musí cítit jak v bavlnce..
Proto mám pořád i tu felcku,ta nic nechce,leju jen benál,je to 95,takže ani rozvody neřeším..
Sem se i tak nějak díval třeba http://www.sauto.cz/osobni/detail/lada/ ... oFrom=list
http://www.sauto.cz/osobni/detail/lada/ ... oFrom=list
http://www.sauto.cz/osobni/detail/lada/ ... oFrom=list
Pořád o tom tak přemýšlím jakou tak zvolit variantu..
Hlavně nechci koupit nějakou šrotku do které se budou muset pořád jen sypat kačky..
Jinak dnes sem volal do sadské a pán říkal,že od příštího roku musí být euro6 a niva to spln'ovat nebude,tak už doprodávají kusy a ještě neví jestli nakoupí další,aby mohli prodávat ještě ten příští rok..Že by konec niv v čechách???
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
To sajprs = na řeči kluků v práci a u piva moc nedej. Dám Ti příklad : u nás krachla hlídací agentura která měla Nivky (jak se k nim chovali a "servisovali" vím od samotného býv.šéfa. Šly na prodej, část koupil nějaký překupník a zjevily se po inzercích jako vynikající a k tomu patřičná cena !
Když jsem začal mezi známými mluvit o koupi nové Lady (Priory), tak do mne také většina začla hučet že je to blbost, ať si za ty prachy koupím "slušnou" (?????) ojetinu. I se ke mně dostala nabídka, ať si koupím od jednoho v supr výbavě supr Alfu za 250,-Kč, jenže zapoměli, že cca 1/2 roku zpět se řešilo jaký je to zmetek funkčně....
Tak jsem si objednal novou Prioru sedánka, v té době coby pracující si vzal 3 týdny dovči a zajížděl,zajížděl a kochal se Najel jsem asi 2.500km, což třeba loni bylo za půl roku Kupoval jsem ji na podzim, po zimě udělal řádné dooštření kastle, dodal plast podběhy dozadu a k dnešku jen spokojenost a zatím po 2,5 roce (třech zimách) koroze a závada žádná.
Když jsem začal mezi známými mluvit o koupi nové Lady (Priory), tak do mne také většina začla hučet že je to blbost, ať si za ty prachy koupím "slušnou" (?????) ojetinu. I se ke mně dostala nabídka, ať si koupím od jednoho v supr výbavě supr Alfu za 250,-Kč, jenže zapoměli, že cca 1/2 roku zpět se řešilo jaký je to zmetek funkčně....
Tak jsem si objednal novou Prioru sedánka, v té době coby pracující si vzal 3 týdny dovči a zajížděl,zajížděl a kochal se Najel jsem asi 2.500km, což třeba loni bylo za půl roku Kupoval jsem ji na podzim, po zimě udělal řádné dooštření kastle, dodal plast podběhy dozadu a k dnešku jen spokojenost a zatím po 2,5 roce (třech zimách) koroze a závada žádná.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Kup si novou Nivu u pana Nedbala v Sadské,loni jsem si ji také u něho ji koupil a to mám prodejce Lady v Pardubicích to nedoporučuji cena s doplňky přijatelná protože jsem si cenu auta zjišťoval i jinde,jednání i servis v Sadské velmi solidní tam by se mělo více prodejcú i lepších značek vozidel učit.Automobilové oleje na ošetření dutin nepoužívej je tam určitá kyselost a to není na dutiny dobré,již kolikáté auto jsem ošetřoval Resistinem dutiny,spodek stříkán Tlumexem a nemohu si stěžovat i Niva je tak udělaná.Na nivě si dej pozor je udělaná jako svařenec kde nejsou jako u jiných značek vozidel díry pro vystříkání dutin a Mělník by neměl stříkat podvozky aut když jsem Nivu přivezl domů ze Sadské najel jsem na kanál a spodek auta nebyl všude nastříkán je to ostuda.Jo chrániče prahú jak někdo psal že při nalézání do auta si odřeš za 350 korun jsem koupil od pan Vašenkova z plastu s nápisem NIVA.Tak uvažuj s rozvahou.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Ještě musím reagovat na názor origo pneu,Nivu jsem koupil v březnu 2014 v září první garance najeto 10000 kilometrů nájezd za den i 564 kilometrů a nemohu si na pneumatiky stěžovat.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
tak to si bud este nevyskusal nic ine(lebo vsetko je lepsie), alebo si velmi nenarocny uzivatel. Ja som to dal prec hned ako som na tom prisiel domov a chalan co na tom jazdil cez zimu to hodil na strechu...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Máš pravdu jiné pneu jsem nevyzkoušel,mám najeto přes 1000000 kilometrů,jezdím hlavou a ne na hranici vozidla.Za minulého režimu Ruské pneumatiky byly nekvalitní tvrdý materiál byl použit na výrobu.
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Ruské gumy už nechcem ani vidieť na aute. Plne súhlasím s Majovým názorom, že všetko ostatné je lepšie. Ešte možno kým sú nové, tak v lete povedzme že by sa dali zniesť, ale akonáhle sa trocha ojazdia a zostarne materiál z ktrého sú vyrobené (rozumej ešte viac ztvrdne) tak je to oživot. Viem čo píšem.
A to si nemyslím, žeby som jazdil s autom na hrane možností, skôr piánko...
A to si nemyslím, žeby som jazdil s autom na hrane možností, skôr piánko...
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
ja som nechcel nikoho urazit, tak dufam, ze si to tak nezobral. Nemam rad debaty o tom kto ma kolko najazdene, tak to neriesme
Ja uz tiez par rokov nejazdim na hrane moznosti auta, ale jeden z dovodov preco tak uz nejazdim je, ze su tie hranice oproti seriovemu stavu aspon trochu posunute
Ja uz tiez par rokov nejazdim na hrane moznosti auta, ale jeden z dovodov preco tak uz nejazdim je, ze su tie hranice oproti seriovemu stavu aspon trochu posunute
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Odkedy si obrusil orechove hrany?Majo píše: Ja uz tiez par rokov nejazdim na hrane moznosti auta
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Ej Majo, ja a uraziť sa na Teba? Neblázni V pohode.
Ja len že keď teraz vidím že niekto si chce dobrovoľne dať na auto ruské gumy, tak sa mi ježia všetky chlpy...však mám svoje skúsenosti, Ty vieš.
Ja len že keď teraz vidím že niekto si chce dobrovoľne dať na auto ruské gumy, tak sa mi ježia všetky chlpy...však mám svoje skúsenosti, Ty vieš.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
myslel som Nuny66, kedze ten jeho prispevok po mojom vyznel akosi ironicky my tu uz berieme vsetko, len novy to nemusi pochopit
Cory: to s tym suvis nema, to tak nejak postupne....
Cory: to s tym suvis nema, to tak nejak postupne....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4